Şoferii vor mai avea de îndurat aproape un an şantierul de la podul de peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse, lucrările urmând a fi încheiate, conform contractului, în primul trimestru din 2016, informează CNADNR.
În prezent, traversarea podului se face pe o singură bandă de circulaţie, „ce este in permanență supravegheată de Anteprenor pentru asigurarea condițiilor de siguranță a traficului”, precizează CNADNR.
Contractul de reabilitare a Podului peste Dunăre în sensul Giurgiu – Ruse a fost atribuit în luna octombrie 2014 Asocierii Collini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering, iar în luna noiembrie 2014 s-a dat ordinul de începere a lucrărilor.
Contractul a fost încheiat pe o perioada de 16 luni, investiția fiind finanțată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin POS-T 2007 – 2013.
“Din cele 16 luni, 2 luni reprezintă perioada de proiectare, care s-a încheiat la sfârșitul lunii ianuarie 2015. Precizăm că lucrările de reabilitare urmează a fi finalizate în primul trimestru al anului 2016”, menţionează CNADNR.
“Știm că pe perioada lucrărilor de rebilitare circulația pe pod se desfășoară în condiții de disconfort, dar cred că era momentul ca după 61 de ani acest pod să fie reabilitat complet, astfel ca din anul 2016 cei care vor folosi această rută de tranzit către Bulgaria să o poată face în condiții de trafic civilizate”, declară Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, într-un comunicat remis redacţiei.
Podul a fost dat în folosință la 20 iunie 1954 iar lucrările începute anul acesta, după plombările asfaltice de după iarnă, constă în înlocuirea integrală a sistemului rutier: plăci betonate și straturi asfaltice.
Începând din această lună se circulă pe o singură bandă atât la traversarea podului, cât şi pe drumul de acces, iar din 15 iunie restricţiile de trafic au fost extinse de către CNADNR.
Conducătorilor auto li se recomandă să folosească și punctele alternative de trecere a frontierei, spre a evita aglometraţia. Acestea sunt:
– Calafat (rutier)
– Bechet (trecere cu bacul)
– Zimnicea (trecere cu bacul)
– Călărași (trecere cu bacul)
– Negru Vodă (rutier)
– Vama Veche (rutier).
Cunoscut drept “Podul Prieteniei” – aşa cum ni l-au botezat ruşii, care au şi finanţat construirea lui -, se află amplasat pe DN5, peste fluviul Dunăre, în localitatea Giurgiu. Este un pod metalic, din oțel, care leagă malul nordic românesc de malul sudic bulgăresc, respectiv orașele Giurgiu și Ruse.
„Amplasat la 1 km aval de Giurgiu și la 4 km aval de Ruse, traversând Dunarea la km 488+700, de la gurile sale, podul a fost construit pentru trafic mixt, având pe podul principal o cale ferată simplă în partea inferioară și o șosea cu două benzi de circulație la partea superioară.
Podul combinat de cale ferată și șosea peste Dunăre, în zona Giurgiu – Ruse, dat în exploatare în anul 1954, are 37 deschideri și lungimea totală de 2223,92 m, din care 1.168 m partea română. Podul asigură circulația feroviară pe linie simplă și traficul rutier pe două benzi de circulație corespunzator clasei E de încărcare”, menționează reprezentanţii CNADNR. (M.S.)