Primele șase autobuze electrice Karsan e-ATA din cele 10 achiziționate prin licitație publică de Primăria Slatina, anul trecut, au fost introduse pe traseele din municipiu, conform contractului încheiat cu Anadolu Automobil Rom, unic importator al autobuzelor Karsan în România.
Astfel, călătorii slătineni beneficiază de modernele vehicule electrice din clasa de 10 metri, destinate transportului public. De exploatarea vehiculelor se ocupă Loctrans, societatea de transport public local din Slatina. Conform contractului, Anadolu Automobil Rom, a asigurat inclusiv pregătirea și instruirea personalului angajat al Loctrans, astfel încât autobuzele electrice să beneficieze de o întreținere și utilizare corespunzătoare.
Întreg lotul, livrat
La data introducerii celor șase unități pe traseu, Anadolu Automobil Rom livrase deja întreg lotul de autobuze electrice. Autobuzele Karsan e-ATA sunt printre cele mai moderne vehicule din segmentul lor. Au o capacitate pentru pasageri de 32 de locuri pe scaune și încă 48 de locuri în picioare. Autonomia acumulatorilor permite parcurgerea unei distanțe de peste 250 de kilometri pe zi, fără nicio reîncărcare, pe tot parcursul zilei. În cazul în care este nevoie, autobuzele pot fi reîncărcate prin stațiile de încărcare rapidă sau lentă, astfel încât să nu afecteze durata de exploatare zilnică.
Pentru a reflecta cât mai bine nivelul ecologic al vehiculelor, Primăria Slatina a ales culoarea verde, pentru noile sale autobuze electrice. Acestea au o durată de viață de 15 ani și o garanție pentru baterii de 5 ani sau 500.000 km.
Solaris, încă 15 troleibuze Trollino 12, în Târgu Jiu
Solaris Bus & Coach a câștigat o nouă licitație și a semnat contractul cu municipalitatea din Târgu Jiu pentru livrarea a 15 troleibuze Trollino 12, până în octombrie 2023. Valoarea totală a contractului se ridică la 37,1 milioane de lei, plus TVA. Troleibuzele au o lungime de 12 metri și sunt echipate cu motoare electrice de 160 kW. Conectate la rețeaua electrică aeriană existentă în oraș, acestea nu generează nicio emisie poluantă, urmând, astfel, tendințele de la nivel european privind reducerea emisiilor în mediul urban.
Vehiculele sunt dotate cu aer condiționat și încălzire, un sistem modern de informare a pasagerilor, camere de supraveghere video și un sistem de numărare a pasagerilor. Fiecare troleibuz poate transporta minim 70 de pasageri, din care minim 29 pe scaune.
20 de troleibuze, deja contractate
Compania a anunțat, în septembrie anul trecut, începerea livrării celor 11 troleibuze Trollino 12, în municipiul Târgu Jiu, în baza contractului în valoare de aproape 4,5 milioane de euro semnat, la începutul anului 2021, cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. Tot atunci, Solaris semna un nou contract cu Municipalitatea, pentru livrarea a încă 9 troleibuze Trollino 12, în valoare de 4,8 milioane de euro, a căror livrare este programată pentru anul acesta.
În prezent, peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite în transportul în comun din orașele Craiova, Cluj-Napoca, Pitești, Brașov, Satu Mare, Galați, Baia Mare, Oradea, Mediaș, Târgu Jiu, Reghin, Ploiești, vehiculele electrice și hibrid fiind preponderente. De asemenea, peste 170 de vehicule ecologice urmează să fie livrate, în următoarele 12 luni, către diferite municipalități din România.
În 2021, Solaris Bus & Coach a prezentat, în premieră, în România, în cadrul unui tur național, autobuzul pentru transport în comun Urbino 12 cu hidrogen, considerat avangarda tehnologică a vehiculelor pentru transportul public fără emisii nocive.
În cei 25 de ani de existență, compania a produs peste 20.000 de vehicule folosite în transportul public din sute de orașe europene. În prezent, Solaris este lider de piață pe segmentul de e-mobilitate în transportul public, grație gamei sale largi de troleibuze, autobuze electrice cu acumulator și autobuze hibrid livrate. În septembrie 2018, Solaris Bus & Coach s-a alăturat grupului spaniol CAF.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro