Atribuirea „judeţenelor“ a devenit incertă

Deşi lucrurile păreau stabilite, iar dialogul dintre patronatele în transporturi şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a avut la prima vedere succes, lipsa unei decizii clare privind modul de desfăşurare a atribuirii lasă practic lucrurile în aer pentru transportul judeţean.

Aparent reprezentanţii MDRAP aşteaptă finalizarea procesului de la Curtea de Apel Piteşti, unde Ordinul 240/1614/2012 a fost suspendat. Următorul termen a fost stabilit pe 24 septembrie şi teoretic, autorităţile ar putea câştiga. Ar însemna ca atribuirea să aibă loc conform acestui Ordin? În acest caz, discuţiile dintre patronate şi MDRAP ar fi anulate.

„Am ajuns la o înţelegere şi discutasem şi o procedură de licitaţie, dar observăm că reprezentanţii MDRAP şi ANRSC se schimbă de la o săptămână la alta. Punctajele sunt stabilite, problema este cum se va face procedura de licitaţie. Ei vor să mergem după Legea 51, care precizează că atribuirea va fi stabilită printr-o lege specială, adică Legea 92. Dar aceasta ne trimite iar la Legea 51 şi de aici atribuirea ar trebui să respecte procedura ANRSC. Ţinând cont de aceste aspecte, ANRSC putea stabili o procedură conform a ceea ce am stabilit. Am căzut de acord ca licitaţia să fie electronică, dar văd că nu renunţă la cele trei oferte. Astfel, dacă nu ai trei oferte, se mai organizează o dată licitaţia şi tot aşa până la negocierea directă. Am propus să fie trei oferte pe întreg programul de transport, nu pe fiecare cursă în parte, pentru că, până la urmă, Consiliul Judeţean scoate la licitaţie un program de transport. Există şi varianta ca atribuirea să aibă loc conform Ordinului 240/2012, dacă lucrurile se rezolvă în justiţie“, a explicat Doru Marian Crăc, preşedinte FORT. Deşi, iniţial, prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu până la finalul anului părea să ofere timp suficient pentru organizarea atribuirii, la ora actuală se pare că se intră din nou în criză. „Am primit promisiuni inclusiv de la primul ministru că vom avea atribuire în acest an, însă una stabilim şi alta face. Este greu de spus ce se va întâmpla. Procedura de atribuire ar trebui să demareze în septembrie pentru a nu risca să depăşim acest an. Consider că încă este posibil să ne încadrăm în acest termen dacă se ţine cont de propunerea pe care am făcut-o. Adică implicarea ANRSC care să facă de urgenţă o procedură, mai ales că legislaţia există şi permite acest lucru. Consider că peste 90% din program se va putea atribui din prima etapă“, a declarat preşedintele FORT.

Doru Marian Crăc, preşedinte FORT:

„Avem acum 3.000 de maşini pe cursele judeţene, gândiţi-vă ce ar însemna să ai trei oferte – 9.000 de maşini.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.