Inovatii in afacerea de transport

cranja_ghidibacaFlexibilitate maxima in configurarea autobuzelor, pentru a raspunde cat mai fidel nevoilor de transport, utilizarea carburantilor alternativi si, bineinteles, cresterea capacitatii de informare prin folosirea internetului sunt cateva dintre solutiile prezentate cu ocazia Bus Managers Forum 2015.

Evenimentul, aflat la prima editie, are la baza o alaturare inedita intre Bavaria Bus, dealer de autobuze, si Autogari.RO, furnizor de servicii online dedicate transportului rutier de calatori. Astfel, transportatorii prezenti la eveniment au primit informatii complexe legate de potentiale solutii pentru imbunatatirea activitatii. Practic, Autogari.RO s-a concentrat pe solutiile de crestere a numarului de pasageri prin utilizarea unor metode moderne de comunicare, rezervare si vanzare a biletelor in mediul online, in timp ce Bavaria Bus a prezentat tendintele in lumea vehiculelor comerciale, evidentiind avantajele noilor tehnologii.

Calatoriile in era digitala

Autogari.RO este unul dintre cei mai mari promoteri ai transportului public auto din Romania, activand in domeniu de peste 10 ani, perioada in care s-a observat progresul, inovatia, organizarea si viziunea in domeniul transporturilor. Peste 50.000 de calatori folosesc in fiecare zi platforma Autogari.RO, pentru a cauta informatii, a rezerva o calatorie sau pentru a cumpara un bilet online. Compania s-a specializat pe solutii dedicate transportatorilor de calatori, contribuind la cresterea vitezei de implementare a tehnologiilor moderne pe acest segment. Aplicatiile dezvoltate sunt modulare, fiind posibila constructia unui modul personalizat pentru abonamente calatori online, dar si clasic, folosind carduri RFID si cititoare de card personalizate. Evenimentul a reprezentat un bun prilej de a prezenta inca o data relatia fireasca dintre Autogari.RO, REZMax si Bileteria. Astfel, REZMax este sistemul care se ocupa de rezervarile online, putand fi adaptat inclusiv pentru a asigura sincronizarea bazelor de date de la agentiile din tara si a prelua informatii de la cursele-antena. Autogari.RO este instrumentul de cautare a curselor, usor de accesat de catre orice potential calator. REZMax permite actualizarea informatiilor din Autogari.RO in mod gratuit, insa, pentru a beneficia de gestionarea rezervarilor, transportatorii trebuie sa plateasca un abonament. Bileteria reprezinta un alt serviciu, care se ocupa de vanzarea biletelor, dupa incheierea in prealabil a unor contracte cu transportatorii. Conform dezvoltatorilor aplicatiei, vanzarea de bilete online este in crestere si s-a ajuns la 25.000 de bilete vandute lunar gestionate prin REZMax (include online si agentii), in timp ce numarul rezervarilor realizate online s-a stabilizat. „Tehnologia creeaza numeroase posibilitati. De exemplu, REZMax POS este un produs care asigura eliberarea in mod automat a bonului fiscal impreuna cu biletul de calatorie“, a aratat Mircea Saracu, cofondator Autogari.RO.

Iveco Bavaria CNG Turistic

Vedeta incontestabila a evenimentului a fost autocarul pe gaz Iveco Bavaria CNG Turistic. Asistam, probabil, la lansarea unei noi tendinte in transportul rutier de calatori, iar acesta a fost punctul de inceput. Utilizarea gazului natural asigura protejarea mediului prin reducerea emisiilor poluante, insa pentru operatorii de transport inseamna in primul rand o oportunitate importanta pentru reducerea costurilor de exploatare. In cadrul evenimentului, autovehiculul a putut fi testat si deja o parte dintre transportatorii prezenti isi fac planuri serioase pentru achizitionarea sa. Practic, atat din punct de vedere al pasagerilor, cat si al soferului, autovehiculul ofera acelasi grad de confort si siguranta in exploatare ca un model clasic, diesel. Iar pe masura ce numarul statiilor de alimentare cu CNG va creste la nivel national, operatorii vor apela cu siguranta la noua tehnologie. Modelul prezentat cu ocazia evenimentului este un MidiBus Iveco Bavaria 70C17 CNG Turistic, cu tempomat si retarder Telma, alternator de 180 A, radio CD cu microfon si usi de acces pentru pasageri electrice, atat in fata, cat si in spate. Sistemul de climatizare este de tip Delfi Diavia Dewasto de 18 kW, tubulatura AC are suport de bagaje incorporat, lumini si duze de ventilatie individuale, geamurile sunt panoramice, de tip termopan, iar lista dotarilor continua cu incalzitorul in stationare de 4 kW si calorifere laterale cu pompa de recirculare. Configuratia acestui model este 29 + 1 locuri, existand cale de bagaje atat laterale, cat si in partea din spate. Specialistii Bavaria Bus au realizat un calcul din care reiese ca la un consum de 14 kg de gaz comprimat la 100 km si o distanta de 350 km pe zi se va realiza o economie lunara de peste 1.400 euro.

Solutia corecta

Operatorii de transport prezenti la eveniment au confirmat faptul ca numarul calatorilor este, in general, in scadere la nivel national, in parte din cauza plecarilor in strainatate, la munca, a unui numar mare de oameni si, totodata, pe fondul lipsei locurilor de munca in Romania. Astfel, gasirea unei solutii corecte din punct de vedere al configuratiei autobuzelor utilizate devine esentiala. O capacitate mare duce la cresterea nejustificata a costurilor de achizitie si exploatare, insa, pe de alta parte, capacitatile mici de transport nu ofera confortul asteptat de calatori. In aceste conditii, autovehiculele de capacitate medie (aproximativ 30 de locuri) par sa fie cele mai cautate. Prin vehiculele comercializate, Bavaria Bus raspunde la conditiile si cerintele pietei din Romania. Oferta este variata, fiind posibile carosari multiple in cazul MidiBus-urilor. „Pe modelul Mercedes Benz Sprinter 516 sau 519 putem avea configuratia Standard, City, School Bus, Turistic sau Vip, dar se poate opta si pentru Iveco Daily, unde mai apar versiuni precum School Bus L, Intercity sau Intercity L. Pentru cei ce aleg Iveco, modelele pe care se face carosarea sunt 50C14/17, 70C17 sau 60C17. Pentru segmentul Intercity insa, sunt mai multe propuneri, fiind disponibile si autocare, Magellis sau Crossway“, a aratat Dragos Ghidibaca, director general Bavaria Bus. Autocarul Crossway E6-Pro ofera o zona spatioasa pentru sofer, punandu-se accent pe confortul sau, insa nici pasagerii nu au fost neglijati, scaunele lor fiind, de asemenea, spatioase, confortabile si sigure, iar caile de acces au fost extinse, facilitand accesul. Motorizarea este Cursor 9, ce dezvolta 360 CP si cutia de viteze standard este ZF, manuala, dar mai exista si alte variante, fiind disponibile 5 tipuri ZF si una Voith, automata.

Dragos Ghidibaca, director general Bavaria Bus:

Optimizarea numarului de locuri si masinile pe gaz natural sunt metode prin care, astazi, transportatorul roman poate sa salveze din costuri.“

Mircea Saracu, cofondator Autogari.RO:

REZMax Sofer permite descarcarea diagramelor in timp real pentru sofer. Astfel, termenul de rezervari poate fi largit pana la 30 de minute inainte de plecare. De asemenea, sistemul permite urmarirea persoanelor imbarcate.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.