Peste 10.000 de vehicule verificate de RAR în T1 au probleme tehnice sau de acte

Peste jumătate (53,54%) din cele 20.537 de autovehicule verificate de inspectorii RAR în primele trei luni ale anului au fost depistate cu diferite neconformităţi de natură tehnică sau legate de acte iar 1.139 prezentau pericol iminent de accident.

Totuși, numărul vehiculelor care depășesc nivelul maxim admis de poluare a scăzut cu mai bine de două procente față de aceeași perioadă a anului trecut, precizează RAR în comunicatul remis redacției.

“La reducerea poluării din aer generată de noxele auto au contribuit substanțial și controalele în trafic efectuate de inspectorii RAR, în urma cărora Poliția a aplicat sancțiuni considerabile”, explică George-Adrian Dincă, directorul general al Registrului Auto Român.

Situația ar putea fi însă mult mai gravă, deoarece, potrivit dir. Dincă, „rezultatele controalelor desfaşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR – Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni”.

„La finalul controalelor tehnice desfăşurate în trafic în intervalul ianuarie-martie 2015, Poliţia Rutieră a reţinut 5.699 de certificate de înmatriculare, 204 de  permise de conducere şi au fost aplicate 7.721 de amenzi. Sancţiunile au fost aplicate exclusiv pentru vehiculele la care inspectorii RAR au găsit neconformităţi tehnice sau legate de acte. Registrul Auto Român şi Poliţia Rutieră elimină din trafic vehiculele care pot produce accidente din cauza problemelor tehnice grave pe care le au”, arată RAR.

În cazul celor 1.139 de vehicule care prezentau pericol iminent de accident, prima măsură luată a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, ce poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice la reprezentanţele RAR.

Din totalul celor aproximativ 10.000 de autovehicule cu probleme:

– 40,7% au fost considerate neconforme din punct de vedere al securităţii rutiere (proasta funcţionare a dispozitivelor de iluminare şi semnalizare, starea necorespunzătoare a şasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale la direcţie, defecţiuni ale sistemului de frânare);

– 7,5% depăşeau nivelul maxim admis de poluare;

– 1,96% au avut probleme legate de identificare (vehiculul prezentat nu a corespuns cu datele din CIV privind: categoria, caroseria, marca, tipul vehiculului, codul motorului, seria motorului sau culoarea);

– 3,06% au avut ITP expirat sau fals.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.