AHEAD LOGISTICS: Pași înainte

Ahead Logistics își continuă dezvoltarea printr-o ofertă completă de servicii, seriozitate și, bineînțeles, un grad ridicat de flexibilitate, calitate prețuită de compania cu acționariat majoritar german încă de la înființare.

Transporturile rutiere, preponderent cele la temperatură controlată, sunt completate de partea de expediție, iar în ultima vreme, tot mai mult, Ahead Logistics pune accent pe zona de depozitare.

„Ne dezvoltăm pe trei direcţii principale – transportul rutier, casa de expediţii şi depozitarea. Ponderea în cifra de afaceri a casei de expediţii a crescut semnificativ în ultimii ani şi acum credem că a venit momentul pentru a pune accent pe serviciile de depozitare“, a arătat Mircea Mănescu, director general Ahead Logistics.

Instrumente potrivite

Pentru a-și păstra flexibilitatea în decizii și acțiuni, fără a pierde însă controlul asupra fiecărei activități în parte, Ahead Logistics a decis implementarea unui program informatic complex.

„Am achiziționat în 2014 un ERP, care include şi partea de WMS. Astfel, putem urmări cu precizie toate mișcările ce au loc în depozitul de 8.400 mp pe care îl deținem lângă Ploiești. ERP-ul cuprinde, de asemenea, module pentru contabilitate, transport și expediții. Ne ajută foarte mult, mai ales că înainte de implementare ajunsesem la un moment în care volumul mare al activității crea riscuri ridicate de apariție a erorilor din cauza necesității de a introduce aceleași informații în mai multe rânduri. Acum avem o imagine clară a fiecărei activități. Putem vedea, de exemplu, statusul fiecărei curse în parte“, a explicat Mircea Mănescu.

Mircea Mănescu, Managing
DirectorAhead Logistics

Anul viitor, Ahead Logistics își va lărgi oferta de servicii prin deschiderea unui nou depozit lângă București.

Expediția mai profitabilă decât transportul

Dintre activitățile desfășurate de către Ahead Logistics, expediția este cea mai profitabilă la ora actuală.

„Casa de expediţii este cea mai profitabilă, pentru că flota de camioane are cheltuieli foarte mari, iar tarifele încă nu reflectă corect costurile. De multe ori, dacă faci o cursă cu camionul tău poate fi neprofitabilă pentru că are un tarif mic. Dacă vinzi însă cursa…“, a arătat Mircea Mănescu.

O explicație a acestui aspect este legată de oportunitățile existente – piața dezechilibrată la nivel național determină ca numeroase operațiuni de transport să nu fie acoperite tur-retur. Astfel, mulți transportatori acceptă tarife mai mici pentru a evita km parcurși pe gol.

Sigur, o altă explicație vine și din zona evaziunii fiscale, unii operatori putând astfel să practice tarife mult mai mici decât cele normale.

„Pentru transport, marja de profit este mică, 3%, 4%. Pe expediţii, bineînţeles că depinde şi de cursă, însă poţi ajunge lejer la 5%. Unul dintre secretele succesului în expediţii este faptul că mulţi clienți nu vor să discute direct cu transportatorii, considerând (de multe ori îndreptățit) că aceștia nu ştiu să comunice, iar noi le luăm o problemă de pe cap. Și ne descurcăm pentru că avem experiență, inclusiv cu proprii şoferi. De asemenea, clienții au în vedere și riscul de ţeapă, și de aceea au nevoie de o firmă credibilă cu care să lucreze. Noi verificăm dacă transportatorii au asigurări – am avut şi cazuri în care poliţele erau emise, dar neplătite. Verificăm și valabilitatea licenţelor de transport… clientul, de regulă, nu are timp pentru astfel de aspecte“, a completat directorul general Ahead Logistics.

Pentru a menține operativitatea la un nivel cât mai ridicat și, totodată, pentru a crește apropierea față de clienți, Ahead Logistics a adoptat un sistem în care aceeași persoană din cadrul firmei ține legătura cu clientul, vinde cursele acestuia și are grijă ca transportul să se desfășoare fără probleme până la capăt.

Mircea Mănescu, director general Ahead Logistics:

„Astăzi avem 90 de angajaţi şi o flotă de 36 de camioane. Depozitul de lângă Ploiești este ocupat în proporție de 85% și operăm zilnic acolo, aproximativ 15 camioane.“

„Preferăm clienţii direcţi, decât să lucrăm cu case de expediţii. Îţi poţi controla mai bine business-ul când eşti faţă în faţă cu clientul.“

„Zona de depozitare nu are un profit semnificativ, deoarece oferim nişte cotaţii foarte avantajoase, însă pentru noi este important, pentru că astfel putem să atragem clienţi noi.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.