Autobuze noi pentru Cluj

Compania de Transport Public din Cluj-Napoca a achiziționat 10 autobuze noi, marca Iveco, completându-și parcul auto.

Campania de achiziții a fost demarată la începutul anului, atunci când compania a cumpărat 40 de autobuze articulate, cu fonduri de la bugetul local. Acum ea continuă, adăugând alte 10 autobuze parcului, acestea fiind achitate din fonduri de la bugetul companiei. Banii care au făcut posibilă această achiziție provin dintr-o taxă specială, introdusă de către CTP Cluj-Napoca în prețul biletelor de călătorie. Achiziția s-a realizat prin Briaris Ind, dealer Iveco în România, vehiculele au garanție 5 ani, iar costurile totale ale tranzacției se cifrează la 9,3 milioane de lei.

Sisteme moderne de monitorizare

Modelul achiziționat este Iveco Urbanway, ce are o lungime de 12 m, autobuz ce corespunde tuturor normelor europene și românești din domeniu. Acestea au o capacitate de transport de 95 de locuri, din care 27 pe scaune, și vor deservi în principal rutele ce fac legătura cu zona industrială a orașului pe linii precum 50, 41, 40 și 26. Noile mijloace de transport sunt echipate cu motoare de tip Tector 7, ce produc 286 CP și respectă norma de poluare EURO 6 grație tehnologiei Hi-eSCR. Acest motor lucrează în tandem cu o cutie de viteze automată de tip ZF Ecolife, iar pentru a putea fi „stăpânit” se folosește intarder-ul din dotare și sistemul electronic de control al frânării, EBS 5.

În echiparea autobuzelor livrate către CTP Cluj se regăsește un sistem performant de aer condiționat, ce include perdele de aer în dreptul ușilor pentru reducerea pierderilor de aer. Pentru iluminarea internă s-a folosit tehnologia LED, iar pentru informarea pasagerilor cu privire la rută a fost montat un sistem infotainment. Pentru siguranța călătorilor, autobuzele au în dotare camere de luat vederi (3 la interior și 3 la exterior), prevenind potențiale acte de vandalism.

Acest sistem este capabil și de stocarea înregistrărilor și imaginilor, nu doar de monitorizare. Pentru a face lucrurile mai simple pentru călători, autobuzele sunt echipate cu un sistem de ticketing pentru a valida legitimațiile de călătorie, în plus, toți călătorii care urcă și coboară într-o stație sunt numărați grație unui sistem special. Șoferul se bucură, la rândul său, de un post de conducere confortabil, cu o poziție înaltă, vizibilitate bună și multiple compartimente de depozitare.

Pe segmentul ce ține de managementul vehiculelor, lucrurile sunt bine definite, existând un computer ce colectează, înmagazinează şi transmite datele privind activitatea autobuzului. Acesta este dotat cu GPS și cu tot echipamentul necesar pentru transmiterea online şi wireless a datelor privind exploatarea.

Din acest computer se pot descărca date precum consum de combustibil pe anumite intervale (ore, schimb, instantaneu etc), numărul de călători transportaţi, parcursul (nr. de km/schimb, la o dată anume, într-un interval stabilit), evenimente rutiere (blocaje în trafic, accidente, distrugeri interioare ale autovehiculului), numărul de ore de funcţionare a autovehiculului sau a unor componente ale acestuia (aerul condiţionat), numărul de ore de imobilizare a autovehiculului sau informaţii privind perioada efectuării lucrărilor planificate de întreţinere.

EURO 6 cu HI-eSCR

HI-eSCR este o tehnologie dezvoltată de către grupul Fiat, reprezentând unul dintre avantajele principale ale motoarelor produse de către grup. Acesta este un sistem inovator de post-tratare a gazelor de combustie, care permite obținerea unui nivel redus de poluare fără a fi necesară recircularea gazelor de ardere, crescând astfel fiabilitatea sistemului de propulsie.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.