Anvelopele de iarna cresc siguranta

Anvelopele de iarna imbunatatesc franarea, tractiunea si manevrabilitatea vehiculului, comparativ cu anvelopele de vara sau all-seasons. Astfel, distanta de franare a autovehiculelor scade cu pana la 50% atunci cand masina este echipata cu anvelope corespunzatoare sezonului in care sunt folosite, arata testele efectuate de specialistii Michelin.

Aceleasi teste demon­strea­za ca, in sezonul rece, in cazul in care ma­sina este echipata cu anvelope de iarna, distanta de franare poate fi redusa cu 6 metri pe un carosabil umed si cu 31 de metri pe o sosea aco­pe­rita de zapada, comparativ cu situatia utilizarii unor anvelope care nu sunt concepute special pen­tru iarna.

Aceste date au fost prezentate in cadrul unei mese rotunde pe te­ma importantei folosirii an­ve­lo­pe­lor de iarna si a impactului a­ces­tora in siguranta ru­tiera, or­ga­ni­zata de Michelin. La discutii, ala­turi de spe­cialistii Michelin, au par­ticipat reprezentanti ai Po­litiei Rutiere, ai Autoritatii Rutiere Ro­ma­ne, ai Registrului Auto Roman, ai Parteneriatului Roman de Sigu­ran­ta Rutiera, precum si Titi Aur, pilot profesionist de raliuri.

Anvelopele de iarna contin un ames­tec de cauciuc cu silica, ames­tec ce le mentine flexi­bi­li­ta­tea in timpul iernii. Este important ca atunci cand temperaturile scad, anvelopele sa ramana flexibile, re­du­cand astfel semnificativ dis­tan­ta de franare si sporind aderen­ta. Pentru a imbunatati tractiu­nea si manevrabilitatea au­to­vehi­cu­lu­lui, anvelopele de iar­na sunt pre­va­zute cu lamele care actioneaza ca niste „gheare“ ce se infig in zapada.

Anvelopa reprezinta singurul contact al vehiculului cu solul iar aceasta suprafata de contact este de aproximativ 150 cmp, adica marimea unei palme.

Michelin Agilis Alpin

Conceputa pentru camionete si vehicule utilitare, Michelin Agilis Alpin este anvelopa care asigura performante optime in timpul iernii. Datorita tehnologiei Sta­bi­ligrip, anvelopa actioneaza ca o „gheara“ care se prinde in zapada.

Prin cercetarile efectuate, an­ve­lopele Michelin men­tin echi­li­brul intre performantele cheie ale pro­dusului: siguranta si fiabilitate; mai multi kilometri par­cursi; redu­cerea consumului de combustibil.

Grupului Michelin investeste in cercetare si dezvoltare 500 milioane euro pe an, avand 6.000 de cercetatori pe trei continente.

Grupul Michelin si-a inceput activitatea in Ro­mania in 2001 si a crescut rapid de atunci.

In ultimii 10 ani, Michelin a mo­bilizat resurse semnificative pen­tru instruirea personalului si trans­ferul de tehnologie. Rezul­tatul: intr-o perioada relativ scurta, fabricile Victoria Floresti si Sil­vania Zalau au fost conforme cu standardele exigente de productie ale marcii Michelin.

Astazi, aceste doua fabrici de pro­ductie sunt in plina expan­siu­ne, cu echipamente modernizate si noi linii de produse. Ele sunt pe deplin integrate in dinamica gru­pului Michelin si produc an­velope sub marcile grupului: Mi­chelin, BF Goodrich, Kleber, Taurus si Kormoran.

A treia fabrica Michelin, Romsteel Cord Zalau, este o uni­tate greenfield, construita in anul 2004 si este un exemplu in ceea ce priveste echipamentele si in­stru­mentele moderne in productia de cord me­ta­lic. Cordul metalic fa­bricat la Zalau contribuie la pro­­ductia de anvelope dintr-o multi­tu­dine de fabrici Mi­chelin de pe 3 continente: Europa, America si Asia.

MICHELIN – 10 ani de activitate in Romania

3 unitati de productie: 2 in Zalau, 1 in Floresti

1 Sediu Central la Bucuresti

Aproximativ 3.000 de angajati

Investitii de peste 265 de milioane de euro in Romania

Productie: peste 450.000 de tone de anvelope si 150.000 de tone de cord metalic

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.