ACEA: Vânzările de camioane au scăzut ușor

În primul trimestru al anului 2024, înmatriculările de utilitare ușoare noi în Uniunea Europeană au crescut cu 12,6%, cele de camioane au scăzut cu 4 procente, iar cele de autobuze au avut un avans de 23,3%.

Înmatriculările de vehicule comerciale noi, în UE, în T1 2024

Vânzările de van-uri, în primul trimestru al anului, au atins un total de aproape 400.000 de unități (+12,6%), cea mai mare creștere înregistrând-o Italia (19,4%), urmată de Germania (12,7%), Spania (10,9%) și Franța (8,7%). În ceea ce privește volumele, clasamentul se inversează, iar Franța se situează pe prima poziție, cu 95.494 de unități, urmată de Germania, cu 71.222, și Italia, cu puțin peste 56.000. În România, în primul trimestru al anului au fost înmatriculate 3967 de van-uri, dintre care 160 electrice.

Pentru că tot a venit vorba despre sisteme de propulsie, dieselul rămâne favoritul clienților din UE, cu o cotă de piață de 84,2%, în timp ce motoarele pe benzină au înregistrat o creștere semnificativă, de 18,8%, cota lor de piață ajungând la 6,6%. Utilitarele electrice și-au scăzut ușor cota de piață, de la 6,2 la 5,8%, iar înmatriculările de hibride au crescut cu 12,6% (2,2% din piață).

Vehicule comerciale noi, în funcție de sursa de alimentare

Camioane

În contrast, înmatriculările de camioane noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 4 procente, totalizând 85.296 de unități. La această situație a contribuit substanțial scăderea înmatriculărilor de camioane grele (peste 16 t), cu 5,4%, chiar dacă la camioanele de tonaj mediu (3,5-16 t) s-a înregistrat o creștere de 5 procente. Germania și Franța au raportat scăderi de 2,2 și respectiv 0,3%, în timp ce Spania și Italia au înregistrat chiar creșteri substanțiale, de 15,7 și, respectiv, 6,6%.

În România, au fost înmatriculate 187 de vehicule comerciale medii noi, ceea ce reprezintă o creștere cu 14,6%, doar unul singur fiind electric. La categoria grea, companiile românești au cumpărat 2.025 de camioane, marcând o creștere cu 0,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. Din păcate, niciunul nu a fost electric, în timp ce anul trecut, în primul trimestru, au fost înmatriculate 2 astfel de vehicule.

La camioanele peste 16 t, Germania conduce clasamentul din punctul de vedere al numărului de unități, cu 16.910 (din care 288 electrice), urmată de Franța, cu 11.908 (103 electrice) și Italia (6.614, din care doar 9 electrice).

Din punctul de vedere al propulsiei, și în cazul camioanelor, motorina rămâne „regina”, cu 95,5% din înmatriculările de camioane noi. Camioanele electrice au ajuns la 2% din piață, înregistrând o creștere substanțială față de aceeași perioadă a anului trecut, de 29,5%. Și pentru că tot am vorbit despre cele 288 de unități electrice ale Germaniei, trebuie menționat faptul că putem vorbi, în acest caz, de o creștere de nu mai puțin de 173,7 procente, această țară adjudecându-și 56% din vânzările de camioane cu baterii electrice reîncărcabile din Uniunea Europeană.

Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.