Grupul GEFCO aniversează anul acesta 30 de ani de activitate în Spania, reuşind să se impună într-o piaţă logistică extrem de competitivă şi să se menţină în top 3 într-un context economic dificil.
Un eveniment dedicat celei de-a 30-a aniversări a avut loc în 5 martie, în prezenţa lui Luc Nadal, Preşedintele Consilului Executiv al GEFCO Group, a unor nume sonore din presa naţională, dar şi a angajaţilor subsidiarei.
Evenimentul a marcat, de asemenea, numirea recentă a lui Julián Navarro, Directorul General al GEFCO Spania.
Filială cu performanţe deosebite
GEFCO Spania este una dintre primele filiale ale Grupului GEFCO: înfiinţată în 1985, este astăzi unul dintre liderii industriei de profil din Spania, cu o cifră de afaceri de 310 milioane Euro în 2013, reprezentând peste 7% din cifra de afaceri a întregului Grup.
De-a lungul celor trei decenii de activitate, GEFCO şi-a dezvoltat în mod constant reţeaua prin deschiderea în mod regulat a unor noi centre logistice, furnizarea de noi servicii şi extinderea portofoliului de clienţi, ce numără astăzi 5500 de companii.
Cu 36 de centre logistice şi 839 de angajaţi, filiala spaniolă gestionează fluxurile logistice aparţinând unor grupuri industriale majore din diverse sectoare, precum bunuri de larg consum (Dia, Alcampo), electronice, aeronautice, vehicule pe două roţi, sănătate şi frumuseţe (L’Oréal) şi auto (Delphi, Fiat, Chrysler, precum şi PSA Peugeot Citroën, client tradiţional al companiei).
Recunoscută pentru serviciile sale de înaltă calitate, GEFCO Spania a valorificat experienţa dobândită în logistica de automobile – unul dintre cele mai complexe sectoare – pentru a răspunde globalizării fluxurilor industriale şi nevoilor clienţilor naţionali şi internaţionali care se confruntau cu provocări globale şi complexe.
GEFCO Spania oferă toate serviciile Grupului: pune la dispoziţie servicii cu înaltă valoare adăugată pentru logistică şi depozitare, transport rutier, transport aerian şi maritim, dar şi logistică de automobile, în completarea serviciilor vamale şi de reprezentare fiscală.
Structura companiei îi permite acesteia să acopere întregul lanţ de aprovizionare şi să răspundă celor mai specifice exigenţe ale industriilor prin soluţii complete.
Rezultate deosebite, în ciuda unui climat economic dificil
Logistica reprezintă 5,5% din PIB-ul Spaniei, ceea ce o face o parte importantă a economiei spaniole. Cu o cifră de afaceri de 3,6 miliarde Euro înregistrată în 2013 de principalele 175 de companii din domeniu, logistica este şi un sector extrem de competitiv. În acest context, GEFCO Spania are o cotă de piaţă de 9,5%.
În 2014, o serie de realizări a permis GEFCO Spania să îşi menţină poziţia fruntaşă în clasament: contracte semnate cu grupuri de talie mondială (World Duty Free Group, DFG şi subsidiara sa, Pavestone), o incursiune în transportul de mărfuri la temperatură controlată (în colaborare cu Panstar), o nouă ofertă de transport feroviar de automobile.
Aceste contracte au fost încheiate cu grupuri industriale din diverse domenii (High and Heavy, alimentar, retail), ceea ce ilustrează rezultatele strategiei GEFCO de diversificare atât la nivel global, cât şi local.
GEFCO Spania a beneficiat, de asemenea, de relansarea sectorului auto, datorată în mod special Planului Naţional de Stimulare în domeniu (Pive), care a dus la creşterea cu 14% a vânzărilor în 2014, respectiv 855.308 vehicule înregistrate de-a lungul anului, cu 18,4% mai mult decât în 2013.
Noi provocări, în concordanţă cu obiectivele ambiţioase ale Grupului
GEFCO Spania joacă un rol fundamental în implementarea contractului 4PL[1], pe o durată de 7 ani, cu General Motors, ce a încredinţat GEFCO managementul şi optimizarea întregului său lanţ logistic în Europa şi Rusia. Acest contract, ce vizează mai mult de 1 milion de vehicule pe an, poziţionează GEFCO în prima linie a integrării logistice în sectorul auto european.
În acelaşi timp şi în concordanţă cu strategia Grupului, GEFCO Spania va continua să investească în sisteme informatice, sinonime cu o competitivitate crescută, pentru a oferi clienţilor săi posibilitatea de a îşi monitoriza şi optimiza fluxurile.
Anul 2015 aduce şi o schimbare la nivelul managementului companiei, Julián Navarro preluând conducerea în urma pensionării lui Dulsé Díaz. Julián Navarro, în vârstă de 49 de ani, s-a alăturat Grupului GEFCO în 1988 şi a condus remarcabil filialele din Argentina şi Chile între anii 2009 şi 2014.
Julián Navarro va duce mai departe experiența de renume dobândită de filială pe parcursul celor trei decenii de activitate și va continua proiectele şi obiectivele predecesorului său în materie de competitivitate și productivitate.
“GEFCO Spania are un rol fundamental în cadrul Grupului GEFCO: expertiza sa remarcabilă şi poziţia geografică reprezintă avantaje valoroase în dezvoltarea activităţilor comerciale cu regiunea Maghreb şi America Latină. Mai presus de toate, diversificarea proactivă a strategiilor şi motivaţia puternică a echipelor plasează subsidiara spaniolă în centrul strategiei ambiţioase de dezvoltare a Grupului GEFCO, al cărui obiectiv este dublarea cifrei de afaceri până în 2020” a spus Luc Nadal, Preşedintele Comitetului Executiv GEFCO.
GEFCO (www.gefco.net) este în prezent punctul de referinţă în materie de logistică pentru industrie: puternic în cinci domenii principale de expertiză – Overland Overseas, Warehousing & Reusable packaging, Finished Vehicles Logistics şi Customs & tax representation – GEFCO oferă soluţii globale şi inovatoare pentru orice problemă de logistică industrială, fie internă sau internaţională, atât în amonte cât și în aval faţă de unităţile de producţie.
Prezent în 150 de ţări, GEFCO se numără printre primele 10 grupuri europene. Acesta a realizat o cifră de afaceri de 4 miliarde de euro în 2013 și numără 11.500 angajaţi. Grupul, care numără peste 350 de locaţii în întreaga lume, se dezvoltă în Asia Centrală, Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu, Asia de Est și America de Sud. (M.B.)