MERCEDES-BENZ Fuel Duel, de acum si in Romania

mercedes-benz-fuel-duelProgramul Mercedes-Benz Fuel Duel testeaza camionul Actros comparativ cu modele similare ale competitorilor, din punct de vedere al eficientei. In 19 tari din Europa, in cadrul programului Fuel Duel, au avut loc pana in prezent 1.331 de dueluri, pe parcursul a peste 6,3 milioane de kilometri.

Din luna mai 2015, Mercedes-Benz Trucks a demarat in Romania programul Fuel Duel, un proiect international prin care proprietarii de flote de camioane pentru transport international, altele decat cele marca Mercedes-Benz, au ocazia sa testeze modelul Mercedes-Benz Actros, in comparatie cu un model din flota proprie. Programul Fuel Duel isi propune sa demonstreze modul in care se poate obtine cel mai bun cost de exploatare cu Actros. Alegerea acestui model se datoreaza rezultatelor remarcabile obtinute din punct de vedere eficienta in exploatare prin consum de combustibil si AdBlue, fiabilitate si conducere dinamica.

Configuratia optima

In Romania, trei camioane Actros sunt disponibile pentru competitiile Fuel Duel: doua modele Actros 1845 LS si un model Actros 1842 LS. „Am ales pentru Fuel Duel o configuratie comuna camioanelor pentru transport de lunga distanta, pe care noi o intalnim in cererile clientilor nostri din Romania, respectiv motor de 13 litri, doua rezervoare, cabina Streamspace 2,5 m latime cu podea plana si doua paturi in cabina. Sunt disponibile doua variante de puteri, respectiv 450 CP si 420 CP, pentru aplicatii diferite in acest tip de transport. Toate cele trei camioane din programul Fuel Duel sunt dotate cu FleetBoard si Predictive Powertrain Control, cele doua sisteme cu ajutorul carora camioanele pot obtine cel mai bun consum de combustibil”, a declarat Boris Billich, CEO & Presedinte Mercedes-Benz Romania. FleetBoard furnizeaza informatii despre localizarea si traseul vehiculului prin conexiune in timp real prin satelit, analiza performantelor pe baza stilului de condus, planificarea intervalelor de mentenanta, centralizarea vitezelor si a timpului de condus. Predictive Powertrain Control este un sistem inovator care foloseste harti digitale si GPS-ul in combinatie cu Mercedes PowerShift 3. Astfel, optimizarea consumului de combustibil este evidenta atat pentru distante lungi, cat si pentru distante mici de drum.

Cum decurge duelul

Fuel Duel este structurat in cinci etape: predarea vehiculului, prima etapa de testare, evaluare intermediara, a doua etapa de testare, evaluare finala. La intrarea in programul Fuel Duel, proprietarii de flota comunica modelul de camion pe care il vor compara cu Mercedes-Benz Actros si traseul pe care urmeaza sa il parcurga, furnizand datele oficiale de consum pentru camionul concurent. Predarea vehiculului se face cu suportul Driver Trainerilor Mercedes-Benz, perioada de testare a camioanelor Fuel Duel fiind de 17 zile calendaristice (perioada poate fi extinsa, in anumite situatii, la 22 zile). La finalul fiecarei saptamani de testare, se realizeaza un raport de monitorizare a rezultatelor, urmarindu se performantele FleetBoard si dinamica tuturor conditiilor de exploatare normale. La incheierea perioadei de testare, se prezinta rezultatele obtinute si are loc o intalnire finala cu proprietarul de flota pentru analizarea concluziilor. In Romania, Mercedes-Benz Actros a castigat deja mai multe competitii Fuel Duel, cu diferente de consum de pana la 1,3 l/100 km, fata de modelele concurente.

RET Cluj a acceptat provocarea

Printre companiile care au acceptat provocarea Fuel Duel, se numara si Routier European Transport, cu sediul in judetul Cluj. Primul aspect constatat de RET a fost consumul foarte mic de AdBlue, comparativ cu modelul competitor. In cadrul duelului, Actros – incarcat aproape de limita maxima legala admisa – a inregistrat un consum de combustibil de 25,8 l/100 km, cu 0,4 l/100 km mai mult decat camionul concurent, insa Bogdan Retegan, managing partner RET, a explicat aceasta diferenta prin faptul ca viteza de deplasare la Actros a fost mai mare de 85 km/h pentru mai mult de 55% din distanta parcursa, dar si prin faptul ca Actros a parcurs un traseu mai lung cu aproximativ 500 km in Romania, fata de celalalt camion. Bogdan Retegan s-a declarat foarte multumit de consumul inregistrat de Actros in conditiile date. Totodata, reprezentantii companiei au apreciat aportul adus de Driver Trainerii Mercedes-Benz la corectarea modului de conducere al soferului, inregistrandu-se astfel o scadere semnificativa a consumului de carburant de la o saptamana la alta.

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.