Schmitz Cargobull a marcat aniversarea a 125 de ani printr-un eveniment spectaculos, desfășurat în Germania, la fabrica din Altenberge.
Peste 2.500 de persoane – clienți, asociații profesionale, autorități, presă – au participat la eveniment. Pe lângă aniversarea propriu zisă și reamintirea celor mai importante momente din istoria producătorului, specialiștii Schmitz Cargobull au oferit celor prezenți oportunitatea de a afla cele mai noi informații legate de actualele produse, precum și de tendințele pentru viitor.
Proiectul TransFormers
Analizând, permanent, schimbările care au loc în piață, Schmitz Cargobull pregătește produsele viitorului. Un proiect elocvent, în acest sens, este TransFormers. Împreună cu Comisia Europeană și alături de alți 12 parteneri, Schmitz Cargobull s-a angajat să realizeze modificări ale semiremorcii, astfel încât să atingă o reducere a emisiilor de CO2 cu 25%.
Iar acest rezultat ambițios a fost obținut printr-o îmbunătățire a aerodinamicii, prin creșterea eficienței încărcării mărfurilor și printr-un motor/generator electric. Astfel, în cazul coborârilor și frânărilor, energia este recuperată și transformată în electricitate, urmând ca motorul electric să o utilizeze, la nevoie, pentru a ajuta capul tractor la propulsia vehiculului.
Astfel, s-a atins o scădere cu 6% a emisiilor de CO2, iar optimizarea sistemului va aduce noi reduceri. Alte 9% sunt obținute prin utilizarea unor elemente care îmbunătățesc aerodinamicitatea. Iar, aici, 4% provin din realizarea unui acoperiș ajustabil în înălțime.
Proiectul TransFormers a dus la realizarea primei semiremorci electrificate omologate, care, pe termen mediu, va duce la o creștere a eficienței transporturilor. Pe termen scurt, generatorul și bateriile vor asigura alimentarea unităților de refrigerare pentru semiremorcile utilizate la transportul mărfurilor la temperatură controlată.
Lider de piață
La nivel global, Schmitz Cargobull este, la ora actuală, lider pe zona semiremorcilor și caroseriilor, cu venituri anuale ce depășesc 2,5 miliarde de euro. Producția a crescut constant, în ultimii cinci ani înregistrându-se o majorare cu 8,4%.
Anul acesta, se vor produce peste 57.000 de vehicule. În ceea ce privește cifra de afaceri, în ultimii cinci ani, aceasta s-a majorat cu 7,2%. Astăzi, Schmitz Cargobull are peste 5.700 de angajați și 11 fabrici, amplasate în Germania, Spania, Lituania, Turcia, Rusia și China.
Printre cele mai noi linii de business lansate se numără realizarea carosărilor pentru van-uri, segmentul 3 – 6 t. Ultima perioadă a însemnat, pentru producătorul german, o concentrare puternică pe zona serviciilor, de la finanțare și service, la trade-in și telematică.
La înălțimea provocărilor
Cei 125 de ani de existență demonstrează rezistența pe care Schmitz a avut-o, compania fiind capabilă să traverseze momentele dificile ale istoriei – amintim cele două războaie mondiale și numeroasele răsturnări de putere politică și organizare socială.
Din 1892, compania a crescut, de la o simplă turnătorie, până la ceea ce este astăzi, numeroase decizii strategice transformând-o, încă de la început, într-un pionier al industriei, iar stabilirea și urmărirea unor standarde ridicate, pentru calitatea produselor și serviciilor oferite, a urmărit întreaga istorie a constructorului. În 1892, fierarul Heinrich Schmitz a înființat o companie, în Altenberge, lângă Münster.
Turnătoria a oferit diferite servicii, în primii ani, inclusiv potcoave pentru cai și reparații, și a fost, de asemenea, implicată în comerțul cu mașini agricole și feronerie. Odată ce transportul de mărfuri a devenit motorizat, în secolul XX, compania a început să producă vehicule. Pentru a reflecta acest lucru, numele companiei a fost schimbat, în 1932, în Heinrich Schmitz, Maschinen und Fahrzeugbau.
Aproximativ 75 de persoane lucrau, deja, pentru companie în acest stadiu. Josef și August Schmitz, cei doi fii ai fondatorului, au preluat conducerea societății în 1943 și au redenumit-o Schmitz-Anhänger Fahrzeugbaugesellschaft, în 1948. Sub motto-ul „Schmitz-Anhänger vollenden un Zug” („Remorcile Schmitz completează transporturile”), producătorul din Münsterland a devenit cunoscut în întreaga Germanie, în anii cincizeci și șaizeci. Vehiculele au devenit apreciate și la export.
În 1961, aproximativ 300 de angajați au construit mai mult de 300 de vehicule, generând o cifră de afaceri de peste 10 milioane de mărci germane (DM). A treia generație, formată din dr. Heinz Schmitz și Peter Schmitz, a preluat conducerea la începutul anilor șaptezeci, iar Bernd Hoffmann s-a alăturat echipei în 1974.
Compania s-a bucurat, apoi, de o creștere fără precedent, dezvoltând afaceri cu țările producătoare de petrol, din Libia și până în Irak. Schmitz – Anhänger a depășit 500 de angajați, pentru prima dată, în 1977, peste 1.000 – în 1986, și mai mult de 2.000 – în 1992. Cifra de afaceri a crescut de zece ori, la peste 250 de milioane DM, între 1970 și 1990 – compania devenind, deja, cel mai mare producător de remorci din Germania.
Oprirea comenzilor venite din partea țărilor producătoare de petrol, reunificarea Germaniei, în 1990, și crearea pieței unice europene, în 1993, au fost principalii factori care au dus la o schimbare radicală în strategia companiei – „creștere prin sacrificiu”.
Proiectul Genesis a fost lansat în 1994 și, de atunci, Schmitz-Anhänger a construit doar remorci cu platformă și prelată, dube și basculante, precum și port-container. Noile metode și tehnologii introduse au redus timpul de producție al unei semiremorci, de la cinci săptă- mâni, la cinci zile, iar orele de produc- ție – de la 190, la 35.
Conceptul a dat roade: în anul 1992/93, au fost fabricate 5.100 de vehicule și, apoi, câte 17.000 pe an, până în 1998/99, cifra de afaceri atingând aproape 1 miliard DM. Compania a devenit Schmitz Cargobull AG la sfârșitul anului 1998, cu acțiuni împărțite în mod egal între cele trei familii, ale lui Peter Schmitz, dr. Heinz Schmitz și Bernd Hoffmann.
Peter Schmitz a fost președinte al consiliului în perioada 1999-2003, urmat de Bernd Hoffmann, până în 2008. Directorul Ulrich Schümer a devenit, apoi, președinte al consiliului de administrație al Schmitz Cargobull AG, până cândAndreas Schmitz preia conducerea, în 2016. El a introdus Strategia 2025, împreună cu alți patru membri ai consiliului, deschizând calea dezvoltării viitoare a grupului, în epoca digitizării și globalizării. Radu BORCESCU radu.borcescu@ziuacargo.ro