Circulația a fost deschisă și pe ultimii 10 km ai Lotului 1 Glina-Bragadiru, de 33,23 km, al Autostrăzii București (A0) Sud, astfel că aproape două treimi din aceasta au asigurată conexiunea cu Autostrada Soarelui (A2).
Acum, traficul rutier se face pe 236 km de autostradă până pe litoral, de la intersecția A0 Sud cu DN6 București-Alexandria și A2 București-Constanța. Finalizarea Lotului 1, după aproape 4 ani de la începerea lucrărilor și cu un an și 4 luni întârziere, mai asigură conexiuni cu DN5 București-Giurgiu și cu DN4 București-Oltenița.
Din decembrie, pe autostradă de la Craiova la Constanța
Urmează ca, până la sfârșitul anului, să fie terminate lucrările și la Lotul 3 Bragadiru-Joița (18 km) al A0 Sud, care va conecta autostrăzile A1 Pitești-București și A2 București-Constanța. Șantierul se află la un stadiu fizic de doar 68%, astfel că termenul de finalizare a lucrărilor asumat de constructor, luna septembrie, nu a fost, nici în acest caz, respectat. Însă șefii de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii văd partea plină a paharului: „Finalizarea Lotului 3 sudic este și mai importantă, întrucât va face conexiunea la nivel de autostradă între A1 Pitești București-DN6-DN5-DN4-A0-A2 București Constanța”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Pe semi-inelul nordic al A0 Nord se va circula pe 21 km
Potrivit acestuia, „dacă se va menține ritmul de lucru înregistrat în ultimul timp, vom putea da în circulație, până la sfârșitul anului, inclusiv ceilalți 9 km ai Lotului 2 Corbeanca-Afumați” din care 10 km au fost finalizați anul trecut, dar nu sunt în trafic, din lipsa unui nod rutier de descărcare. Abia acum se construiesc 2,3 km din Lotul 3 Afumați-Pantelimon al A0 Nord, pentru legătura cu DN2. „După asigurarea descărcării în DN2, ce se construiește acum, pe semi-inelul nordic al A0 se va putea circula pe o lungime de 21 de km, între intersecțiile cu DN1, A3 și DN2”.
Pe Autostrada A0 Nord, Lotul 1 Joița-Corbeanca (17,5 km) se află în proiectare, iar Loturile 3 Afumați-Pantelimon (8,6 km) și 4 Pantelimon-Glina (4,47 km), în execuție (aproximativ 18%). Pe Lotul 4, în august începe defrișarea pădurii de la Cernica, iar lucrările din zona lacului Cernica vor începe abia în noiembrie, „întrucât Acordul de Mediu limitează lucrările în lac pentru perioada noiembrie 2024-martie 2025”, a precizat CNAIR.
Întreaga Autostradă București (A0) va avea o lungime de aproximativ 100 km, construiți ca un inel în jurul Capitalei.
Circulația pe DN7 Valea Oltului, redeschisă după o lună de blocaj
După o lună de sistare a circulației, între orele 6:00-20:00, pe DN7 Valea Oltului, șoferii au cale liberă, din 7 august. În acest timp au fost executate, pe mai multe fronturi de lucru concomitent, defrișările de pădure pentru șantierul Secțiunii 2 Boița-Cornetu a Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), precum și drumul tehnologic principal, de 6,3 km, și drumurile secundare, accese la platformele necesare forajelor geotehnice.
Autostrada A1 Sibiu-Pitești va avea 122 km, din care au fost dați în trafic, în decembrie 2022, cei 13 km ai Secțiunii 1 Sibiu-Boița. În șantier sunt Secțiunile 4 Tigveni-Curtea de Argeș (9,86 km) și 5 Curtea de Argeș-Pitești (30,35 km), aceasta din urmă fiind planificată să se deschidă circulației în decembrie. Secțiunile 2 Boița-Cornetu (31,33 km) și 3 Cornetu-Tigveni (37,4 km) sunt în etapa de proiectare.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro