Renault Trucks Optifuel Challenge 2014 – Antrenament de elită

Recent, s-au încheiat selecţiile pentru competiţia Optifuel Challenge 2014, organizată de către Renault Trucks, în toate cele şase ţări din Europa Centrală şi de Est participante la ediţia din acest an a concursului, cei şase campioni naţionali calificându-se pentru marea finală. Pentru a creşte şansele ca unul dintre reprezentanţii ţărilor din regiune să devină campionul absolut al acestui an, a fost organizat un traning special, pe data de 12 septembrie, la Centrul Volvo Group Trucks din Młochów, Polonia.

Cea de-a doua ediţie a Optifuel Challenge – competiţie internaţională lansată de către Renault Trucks în 2012 şi dedicată condusului raţional şi consumului mai redus de combustibil – este pe punctul de a-şi atinge apogeul, Finala Internaţională EMEA, care se va desfăşura la Nisa, Franţa, în perioada 28-30 octombrie. 28 de finalişti, cei mai buni eco-şoferi, reprezentând 16 ţări, îşi vor da întâlnire pentru a-şi testa aptitudinile şi pentru a încerca să-şi adjudece titlul de Campion Internaţional al Optifuel Challenge 2014. Aşa cum am amintit anterior, din cadrul Diviziei Renault Trucks pentru pieţele din Europa Centrală şi de Est (Renault Trucks, Market CEE), anul acesta participă şase ţări, şi anume Bulgaria, Polonia, Republica Cehă, România, Slovacia şi Ungaria. În aceste ţări, s-au înscris la etapele naţionale nu mai puţin de 1.200 şoferi de camion. Campionul României este Florin Olteanu, de la compania Costi Trans.

O şansă în plus

Cei şase au demonstrat deja din plin faptul că sunt şoferi foarte buni, cu un stil de conducere economic şi sigur. Dar întotdeauna este loc şi de mai bine şi o şansă în plus nu strică niciodată… De aceea, Renault Trucks, Market CEE a organizat, în luna septembrie, o sesiune unică de pregătire, menită să îmbunătăţească şi mai mult stilul de conducere al concurenţilor. Trainingul a avut loc la Centrul Volvo Group Trucks din Młochów, Polonia, unde se află, de asemenea, sediul biroului regional pentru Market EEC. Evenimentul a reunit aproximativ 80 de participanţi, invitaţi şi staff, incluzând cei şase finalişti, reprezentanţi ai companiilor acestora şi jurnalişti din cele şase ţări. Activităţile s-au focalizat în special pe trainingul Optifuel de conducere raţională, atât partea teoretică, dar şi practică, pe Optifuel Solutions şi pe sublinierea avantajelor pe care le oferă noua gamă de camioane Renault Trucks T. Au fost pregătite, de asemenea, activităţi paralele pentru toţi participanţii. Şi pentru că tot am amintit de camioane, atât în timpul trainingului, cât şi în timpul rundelor naţionale de calificare, competitorii s-au întrecut chiar la bordul vehiculelor din noua gamă, lansată anul trecut şi dezvoltată special pentru reducerea consumului de combustibil.

Cum să reduci consumul

Conform datelor Renault Trucks, reducerea consumului de combustibil la nivelul unei companii de transport se poate realiza pe mai multe planuri, la nivelul managementului flotei, dar şi al camionului. Din punctul de vedere al managementului camionului, eforturile se pot concentra în două direcţii, şi anume pe reparaţii şi întreţinere şi, respectiv, pe consum în sine. Şi pentru ambele direcţii, Renault Trucks are răspunsurile potrivite. În privinţa operaţiunilor de reparaţii şi întreţinere, constructorul pune la dispoziţia clienţilor contracte de service customizate, pachete de preţuri şi piese de schimb aprobate. La nivelul consumului de combustibil, unde şoferul joacă un rol cheie, dar nu numai, este disponibil Programul Optifuel, un program de Training Optifuel şi Optifuel Infomax – importante instrumente în monitorizarea şi operarea corectă a vehiculului. În privinţa managementului de flotă, care acoperă şi aspectele legate de managementul vehiculului, Renault Trucks a dezvoltat programul Optifleet, răspunzând necesităţilor clienţilor prin intermediul mai multor module: Check (datele vehiculului), Drive (timpii de conducere ai şoferului) şi Map/Link (mobilitate şi poziţionare, mesagerie, management comenzi etc).

Soluţiile Optifuel

Practic, transportatorul se bucură de asistenţa Renault Trucks pe parcursul a patru etape importante ale activităţii sale: configurarea vehiculului cu cele mai bune tehnologii, trainingul personalului la centrele producătorului, cu ajutorul unor adevăraţi specialişti, monitorizarea consumului prin intermediul unor instrumente speciale şi menţinerea performanţelor vehiculului pe termen lung, prin intermediul ofertelor de service. Totul reunit de către Renault Trucks sub titlul generic de „All for Fuel Eco“. În privinţa monitorizării consumului, sunt disponibile două soluţii, pe baza necesităţilor clientului, şi anume Optifleet şi/sau Optifuel Infomax. Ca instrument de management al combustibilului, Infomax se focalizează asupra datelor tehnice ale camionului. Pe de altă parte, vizând managementul flotei, Optifleet include, alături de monitorizarea camionului, informaţii despre activitatea şoferului, poziţionarea camionului pe hartă, mesagerie şi managementul comenzilor. Dacă tot am vorbit despre monitorizarea datelor tehnice ale vehiculului prin intermediul ambelor instrumente disponibile, trebuie să subliniem şi diferenţele. Optifleet, prin modulul Check, realizează monitorizarea şoferilor şi a vehiculelor (toate mărcile), la nivel macro, în timp real, datele fiind disponibile prin intermediul unui portal web, aplicaţia fiind destinată managerilor de flotă, care pot obţine recomandări şi analize pe şofer şi/sau camion. Optifuel Infomax este un instrument de analiză la nivel macro şi micro (până la detaliu) special dezvoltat pentru vehiculele Renault Trucks. Acesta furnizează date detaliate privind gradul de încărcare, folosirea ABS/ESR, a retarderului etc. Destinat trainerilor, instrumentul monitorizează camioanele Renault Trucks, informaţiile detaliate putând fi folosite pentru descoperirea unor modalităţi de îmbunătăţire a prestaţiei şoferului.

La drum cu T…

Aşa cum am precizat şi cu alte ocazii, un şofer bun are nevoie de un „coechipier“ pe măsură, care să-l ajute în eforturile sale de a conduce economic şi sigur. Renault Trucks T, noua generaţie de camioane destinate transportului de lungă distanţă, poate pune la dispoziţia operatorilor şi şoferilor partenerii perfecţi pentru această misiune. Cu noua sa gamă Long Distance, Renault Trucks a introdus o ofertă omogenă, constând dintr-un singur vehicul al cărui design modular asigură faptul că toate necesităţile clienţilor sunt întâmpinate de-a lungul întregului sector de transport de lungă distanţă. Renault Trucks T a fost proiectat pentru a oferi companiilor de transport echilibrul perfect dintre economia de combustibil şi viaţa la bord. Camionul ca întreg, cabina şi fiecare element al lanţului cinematic au fost proiectate pentru a consuma cât mai puţin cu putinţă. Astfel, parbrizul este înclinat la un unghi de 12 grade, iar cabina însăşi are o formă trapezoidală, având o lăţime de 2,35 m în partea frontală şi 2,50 m în partea posterioară, îmbunătăţind coeficientul de aerodinamicitate (cx) cu până la 12%. Toate acestea înseamnă că T se poate lăuda cu niveluri de consum de combustibil cu 5% mai mici decât în cazul generaţiei anterioare de vehicule. Renault Trucks T este echipat cu propulsoare EURO 6 DTI 11 şi DTI 13. Întreaga gamă este dotată cu transmisie automată Optidriver, care are un nou sistem de management al schimbării treptelor de viteză. T dispune, de asemenea, de un nou sistem de control al aerului (Electronic Air Control Unit – EACU), de o pompă de direcţie cu debit variabil pentru îmbunătăţirea consumului şi de un rezervor de motorină cu o capacitate de până la 1.475 l.

…în siguranţă

Nu în ultimul rând, prin garantarea siguranţei şoferilor săi şi a celorlalţi participanţi la trafic, Renault Trucks nu îi protejează numai pe ei, dar îşi asigură, de asemenea, clienţii că îşi pot desfăşura activitatea fără întrerupere. Renault Trucks a echipat gama T cu tehnologii de asistenţă a şoferului care, fără să îl înlocuiască, emit semnale sonore de avertizare dacă detectează orice fel de neglijenţă din partea acestuia. De exemplu, şoferul aude un semnal de avertizare dacă vehiculul schimbă accidental direcţia sau este pe punctul de a lovi ceva. În mod similar, Renault Trucks T dispune de un sistem de cruise control adaptabil în mod activ, care se asigură automat că vehiculul rămâne la o distanţă sigură în spatele celui din faţa sa. În plus, pentru a garanta un maximum de siguranţă pentru şofer, T este echipat cu frână de parcare electronică automată, care blochează vehiculul de fiecare dată când acesta se opreşte.

24,7 l/100 km

Pentru finalişti, pregătirea din Polonia a inclus două etape de condus cu acelaşi camion şi pe acelaşi traseu. Sfaturile primite din partea instructorilor, cunoaşterea traseului, dar şi acomodarea cu atmosfera de concurs au adus ameliorări considerabile în cel de-al doilea tur. Astfel, Florin Olteanu, campionul României în această competiţie, a obţinut un consum mediu de 24,7 l/100 km, faţă de 27,3 l/100 km în primul tur.

Campioni naţionali Optifuel Challenge 2014 MCEE

Ţară Nume şofer Companie

Bulgaria Daniel Vasilev Transpress

Polonia Paweł Bucior Styropianex Transport

Republica Cehă Tomáš Knikner FM Transport

România Florin Olteanu Costi Trans

Slovacia Peter Herman Branislav Kočiš

Ungaria Nagy Dániel KÁTA-KAMION

Radu BORCESCU

Młochów, Polonia

radu.borcescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.