Anvelopele de iarna imbunatatesc franarea, tractiunea si manevrabilitatea vehiculului, comparativ cu anvelopele de vara sau all-seasons. Astfel, distanta de franare a autovehiculelor scade cu pana la 50% atunci cand masina este echipata cu anvelope corespunzatoare sezonului in care sunt folosite, arata testele efectuate de specialistii Michelin.
Aceleasi teste demonstreaza ca, in sezonul rece, in cazul in care masina este echipata cu anvelope de iarna, distanta de franare poate fi redusa cu 6 metri pe un carosabil umed si cu 31 de metri pe o sosea acoperita de zapada, comparativ cu situatia utilizarii unor anvelope care nu sunt concepute special pentru iarna.
Aceste date au fost prezentate in cadrul unei mese rotunde pe tema importantei folosirii anvelopelor de iarna si a impactului acestora in siguranta rutiera, organizata de Michelin. La discutii, alaturi de specialistii Michelin, au participat reprezentanti ai Politiei Rutiere, ai Autoritatii Rutiere Romane, ai Registrului Auto Roman, ai Parteneriatului Roman de Siguranta Rutiera, precum si Titi Aur, pilot profesionist de raliuri.
Anvelopele de iarna contin un amestec de cauciuc cu silica, amestec ce le mentine flexibilitatea in timpul iernii. Este important ca atunci cand temperaturile scad, anvelopele sa ramana flexibile, reducand astfel semnificativ distanta de franare si sporind aderenta. Pentru a imbunatati tractiunea si manevrabilitatea autovehiculului, anvelopele de iarna sunt prevazute cu lamele care actioneaza ca niste „gheare“ ce se infig in zapada.
Anvelopa reprezinta singurul contact al vehiculului cu solul iar aceasta suprafata de contact este de aproximativ 150 cmp, adica marimea unei palme.
Michelin Agilis Alpin
Conceputa pentru camionete si vehicule utilitare, Michelin Agilis Alpin este anvelopa care asigura performante optime in timpul iernii. Datorita tehnologiei Stabiligrip, anvelopa actioneaza ca o „gheara“ care se prinde in zapada.
Prin cercetarile efectuate, anvelopele Michelin mentin echilibrul intre performantele cheie ale produsului: siguranta si fiabilitate; mai multi kilometri parcursi; reducerea consumului de combustibil.
Grupului Michelin investeste in cercetare si dezvoltare 500 milioane euro pe an, avand 6.000 de cercetatori pe trei continente.
Grupul Michelin si-a inceput activitatea in Romania in 2001 si a crescut rapid de atunci.
In ultimii 10 ani, Michelin a mobilizat resurse semnificative pentru instruirea personalului si transferul de tehnologie. Rezultatul: intr-o perioada relativ scurta, fabricile Victoria Floresti si Silvania Zalau au fost conforme cu standardele exigente de productie ale marcii Michelin.
Astazi, aceste doua fabrici de productie sunt in plina expansiune, cu echipamente modernizate si noi linii de produse. Ele sunt pe deplin integrate in dinamica grupului Michelin si produc anvelope sub marcile grupului: Michelin, BF Goodrich, Kleber, Taurus si Kormoran.
A treia fabrica Michelin, Romsteel Cord Zalau, este o unitate greenfield, construita in anul 2004 si este un exemplu in ceea ce priveste echipamentele si instrumentele moderne in productia de cord metalic. Cordul metalic fabricat la Zalau contribuie la productia de anvelope dintr-o multitudine de fabrici Michelin de pe 3 continente: Europa, America si Asia.
MICHELIN – 10 ani de activitate in Romania
3 unitati de productie: 2 in Zalau, 1 in Floresti
1 Sediu Central la Bucuresti
Aproximativ 3.000 de angajati
Investitii de peste 265 de milioane de euro in Romania
Productie: peste 450.000 de tone de anvelope si 150.000 de tone de cord metalic
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro