Regia Autonoma de Transport Bucuresti a infiintat, de la jumatatea lunii iulie, la solicitarea publicului calator, 23 de trasee de noapte cu autobuze. Aceste linii au terminalul central la Piata Unirii si circula, intre orele 23.00-01.00 si 05.00-06.00, la un interval de 30 minute, iar intre orele 01.00-05.00, la 60 de minute. Pretul unei calatorii este cel existent in reteaua de transport public de zi, adica de 1,3 lei.
„Transportul public de noapte in Bucuresti aduce avantaje in randul calatorilor, din punct de vedere social, prin costurile scazute, precum si prin prisma dezvoltarii turistice a Capitalei, luand in considerare faptul ca centrul vechi al orasului este foarte vizitat in ultima perioada. Trebuie luata in calcul si componenta de dezvoltare a municipiului, tinand cont atat de beneficiile de ordin economic ale societatilor deschise pe perioada noptii, cat si de faptul ca anumite persoane care muncesc in acest interval orar vor avea posibilitatea sa circule intre periferia orasului si centru“, a declarat Adrian Crit, directorul general al RATB.
Intr-un interviu acordat revistei ZIUA CARGO in numarul din luna iunie, seful Regiei si-a exprimat intentia de a lansa transportul de noapte in aceasta vara. „Un alt proiect pe care sper sa-l pun in aplicare este introducerea unei retele de 23 de linii radiale de autobuze, care sa circule noaptea. Cele 23 de linii vor pleca din zona Unirii. Cine trebuie sa traverseze orasul schimba de acolo mijlocul de transport. Daca pleaca din nordul orasului spre vest, merge la Unirii, si de acolo pleaca in vest”, ne-a explicat el.
Adrian Crit ne-a spus, in acelasi interviu, ca vrea sa extinda transportul de noapte si la tramvaie. Este vorba despre vehiculele care circula de curand pe o linie circulara – linia 1 -, pe traseul de la „Posta Vitan“ pe Calea Vitan, sos. Mihai Bravu, sos. stefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, sos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, sos. Orhideelor, B-dul Vasile Milea, B-dul Timisoara, sos. Progresului, Str. Dr. Constantin Istrate, sos. Viilor, Calea serban Voda, B-dul Gheorghe sincai, Str. Nerva Traian, B-dul Octavian Goga, revenind la „Posta Vitan“. “Anul trecut, cand am facut strategia de transport, chiar ma gandeam ca o sa avem si noi un ring in Bucuresti. (…) Mai mult, discutam despre lungirea liniilor, astfel incat tramvaiele sa strabata orasul dintr-o parte in alta, acolo unde este posibil. Sa speram ca vom reusi. (…) Linia circulara de tramvai va putea fi utilizata si noaptea, iar aceasta, cu avantaje majore din punctul de vedere al Regiei si al municipalitatii”, ne-a precizat directorul general al RATB.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
Foto: Jean-Mihai PALSU