Scania are conectate 170.000 de vehicule

În urmă cu cinci ani, Scania a introdus conectivitatea ca standard pe piețele din Europa. În prezent, clienții conectați din peste 50 de țări au acces la servicii prin care pot urmări și evalua performanța vehiculelor lor.

În 2015 au fost adăugate aproape 70.000 de camioane și autobuze, iar acum numărul de vehicule conectate a ajuns la 170.000. În România sunt conectate 1.776 de camioane.

„Pentru a-și îmbunătăți eficiența vehiculului și a reduce astfel costurile, clienții noștri văd din ce în ce mai mult oportunitățile date de conectivitate. Odată cu extinderea ofertei de servicii conectate, interesul este în creșterea utilizării și în rândul operatorilor de autobuze și autocare” declară Mattias Lundholm, directorul diviziei comerciale Scania Connected Services and Solutions.

Investiția Scania în conectivitate a fost demarată la începutul anilor 2000, când au fost lansate primele servicii digitale de Management al Flotei. La acea vreme serviciul se ocupa cu informațiile obținute de la sistemele de management electronic al vehiculelor, care erau folosite pentru a analiza consumul de combustibil, uzura și, de exemplu, modul în care un șofer schimbă treptele de viteză, frânează și folosește plaja de turații a motorului. Aceste date au reprezentat baza pentru serviciul Scania Driver Training, mai târziu suplimentat cu serviciul Scania Driver Coaching care, în prezent, sunt elemente principale în cadrul conceptului Ecolution by Scania.

scania conectare

Folosind Ecolution by Scania, transportatorul poate reduce consumul de combustibil cu 10-15%, ceea ce pentru un vehicul de transport internațional, care parcurge cca 200.000 km/an, poate însemna o economisire de aproximativ 10.000 de euro.

Ateliere conectate

Atelierele de service Scania au început să folosească tehnologia de conectare pentru a citi de la distanță datele vehiculelor și să efectueze o diagnosticare, pentru a reduce timpii morți din cadrul vizitelor planificate la atelier, precum și din cadrul service-ului de urgență de pe șosea.

Următorul pas în dezvoltarea comunicării cu vehiculul este dat de service și întreținere, care se bazează pe folosirea specifică și stilul de conducere pe distanța parcursă, care este aplică în mod tradițional în acest domeniu.

Pentru Scania, dezvoltarea sistemelor electronice de control reprezintă o ramură de bază a activității sale, iar informațiile colectate de la vehiculele conectate le consideră avantaj strategic.

„Strategia a fost stabilită în timpul anilor ’90 și a permis Scania să lanseze, de exemplu, diverse sisteme care să încurajeze șoferii să conducă în siguranță și să facă economie de combustibil”, spune Lundholm.

Primul accesoriu de purtat din domeniu

Spre finalul anului 2014, a fost introdus Scania Watch, care este primul dispozitiv de purtat din domeniul camioanelor: un ceas de mână prin intermediul căruia șoferul poate vizualiza date despre vehicul, poate obține informații referitoare la condus și timpii de odihnă, precum și despre starea fizică a acestuia. Prin dezvoltarea accesoriilor de purtat, Scania va simplifica viața de zi cu zi a șoferului atât în timpul serviciului cât și în timpul liber.

„Scania Watch este primul exemplu al dezvoltării de servicii conectate, care extinde foarte mult comunicarea cu vehiculul și sistemele sale electronice. În viitor, transportatorii și șoferii vor trebui să apese doar două butoane – unul pentru deblocarea telefonului sau tabletei și altul pe o iconiță Scania – pentru a putea comanda orice, de la o vizită în atelier până la mâncare și alte servicii pentru urmatoarea oprire”, concluzionează Lundholm.

La nivel global, Scania este unul dintre principalii producători de camioane și autobuze pentru transporturi de tonaj mare, de motoare industriale și maritime. Produsele tip service reprezintă o parte din ce în ce mai mare a operațiunilor companiei, ceea ce garantează clienților Scania soluții de transport eficiente din punct de vedere financiar și al timpilor înregistrați. De asemenea, Scania oferă servicii financiare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.