În filmul „Volvo Trucks vs 750 Tonnes”, un autocamion Volvo FH16, echipat cu transmisie I-Shift cu trepte de forță, se confruntă cu o provocare extremă. Avându-i în cabina șoferului pe cel mai puternic om din lume, Magnus Samuelsson și pe jurnalistul specializat în autocamioane, Brian Weatherley, un Volvo FH16 reuşeşte să urnească de pe loc o încărcătură de 750 de tone.
În portul Göteborg din Suedia, 40 de containere pline cu piese de schimb Volvo sunt așezate pe 20 de remorci, formând un autotren cu o lungime de 300 de metri. Împreună cu autocamionul, acestea cântăresc nu mai puțin de 750 de tone. Provocarea este cu adevărat impresionantă: un Volvo FH16, tractând această sarcină totală de 750 de tone, trebuie să pornească de pe loc și să parcurgă o distanță de 100 de metri.
„Transmisia I-Shift cu trepte de forță oferă o tracțiune de pornire care nu se poate compara cu cea oferită de vreun alt autocamion de pe piață, produs în serie. Noile rapoarte ale treptelor de forță fac posibil transportul unor încărcături extrem de mari, pornirea pe terenuri dificile și rularea la viteze reduse, de până la 0,5 km/h. În mod normal, pentru încărcături extrem de grele, sunt folosite autocamioane construite special, dar acum am utilizat un Volvo FH16 cu un lanț cinematic venit direct din fabrică”, a spus Peter Hardin, Manager de produs la Volvo Trucks, pentru modelele FM și FMX.
Autocamionul Volvo FH16 utilizat în test este echipat cu transmisia I-Shift cu trepte de forță și cu cele mai puternice punți din gama normală de produse Volvo. Autocamionul este condus de către Magnus Samuelsson, fostul deținător al titlului „Cel mai puternic om din lume”.
„Există puține lucruri care oferă senzația de a înfrunta și a câștiga o provocare la adresa propriilor tale limitări fizice. De-a lungul anilor, m-am confruntat cu mai multe provocări dure, dar aceasta este cea mai mare greutate cu care am avut de-a face în toată viața mea”, a afirmat Magnus Samuelsson.
Alături de el, se află experimentatul jurnalist specializat în autocamioane, Brian Weatherley.
„Este impresionant faptul că Volvo Trucks a dezvoltat o transmisie automatizată care poate transporta o sarcină maximă în combinație de 325 de tone. Dar a gestiona peste 700 de tone GCW (sarcină maximă în combinație) cu ajutorul unui singur autocamion obișnuit este de-a dreptul uluitor. În cei 30 de ani de jurnalism, nu am văzut niciodată ceva asemănător”, mărturisește Brian Weatherley.