Ahead Logistics investește într-un depozit nou

Binecunoscută în piața de transport intern sub temperatură controlată, Ahead a decis să dezvolte segmentul de logistică, prin investiția într-un depozit nou, de 5.000 mp, care va majora suprafața de depozitare de la 8.400 mp (depozitele operate în prezent) la 13.400 mp, fiind disponibile și spații de depozitare prevăzute cu rafturi, oferind companiei posibilitatea de a se dezvolta și de a aborda clienți noi.

Noul depozit va fi construit la Dărmănești, unde Ahead Logistics a mai achiziționat terenuri, în mai multe etape, încă 34.300 mp, care se vor alipi suprafeței deja existente (67.000 mp) și va rezulta un teren cu suprafața totală de peste 101.000 mp, pe care se va construi noul depozit.

„Am demarat un proiect de construcție a unei hale de 5.000 mp, un depozit multifuncțional, care să permită atât depozitarea de marfă paletizată pe rafturi, cât și bloc. Când va fi gata proiectul, vom putea oferi clienților o variantă de depozitare la costuri reduse (în depozitele vechi), precum și varianta de depozitare într-o construcție nouă, modernă, prevăzută cu rafturi, la un preț competitiv”, ne-a declarat Mircea Mănescu, Managing Director Ahead Logistics. El a precizat că, în prezent, compania operează un depozit de 8.400 mp în Dărmănești și unul închiriat, de 2.500 mp, lângă Ploiești. „Am început să oferim servicii logistice la cererea clienților, iar, în ultimul an, am diversificat operațiunile, nu facem numai cross-docking și depozitare, ci și etichetare. Este un business interesant pentru noi. Până acum, cred că am etichetat mai mult de 30-35 de camioane de marfă și avem în continuare cereri din partea clienților.”

Autoritățile locale contează

La baza deciziei privind investițiile în Dărmănești, s-au aflat atitudinea autorităților locale, taxele mai mici, terenurile mai ieftine, dar și oportunitățile oferite de forța de muncă disponibilă.

„Pentru că operăm în două depozite diferite, am fost nevoiți să spargem echipele. În plus, era mai greu de optimizat parcul de echipamente. Am decis că este mai bine să le avem pe toate la un loc, să putem beneficia de o flexibilitate mai mare.” Mircea Mănescu a precizat că ambele depozite, de la Dărmănești și de la Ploiești, sunt aproape pline la ora actuală, deservind, în mare parte, clienți de transport care dețin depozite proprii, dar care apelează la Ahead Logistics atunci când nu au capacitate suficientă.

Noul depozit ar trebui să fie finalizat la jumătatea acestui an. „Suntem în fază incipientă, dar avem șansa ca autoritățile locale să fie mai flexibile, să fie mai ușor decât într-un oraș mare, unde sunt necesare foarte multe avize, foarte multă birocrație. Am apelat la o firmă mare, care produce structura, și ne bazăm pe seriozitatea și experiența acesteia. La rândul său, furnizorul nostru cooperează cu furnizori serioși și, deși prețul e mai mare, lucrările sunt mai bine calculate și mai de calitate. Vom utiliza soluții care ne vor aduce economii, în timp, precum iluminarea LED. De exemplu, în cadrul depozitului pe care îl operăm acum în Dărmănești, tot sistemul de iluminare exterioară este pe LED. Este mai bine din punct de vedere ecologic, dar și economic. Ne-a redus factura la electricitate de aproximativ trei ori, în condițiile în care am montat inclusiv stâlpi suplimentari față de vechiul sistem. În ceea ce privește lumina naturală, am insistat foarte mult la proiectant, să ne asigure în noul depozit un grad de iluminare naturală de 80-85%. În plus, pereții și tavanul vor fi izolați în mod optim ”, a mai arătat Managing Directorul Ahead Logistics.

Servicii suplimentare, clienți noi

„Automat, orice serviciu oferit suplimentar îți aduce clienți noi. Pe partea de logistică, în general, clienții sunt mult mai stabili decât pe partea de transport. În plus, acest segment este important pentru noi, mai ales ținând cont de problemele din transporturi, unde lipsa șoferilor își spune cuvântul, generând limite în dezvoltarea flotei”, a apreciat Mircea Mănescu.

Acesta este motivul pentru care compania va crește prudent, în etape, parcul de camioane, fiind deja demarată, pentru 2017, achiziția a 11 camioane, care duce parcul la un nivel de 45 de unități.

„Nu dorim să fim transportator pentru oricine și la orice preț. Vrem să ne menținem o marjă de profitabilitate și nu acceptăm orice tarif. Nu știu de ce, transportul este domeniul în care toată lumea vrea să facă economii, dar, din păcate, condițiile de desfășurare a transportului nu sunt atât de favorabile. Trebuie să ai o marjă minimă de profit, pentru a te putea menține și pentru a putea investi în camioane noi. Anul trecut, am parcurs cu 500.000 km mai mult decât în 2015. Cifra de afaceri a crescut, de la 7 milioane euro, la 7,8 milioane EURO în 2016, iar profitabilitatea a crescut, la rândul ei, de la 360.000 EURO, în 2015, la aproximativ 680.000 EURO, în 2016. Acest profit este reinvestit în permanență, nu am luat niciodată dividende. Încercăm să creștem sănătos, nu avem credite la bănci, ci doar leasingul la camioane.”

În opinia lui Mircea Mănescu, în domeniul transportului intern, e încă loc de dezvoltare, pentru că sunt mulți clienți care văd diferența de calitate, între a lucra cu o firmă mare, sau cu o puzderie de mici operatori care nu oferă aceleași garanții de calitate. În cazul multora dintre clienți, Ahead Logistics operează cu ore exacte de livrare, în fiecare zi, 365 zile pe an, inclusiv de sărbători, la diferențe de peste o jumătate de oră fiind aplicate penalizări.

„Fiind marfă sub temperatură controlată, avem avantajul de a se descărca rapid, la timp, dar trebuie să ne mișcăm foarte exact și nu e simplu, mai ales ținând cont de infrastructura din România. Livrăm peste 1.500 de paleți pe zi, la oră fixă, ceea ce este un lucru cu care nu se pot lăuda prea multe firme. Urmărim KPI pe acest segment și este important pentru noi să-i respectăm; de aceea, avem doi șoferi pe mașină și achiziționăm camioane noi, pentru a avea o rată de defecțiuni cât mai mică etc. Un camion fiabil înseamnă o calitate mai bună a serviciului. Dacă ai un camion vechi, care rămâne în pană pe drum, nu poți să îți respecți termenele de livrare.”

Mircea Mănescu a acuzat concurența neloială de pe piața internă de transport cu temperatură controlată, generată de firme cu parcuri vechi și foarte vechi, în condițiile în care o parte dintre clienți nu iau în calcul faptul că marfa ar putea fi afectată. În plus, nu se fac controale privind valabilitatea FRC.

„Cred că, dacă mâine s-ar demara verificările în domeniu, mai mult de jumătate din flota de frig a României ar rămâne pe dreapta. Noi am fost tot timpul optimiști. Vom continua să investim în flotă. Avem aproximativ 80% din parc Euro 6, dar mai avem camioane care trebuie reînnoite, iar, în eventualitatea în care mai apar cerințe de la clienți, putem mări parcul de camioane fără probleme. Poți să mergi legal, dar urmărind cu foarte mare atenție costurile”, a concluzionat Managing Directorul Ahead Logistics.

Mircea Mănescu, Managing Director Ahead Logistics:

„Decizia noastră de a investi în depozitare a venit natural, după ce am văzut că există cerere din partea clienților și că partea de logistică se dezvoltă în România. Încă există loc pentru mai mulți jucători. Noi avem depozitele din 2007-2008, dar, acum, am hotărât să modernizăm, să investim. Vrem să ne dezvoltăm pe mai multe planuri.”

„Vom construi, într-o primă etapă, un depozit de 5.000 mp. Pentru dezvoltare, vom putea merge pe module de 2.500 m, soluție la care vom apela pe măsura necesităților.”

„Nu vom apela, pentru depozit, la credite bancare. Investiția este în așa fel calibrată încât să poată fi susținută peste 90% din fonduri proprii.”

„Livrăm peste 1.500 de paleți pe zi, la oră fixă.”

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.