Răspunsuri CNADNR la problemele din trafic generate de șantiere

În urma solicitării transmise de Ion Lixandru, vicepreședintele ARILOG, Ministerului Transporturilor şi redirecţionate către CNADNR SA referitoare la prezentarea unor proiecte de infrastructură în cadrul summit-ului organizat de Ziarul Financiar, compania răspunde:

  • Întrebare: Când se finalizează lucrările de la Podul Giurgiu-Ruse? Am trecut duminică pe pod şi am constatat că mai este de lucru. De asemenea, calea de rulare pe care se circulă este foarte îngustă şi prezintă denivelări şi gropi care determină înclinarea camioanele H =4 ml  la trecere cu risc de acroşare.

Răspuns: Calea de rulare îngustă ia în considerare gabaritele mijloacelor de transport. Este singura modalitate prin care se permite realizarea lucrărilor de înlocuire a dalelor din beton sub circulatie. ”Denivelările şi gropile” au apărut ca urmare a desfăşurării traficului din ambele sensuri pe o singură bandă. În acest moment se repară gropile cu mixtură stocabilă.

Începând cu data de 30.03.2016, traficul se va desfăşura pe sensul Ruse – Giurgiu în condiţii optime. După data de 30.03.2016 se vor demara lucrările de înlocuire dale pe sensul Giurgiu – Ruse.

Rezultatul final al acestor lucrări este în beneficiul tuturor şi am aprecia atitudinea pozitivă a conducătorilor auto cu rugămintea de a adapta viteza de deplasare la condiţiile de trafic şi de a respecta semnalizarea şi instrucţiunile personalului existent pe şantier. Suntem conştienţi de inconvenienţele create şi vă mulţumim pentru înţelegere.

  • Finalizarea centurii de NE a Bucureştiului între A1 şi Chitila – unde sunt lucrări abandonate de aproape 2 ani, şi soluţii pentru fluidizarea traficului sub podul de pe centură la intersecţia cu A1 intrare în Bucureşti, aici sunt în unele momente cozi de camioane de câţiva km pe breteaua de intrare de la KiKA.

Facem menţiunea că progresul fizic al lucrărilor pe acest sector este de 47%. Motivele care au dus la scăderea ritmului de execuţie a lucrărilor şi la necesitatea prelungirii termenului de execuţie sunt strâns legate de condiţiile impuse de deţinătorii de reţele de utilităţi (Apa Nova, Trans Gaz), de condiţiile impuse de coroborarea proiectului de modernizare a Centurii rutiere a municipiului Bucureşti, cu proiectul Primăriei municipiului Bucureşti de “Străpungere Splaiul Independenţei – Autostrada A1” (km 56+180 al proiectului nostru), de condiţiile impuse de legislaţia în vigoare privind protecţia socială a persoanelor de etnie rromă (modificare traseu proiect de la km 58+000 – 58+300), condiţiile impuse de legislaţia şi normativele în vigoare privind siguranţa circulaţiei pentru amenajarea intersecţiilor centurii cu alte drumuri laterale şi cu autostrada A1 Bucureşti – Piteşti.

Din cauza noilor condiţii restrictive enumerate mai sus, a apărut ca inevitabilă achiziţionarea de suprafeţe suplimentare de teren ce necesită exproprierea în comparaţie cu Hotărârea de Guvern de expropriere iniţială, ceea ce a condus la promovarea unei noi Hotărâri de Guvern.

După apariţia acestei Hotărâri de Guvern estimată pentru luna iunie 2016 şi după emiterea noii Decizii de expropriere, Beneficiarul va pune la dispoziţie terenurile necesare finalizării lucrării.

Termenul estimativ de finalizare este trimestrul II al anului 2017 însă depinde de soluţionarea problemelor actuale referitoare la exproprierile aferente suprafeţelor de teren suplimentare necesare execuţiei lucrărilor rămase de executat.

Referitor la fluidizarea traficului în zona pasajului peste Autostrada A1 în zona KIKA, facem menţiunea că proiectul elaborat de către proiectantul SC MAXIDESIGN SRL prevede fluidizarea traficului în zona pasajului însă execuţia lucrărilor pentru amenajarea intersecţiei în zona pasajului va fi definitivată după finalizarea procedurii de expropriere a suprafeţelor de teren suplimentare incluse în Hotărârea de Guvern amintită anterior.

  • Lucrările de pe dealul Negru – Deduleşti, unde sunt surpări şi alunecări, vor afecta traficul greu?

Lucrările de întreţinere şi reabilitare a tronsonului menţionat mai sus se efectuează pentru asigurarea siguranţei traficului rutier. Lucrările executate în acest caz nu vor afecta traficul greu, în sensul că acesta nu va fi deviat pe rute ocolitoare, ci se va desfăsura alternativ dirijat.

  • Deschiderea traficului pe centura Aradului, pe pasarelele de cale ferată la ,,celebrele,, bariere unde de asemenea se formeaza cozi de camioane. Am trecut acum o săptămână pe acolo şi lucrurile nu arată bine. Vă propun pentru aceste zone să se înfiinţeze până la terminarea lucrărilor (pct 1, 2, 4 şi echipaje de dirijare de la poliţie pentru fluidizarea traficului).

Pentru ambele pasaje de trecere denivelată a căii ferate, respectiv peste CF Curtici – Brad şi CF Arad – Bucureşti şi DJ 709B, sunt în derulare procedurile de achiziţie publică în vederea atribuirii contractelor de execuţie lucrări rămase de executat. Termenul de depunere/deschidere a ofertelor este, la ambele proceduri, stabilit pentru data de 16.04.2016.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.