Pirelli a stabilit un nou record cu o omologare pe zi, în fiecare zi, de-a lungul anului 2015, și acum în 2016. Grație strategiei echipării perfecte, compania italiană a prezentat în cadrul celei de a 86-a ediție a Salonului Auto de la Geneva echiparea celor mai prestigioase și așteptate modele, cu pneuri personalizate pentru: Ferrari GTC4 Lusso, Lamborghini Centenario, Pagani Huayra Bc, McLaren 570S GT, BMW Seria 7, Maserati Levante, Jaguar F-Pace și Audi R8 Spyder, inclusiv conceptele futuriste, precum ultima creație Giugiaro.
Creșterea în dezvoltarea pneurilor personalizate pentru anumite vehicule – ce reprezintă miezul strategiei comerciale perfecte – a făcut ca în prezent să existe peste 2200 de omologări Pirelli aflate în circulație.
Aceasta reprezintă o creștere cu 10% spre deosebire de luna septembrie, din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, când Pirelli a trecut de granița celor 2000 de omologări. Această tendință a continuat și în primele două luni din 2016, Pirelli devenind partenerul tehnic pentru cei mai mari constructori din lume atunci când vine vorba despre dezvoltarea noilor modele.
Strategia oerfectă: fiecare mașină cu propriul pneu
Performanța avansată și caracteristicile tehnice ale mașinilor premium și prestige de azi nu mai pot fi susținute de pneuri identice pentru fiecare model. Aceasta este o tendință care a fost rapid identificată de Pirelli, care a pus dezvoltarea pneurilor personalizate în centrul strategiei sale industriale și tehnice, devenind partenerul preferat al industriei auto.
Ingredientele strategiei perfecte de echipare Pirelli sunt tehnologiile, procesele și materialele dedicate. Combinând aceste elemente, în acord cu nevoile pe care fiecare constructor auto le identifică încă din faza de design, Pirelli poate dezvolta pneuri care sunt croite pentru fiecare mașină. Aceste pneuri sunt denumite P Zero, Cinturato sau Scorpion, dar în spatele fiecărui nume sunt multe variante individuale, create specific pentru mașinile pe care le echipează. În funcție de constructor, există un marcaj specific pe flancul anvelopei care arată că acestea sunt pneuri personalizate, croite special de Pirelli.
Astfel, nu este nicio coincidență că aceste pneuri făcute pe comandă au atins în 2015 un număr record de 353 de omologări. Aceasta înseamnă aproape o omologare pe zi: ceea ce subliniază preferințele constructorilor auto, și ulterior ale șoferilor de a avea anvelope Pirelli.
Salonul Auto de la Geneva a găzduit, de asemenea, debutul celor mai noi creații: P Zero, cea mai nouă evoluție a vârfului de gamă Pirelli, care a debutat în urmă cu 30 de ani. Noul produs va fi lansat la nivel internațional luna viitoare. Între timp, și-a făcut prima apariție in public echipând cele mai puternice super mașini din cadrul Salonului Auto de la Geneva 2016, și a fost de asemenea prezent în standul Pirelli, unde un designer de pneuri a tăiat manual profilul unic care reprezintă trăsătura de marcă.
Partener exclusiv pentru Maserati
Primul SUV Maserati Levante s-a aflat printre cele mai așteptate premiere la Salonul Auto de la Geneva 2016. Este construit pe platforma comună Quattroporte și Ghibli, cu care împarte și aceleași motoare și dispune de un sistem de tracțiune integral cu o cutie automată cu opt trepte.
Așa cum este cazul cu fiecare Maserati care iese pe poarta fabricii, Pirelli este furnizor exclusiv și pentru acest model. În particular, Pirelli a dezvoltat noi compoziții P Zero, profile și structuri pentru primul SUV de lux Maserati, care oferă atât plăcerea de a conduce cât și manevrabilitate optimă pentru Levante.
Ferrari GTC4 LUSSO: Direcție pe 4 roți și PATRO NOI P ZERO
Ferrari a prezentat cea mai nouă creație a sa la Geneva: GTC4 Lusso. Iar un produs de succes nu se schimbă, doar se îmbunătășește. Din acest motiv, Căluțul Cabrat are o noua alegere personalizată a pneurilor P Zero ca echipare de origine pentru noul FF.
Modelul combină comfortul cu performanța, două caracteristici pe care inginerii Ferrari le-au cerut Pirelli să le păstreze pentru noua mașină. Pe lângă asta, Pirelli a adăugat un bonus reducând rezistența la rulare a pneurilor P Zero pentru GTC4 Lusso cu 15%. Acest obiectiv a fost realizat prin controlarea deformării pneului în momentul contactului cu drumul prin optimizarea petei de contact. Cum noul Ferrari are direcție pe toate cele patru roți, garantarea unei pete de contact optime este crucial atât pentru roțile spate cât și pentru cele din față.
Caracterul sportiv al pneurilor P Zero întâlnește construcția ușoară a lui Jaguar F-Pace
Jaguar a adus la Geneva primul său SUV: F-Pace este caracterizat de construcția ușoară, cu o caroserie realizată din aluminiu în proporțied de 80%. Cu ambele motoare, benzină și diesel ce dezvoltă 380CP, noul Jaguar combină performanțele și dinamica unei mașini sport cu confortul și aspectele practice ale unui SUV. Jaguar a avut o serie de priorități pentru pneurile lui F-Pace, undele dintre ele părând contradictorii: un nivel ridicat de confort și rezistență redusă la rulare, un feeling sportiv și dinamică. Aceste cerințe au fost satisfăcute lucrându-se la profilul individual al pneului și geometriei pentru F-Pace, și prin utilizarea celor mai avansate materiale și compoziții. Pirelli oferă echiparea de origine pentru pneurile de 22 inch ale noului Jaguar.
Lamborghini și Pirelli celebrează o altă aniversare
În 2013, Pirelli a deschis ușile cartierului general de la Milano celebrând a 50-a aniversare pentru Lamborghini și parteneriatul istoric care leagă cele două companii. În 2016 constructorul Italian de super mașini marchează un alt reper: 100 de ani de la nașterea fondatorului companiei Ferruccio Lamborghini. Cel mai recent model al firmei, Lamborghini Centenario, este dedicat lui: acesta este echipat cu pneuri speciale P Zero. Aceste pneuri au fost concepute pentru a se potrivi cu creșterea de putere comparativa cu Huracan și Gallardo, oferind o manevrabilitate și performanțe superioare.
Pentru a atinge acest rezultat, inginerii Pirelli s-au concentrat asupra câtorva aspecte în timpul dezvoltării: profilul plat (care permite un răspuns mai direct al direcției), designul canelurilor (care îmbunătățește pata de contact) și noile material hibride de ramforsare (care permit compoziției să se încălzească mai eficient).
P Zero Corsa și Pagani Huayra BC: Exact ca în Formula 1
La fel ca în cazul tuturor modelelor Pagani, Huayra BC va fi exclusiv echipată cu pneuri Pirelli. Specific, mașina rulează pe pneuri P Zero Corsa cu dimensiunile 255/30ZR20 și 355/25ZR21, garantând noului hypercar din Modena un înalt nivel al siguranței în utilizare indiferent de condiții.
Cel mai nou P Zero Corsa are un aspect mai agresiv și profil asimetric, cu trei șanțuri longitudinal, o reminiscență a pneurilor slick de Formula 1 de acum câțiva ani.
O altă legătură cu Formula 1 se reflectă în geometria pneurilor și structura benzii de rulare, care a fost creată pentru a absorbi solicitările intense generate de o mașină de peste 1000CP. Inginerii Pirelli au creat un produs special pentru Huayra BC ce utilizează noi polimeri structură molecular ce îmbunătătesc aderența. Noul system ajută și la o distribuție optimizată a materialelor. În sfărșit, noua structură reduce greutatea pneului cu aproape 3%.
Pirelli ajută noul McLaren 570S GT
Parteneriatul tehnic dintre Pirelli și McLaren a mai avansat un pas. Noul 570S GT va fi exclusiv echipat cu pneuri P Zero și P Zero Corsa, care au fost special dezvoltate de inginerii Pirelli în dimensiunile 225/35R19 pentru față și 285/35R20 pentru spate.Caracteristica unică a acestui pneu inovativ este PNCS (Sistem de atenuare a Zgomotului): o nouă tehnologie patentată de Pirelli care reduce zgomotul la rulare produs de profil. Zgomotul este cauzat de vibrația aerului comprimat de pneu în contact
cu drumul, care trece din pneu în suspensie și ulterior în direcție și interiorul mașinii. Sistemul unic Pirelli încorporează un burete poliuretanic în pneu care absoarbe aceste vibrații și reduce transmiterea lor în cabină. Sistemul Pirelli de Atenuare a Zgomotului permite o reduce a zgomotului din cabină cu doi, trei decibel, îmbunătățind confortul.
Pneurile pe care Pirelli le-a dezvoltat pentru McLaren utilizează cele mai noi tehnologii constructive, atât în privința materialelor cât și a proceselor. Aceste pneuri sunt marcate pe flanc cu MC1, și sunt realizate de Pirelli la fabrica Next Mirs, cea mai avansat robotizată unitate de producție de pneuri din lume.
Pirelli reduce greutatea pneurilor pentru Audi R8 Spyder
Printre surprizele de la Geneva Motor Show s-a numărat și versiunea cabrio a lui Audi R8. Compania cu baza la Ingolstadt a ales pneurile special concepute P Zero pentru a echiapa versiunea decapotabilă a supercarurilor.
Noul Audi R8 Spyder va fi cu aproape 50kg mai ușor decât coupe-ul. Pentru a atinge această țintă de greutate, inginerii Pirelli au pus pneurile la dietă. Challenge-ul a fost acceptat și îndeplinit. Noile pneuri speciale pentru Audi R8 sunt cu 10% mai ușoare decât ale versiunii precedente. Reducerea în greutate a fost obținută mulțumită reducerii maselor suspendate, ceea ce a ajutat la reducerea rezistenței la rulare și în final la consum.
BMW Seria 7: La nivelul așteptărilor
Una dintre stelele incontestabile ale show-ului a fost BMW Seria 7, competitor și în Car of The Year 2016. Berlina germană de lux este echipată cu pneuri run-flat P Zero care au fost special concepute pentru acest model. Inginerilor Pirelli li s-a cerut să se concentreze pe două aspecte în timpul procesului de design: frânarea pe ud și anduranța.
Pentru a maximiza aceste elemente, cercetătorii Pirelli au lucrat în principal la profilul pneului. În particular profilul benzii de rulare a devenit mai plat, ceea ce asigură o uzură mai constantă. Aceasta duce la o durată de viață mai mare și mai mulți bani economisiți de proprietar. Numărul crescut de caneluri pe margine, cu o creștere corespunzătoare a lățimii și adâncimii profilului ajută la îmbunătățirea aderenței laterale și a acvaplanării, capacitatea de dispersie crescând cu 10%. Toate acestea au un efect direct asupra siguranței și stabilității.
Viitorul este aici: Echipa Italdesign GTzero Project
Și acum din prezent în viitor pentru modelele mult mai spectaculoase care vor veni, Pirelli a echipat conceptul Italdesign care a debutat la Geneva, GTZero. Este o interpretare moderna a clasicului concept Gran Turismo, GTzero având direcție pe toate roțile, șasiu din carbon si zero emisii CO2 (de aici și numele GTZero). Cu un astfel de nume, concept car-ul Italdesign nu putea utiliza decât pneuri P Zero: P Zero Nero in acest caz cu dimensiunile 295/25 R22 pe față și 315/25 R23 pe spate.