Video. Autocamionul Volvo FH16 și transmisia I-Shift cu trepte de forță urnesc o încărcătură de 750 de tone

În filmul „Volvo Trucks vs 750 Tonnes”, un autocamion Volvo FH16, echipat cu transmisie I-Shift cu trepte de forță, se confruntă cu o provocare extremă. Avându-i în cabina șoferului pe cel mai puternic om din lume, Magnus Samuelsson și pe jurnalistul specializat în autocamioane, Brian Weatherley, un Volvo FH16 reuşeşte să urnească de pe loc o încărcătură de 750 de tone.

În portul Göteborg din Suedia, 40 de containere pline cu piese de schimb Volvo sunt așezate pe 20 de remorci, formând un autotren cu o lungime de 300 de metri. Împreună cu autocamionul, acestea cântăresc nu mai puțin de 750 de tone. Provocarea este cu adevărat impresionantă: un Volvo FH16, tractând această sarcină totală de 750 de tone, trebuie să pornească de pe loc și să parcurgă o distanță de 100 de metri.

„Transmisia I-Shift cu trepte de forță oferă o tracțiune de pornire care nu se poate compara cu cea oferită de vreun alt autocamion de pe piață, produs în serie. Noile rapoarte ale treptelor de forță fac posibil transportul unor încărcături extrem de mari, pornirea pe terenuri dificile și rularea la viteze reduse, de până la 0,5 km/h. În mod normal, pentru încărcături extrem de grele, sunt folosite autocamioane construite special, dar acum am utilizat un Volvo FH16 cu un lanț cinematic venit direct din fabrică”, a spus Peter Hardin, Manager de produs  la Volvo Trucks, pentru modelele FM și FMX.

Autocamionul Volvo FH16 utilizat în test este echipat cu transmisia I-Shift cu trepte de forță și cu cele mai puternice punți din gama normală de produse Volvo. Autocamionul este condus de către Magnus Samuelsson, fostul deținător al titlului „Cel mai puternic om din lume”.

„Există puține lucruri care oferă senzația de a înfrunta și a câștiga o provocare la adresa propriilor tale limitări fizice. De-a lungul anilor, m-am confruntat cu mai multe provocări dure, dar aceasta este cea mai mare greutate cu care am avut de-a face în toată viața mea”, a afirmat Magnus Samuelsson.

Alături de el, se află experimentatul jurnalist specializat în autocamioane, Brian Weatherley.

„Este impresionant faptul că Volvo Trucks a dezvoltat o transmisie automatizată care poate transporta o sarcină maximă în combinație de 325 de tone. Dar a gestiona peste 700 de tone GCW (sarcină maximă în combinație) cu ajutorul unui singur autocamion obișnuit este de-a dreptul uluitor. În cei 30 de ani de jurnalism, nu am văzut niciodată ceva asemănător”, mărturisește Brian Weatherley.

Specificația tehnică a  autocamionului

  • Volvo FH16 de 750 CP în configurație standard, echipat cu cele mai puternice punți Volvo din gama de produse standard
  • Pentru a gestiona presiunea de pe puntea motoare, placa de sub șaua de cuplare a trebuit ranforsată.

Cum a fost organizată provocarea

  • Înainte de realizarea testului, a fost necesară adoptarea mai multor măsuri de siguranță. De exemplu, elementele de cuplare dintre cele 20 de remorci au fost verificate minuțios, iar presiunea aerului din toate cele 204 de anvelope a fost reglată fin.
  • Cele 40 de containere au fost încărcate pe remorci, fiind așezate câte două, unul peste altul.
  • Însumate, autocamionul, remorcile și containerele au avut o masă totală care a depășit 750 de tone.
  • Pentru a obține suficientă aderență între anvelope și suprafața drumului, deasupra punților motoare a fost așezată o încărcătură de 40 de tone.

Autocamionul a transportat acest ansamblu pe o distanță de 100 de metri.

Alte modalități de a exprima o masă de 750 de tone

  • 57 de autocamioane Volvo FH16
  • 350 de mașini Volvo XC90
  • 150 de elefanți maturi
  • 4 avioane Boeing 747 Jumbo Jet
  • Puțin peste 4,5 turbine eoliene

Date despre transmisia I-Shift cu trepte de forță

  • Transmisia I-Shift cu trepte de forță reprezintă o noutate de la Volvo Trucks în domeniul transmisiilor automatizate I-Shift.
  • Noua versiune a transmisiei I-Shift a fost proiectată special pentru tracțiune de pornire excelentă și pentru gestionarea condusului la viteze extrem de mici.
  • Transmisia I-Shift cu trepte de forță poate să asigure rularea la viteze reduse, de 0,5-2 km/h, și pornirea de pe loc cu o încărcătură de 325 de tone, o realizare unică pentru autocamioanele cu transmisie automatizată produse în serie.
  • Transmisia este disponibilă atât cu priză directă cât şi cu supraviteză, cu una sau două trepte de forță. De asemenea, este posibilă alegerea a două trepte de forță pentru deplasarea în marșarier.
  • Treptele de forță pentru viteze reduse sunt integrate în transmisia I-Shift. Pentru a gestiona încărcăturile grele, anumite componente sunt fabricate din materiale extrem de rezistente. Cutia de viteze este cu 12 cm mai lungă decât o unitate convențională I-Shift
  • Transmisia I-Shift cu trepte de forță este disponibilă pentru autocamioane Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH și Volvo FH16 cu motoare Volvo Trucks de 13 și de 16 litri.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.