Volvo Trucks continua sa imbunatateasca productivitatea pentru domeniul constructiilor, lansand inca cinci noi elemente si caracteristici importante, printre care Directia Dinamica Volvo pentru punti fata duble si cresterea sarcinii pe puntile fata. Acest lucru demonstreaza, inca o data, atentia speciala acordata de Volvo Trucks segmentului de constructii.
Primul Volvo FMX din 2010 a fost urmat de o versiune complet actualizata, in 2013, care a inclus inovatii remarcabile, precum Directia Dinamica Volvo. In 2015, Volvo Trucks a introdus o noua serie de solutii, care ofera autocamioanelor si soferilor ce lucreaza in conditii dificile posibilitatea de a-si desfasura activitatea mai inteligent si mai eficient. „Autocamioanele Volvo au o reputatie solida in ceea ce priveste calitatea si performanta lanturilor cinematice. Adaugand caracteristici noi, inovatoare, oferim clientilor accesul la o gama mai variata de optiuni si la modalitati unice de imbunatatire a productivitatii”, afirma Ricard Fritz, vicepresedinte al Volvo Trucks. In plus fata de introducerea unei bare de protectie pentru transporturi grele, pentru seria Volvo FH, si a sistemului de control automat al tractiunii pentru modelul Volvo FMX – premiera in industrie -, acum sunt disponibile cinci noi caracteristici menite sa eficientizeze activitatea vehiculelor destinate constructiilor.
Manevrabilitate superioara
In primul rand, este vorba despre Directia Dinamica Volvo pentru punti fata duble. Directia Dinamica Volvo este disponibila pentru autocamioane cu punti fata duble, o configuratie intalnita frecvent in operatiile de constructii. Deoarece autocamioanele transporta adesea incarcaturi sau suprastructuri foarte grele, beneficiile pot fi observate cu usurinta de catre sofer. S-a redus si mai mult rezistenta pentru virajele la viteze mici si, in plus, volanul revine automat in pozitia de mers drept inainte, eliminandu-se efortul suplimentar pentru manevrele in spatii inguste si economisindu-se timpul si energia soferului. Directia Dinamica Volvo, lansata in 2013, consta intr-un motor electric ce compenseaza vibratiile si miscarea volanului, reducand la minimum forta necesara pentru schimbarea directiei autocamionului.
Sarcini mai mari
Autocamioanele de mare tonaj de la Volvo cu punti fata duble au o capacitate tehnica maxima crescuta de la 18 la 20 de tone. Clientii beneficiaza de o productivitate imbunatatita si de mai multa flexibilitate. Capacitatea suplimentara se reflecta direct in sporirea veniturilor, un aspect extrem de important atunci cand transportati materiale grele de constructii. Pe un autocamion cu 4 punti, cu o sarcina maxima de 32 de tone, platforma de incarcare este, de asemenea, mai lunga si exista o flexibilitate mai mare in ceea ce priveste locul de amplasare a unei incarcaturi, precum pietrisul, pe o suprastructura de tip basculant. Astfel, sarcina maxima este atinsa mai rapid la incarcare, iar soferul poate fi sigur ca respecta limitarile de greutate. O capacitate mai mare de incarcare pe puntile fata permite, totodata, o mai mare libertate de alegere a configuratiilor macaralelor si ofera posibilitatea instalarii pe puntile fata a altor aplicatii, cu o greutate substantiala. De asemenea, in vederea respectarii solicitarilor de aplicatii mai grele atat pe autostrazi, cat si pe santierele de constructii, Volvo Trucks poate livra acum vehicule cu 5 punti, in configuratie 10×4 si 10×6, direct din fabrica. Cele doua punti fata permit o incarcare maxima de pana la 20 de tone, iar cele trei punti spate pot accepta pana la 36 de tone, ceea ce inseamna o sarcina utila crescuta si o mai mare flexibilitate pentru clienti. Aceasta solutie este adecvata si pentru pompele de ciment si pentru autocamioanele echipate cu macarale mari, care necesita o distributie uniforma a sarcinii pe punti. Prin reducerea presiunii pe punti, multe dintre aceste vehicule pot parcurge distante mai mari spre exemplu, pe autostrazi normale, pentru un transport mai rapid si venituri potentiale crescute.
Confort si siguranta
Pentru Volvo FMX, acum este posibila combinarea unei suspensii pneumatice spate cu o punte motoare fata, ceea ce ofera cel mai inalt nivel de confort chiar si pentru autocamioanele cu tractiune integrala. Deoarece arcurile cu foi sunt dimensionate, in general, pentru cele mai grele sarcini, suspensia pneumatica ofera posibilitatea ajustarii, pentru a corespunde cu greutatea incarcaturii. Rezulta o experienta de condus mai lina, scaderea uzurii camionului si a suprafetei drumului, precum si reducerea nivelului de stres fizic la care este supus soferul. Datorita vibratiilor reduse, in special atunci cand autocamionul este condus fara incarcatura, soferul poate mentine o viteza medie crescuta pe drumurile denivelate din santierele de constructii si reuseste, astfel, sa realizeze mai multe livrari in timpul fiecarui schimb. In afara confortului sporit, suspensia pneumatica de la Volvo Trucks ofera o garda la sol de cel putin 300 mm si o protectie eficienta a tuturor componentelor vulnerabile. In plus, de acum, si clientii care solicita frane cu tambur, pentru operatii in conditii cu nivel deosebit de ridicat de praf sau umiditate, pot beneficia de avantajele sistemului electronic de franare de la Volvo (EBS). Sistemul electronic de franare Volvo ofera accesul la o gama de functii inteligente, precum Sistemul de asistenta la pornirea din rampa (Hill Start Aid), pentru un control superior pe pantele abrupte. Exista imbunatatiri si la nivelul sigurantei, datorita integrarii functiilor franei de motor si a retarderului, cunoscute sub numele Coordonare sisteme de franare (Brake Blending). In afara imbunatatirii functiei de franare, EBS in combinatie cu franele cu tambur ofera acces la Directia Dinamica Volvo (fara tractiune pe puntile fata) si schimbari mai eficiente ale treptelor de viteza, deoarece sistemul I-Shift obtine anumite informatii din sistemul electronic de franare.
Oferta pentru constructii de la Volvo Trucks
In plus fata de seriile Volvo FMX, Volvo FH si Volvo FH 16, gama de vehicule pentru constructii de la Volvo Trucks mai cuprinde modelul Volvo FL, cu tractiune pe doua punti si sarcina maxima de pana la 18 tone si modelul Volvo FE, cu o sarcina maxima de 26 de tone. La acestea se adauga reteaua extinsa de centre de service si serviciile avansate, pentru o disponibilitate excelenta, astfel incat clientii sa beneficieze de o flexibilitate considerabila pentru a crea solutii personalizate si sigure.
Raluca MIHAILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro