La ce să te uiți când cauți un partener logistic? Ei bine, piața se uită la preț. Și e firesc. Însă…
Recomandarea mea este să te uiți la costuri – pentru că un partener logistic cu preț mic, dar care nu își poate susține operațiunile din cauza acestuia, va cauza costuri mari, afirmă Cătălin Olteanu, director general FM Logistic Romania.
Cu ochii pe bugete și în contextul unei rate a șomajului foarte mici, aproape toată lumea se confruntă cu scăderea în calitate a celei mai importante resurse a fiecărei companii – resursa umană. În acest context, Cătălin Olteanu recomandă o listă de acțiuni.
Cătălin Olteanu, director general FM Logistic Romania: Bineînțeles că prețul contează, dar mai contează și ce primești în prețul acela. Pentru că, dacă visezi rachete spațiale și negociezi preț de Trabant, probabil și dezamăgirea va fi pe măsură.
Ce-i de făcut?
Prima acțiune ține de selectarea dintre operatorii logistici a acelora care dispun de experiență în zona de business vizată (FMCG, retail, automotive etc.). Dintre ei, trebuie aleși cei care urmează a fi observați.
Cea de-a doua acțiune ține de solicitarea de referințe din piață asupra seriozității lor – în general orice vânzător promite service level din cel mai înalt, seriozitate, prezentările arată superb, dar abia când începi să lucrezi cu cei din operațiuni realizezi dacă se potrivește poza cu realitatea.
În al treilea rând, în funcție de dimensiunea business-ului pe care vrei să îl opereze acest partener, este indicat să se verifice modul în care vei fi tratat. „Există riscul ca un operator logistic obișnuit cu clienți mari să își prioritizeze serviciul oferit în funcție de dimensiunea clientului”, a precizat directorul general FM Romania. Cea de-a patra acțiune ține de realizarea de vizite.
„Vizitează-ți potențialii parteneri, pentru a verifica dacă își țin lucrurile în ordine. Dacă e debandadă, ai toate șansele să îți piardă și ție marfa.” Nu în ultimul rând, este indicat ca, atunci când ceri, să fii cât se poate de cinstit, informându-ți partenerul de business inclusiv asupra problemelor pe care le ai. „Faptul că le va descoperi, apoi, pe pielea lui nu ajuta relației. Comunicarea se va deteriora și relația va suferi. Iar, dacă îți strângi de gât furnizorul până la faliment sau până se oprește din relație…, care e câștigul? Va trebui sa o iei de la capăt cu altul”, a concluzionat Cătălin Olteanu.