Cu sediul în Mangalia, Simpa Trans a știut să folosească potențialul zonei dezvoltând o flotă modernă, capabilă să răspundă așteptărilor specifice segmentului turistic.
„Faptul că suntem într-o zonă turistică reprezintă un atu pentru noi, însă flota trebuie să fie la un anumit nivel. Chiar și autocarele mai vechi pot răspunde așteptărilor clienților dacă știi ce ai de făcut. Am recurs inclusiv la schimbarea integrală a interiorului, iar efectul este impresionant. Prima reacţie pe care o creează este aceea a unui autocar nou“, a precizat Marian Guță, director general Simpa Trans.
Deși turismul are un grad ridicat de sezonalitate, Simpa Trans a reușit, prin seriozitate și calitate, să intre în topul preferințelor multor agenții și, în acest fel, perioada de utilizare a flotei pe curse ocazionale este maximizată.
„Partea de curse ocazionale reprezintă un proiect care s-a implementat de-a lungul unei perioade mari de timp şi suntem acum în portofoliul unor agenţii care ne solicită de fiecare dată, programând autocarele cu luni în avans. Primim multe solicitări în sezonul turistic, dar nu le putem răspunde tuturor“, a completat directorul general Simpa Trans.
Flotă diversificată
Pentru a răspunde tuturor solicitărilor, este nevoie de o flotă diversificată.
„Sunt clienţi care doresc mașini de 30 de locuri şi vor un tarif corespunzător, și sunt alții care își doresc capacitate mai mare de transport. Avem maşini de la 7 locuri până la 55 și vom achiziționa în continuare maşini noi. Avem 18 autocare, iar restul flotei (până la 40 de maşini) avem microbuze Mercedes-Benz Sprinter“, a arătat Marian Guță.
Un rol important pentru cursele turistice îl joacă cei 65 de șoferi ai firmei.
„Ne-am format un nucleu de şoferi, un fel de elită, specializați pe transportul internațional și fiecare lucrează pe propriul autocar. Grija pe care au față de mașină este foarte importantă. Totul trebuie să fie funcțional la plecarea în cursă, iar curățenia este impecabilă. De altfel, toate maşinile sunt spălate în fiecare seară, indiferent de anotimp“, a explicat Marian Guță.
Deschidere spre inovații
Cea mai importantă parte a activității rămâne pentru Simpa Trans transportul regulat național, însă chiar și aici există o deschidere mare către lucrurile noi, menite să crească siguranța și confortul.
Astfel, Simpa Trans este prima companie care a introdus serviciul wifi în autocare, pentru conectarea gratuită a călătorilor la internet.
Supravegherea curselor este realizată inclusiv cu ajutorul unor camere de luat vederi.
Marian Guță, director general Simpa Trans: „Liberalizarea transportului național în acest moment ar duce la haos. Din cauza concentrării pe traseele cele mai bune, toată lumea ar ajunge să piardă. Pentru a fi pe piaţă și a oferi un anumit standard, trebuie să cumperi tot timpul maşini, iar analiza pe care am făcut-o arată că un credit de investiții luat de la bancă poate fi mai rentabil decât leasing-ul.“
Totodată, călătorii pot utiliza un sistem online pentru rezervarea și cumpărarea biletelor.
De asemenea, compania a decis, încă din anul 2008, introducerea caselor de marcat pe autovehicule.
„Am format un anumit tip de călător, care este obişnuit să meargă cu autocarul, iar dacă îl pui în microbuz se supără“, a precizat directorul general Simpa Trans.
Radu BORCESCU