De fapt, Texaco Delo 600 ADF reprezintă mai mult decât atât. Discutăm despre o nouă tehnologie revoluționară, concepută pentru a reduce în mod semnificativ înfundarea filtrului de particule diesel (prelungește durata de viață a DPF de până la 2,5 ori) și pentru a asigura o economie de 3% la combustibil, pe durata de viață a echipamentului.
Texaco Delo 600 ADF este primul ulei de motor greu, cu capacitatea de a reduce drastic depunerile de funingine din filtrele DPF, ajutând la protecția motorului, cât și a sistemului de emisii.
Potrivit pentru utilizare rutieră, cât și off-highway, Texaco Delo 600 ADF cu tehnologia OMNIMAX brevetată de Chevron conține doar 0,4% cenușă sulfatată, mult mai puțin decât limita API și ACEA de 1% cenușă sulfatată, așa cum se găsește în multe dintre uleiurile de motor actuale.
Această nouă linie de produse și tehnologia de aditivare contribuie la reducerea drastică a ratei de înfundare a DPF, ducând la prelungirea duratei de viață a acestuia, cicluri de regenerare DPF mai puțin frecvente și contribuind la o economie de combustibil îmbunătățită cu 3%, pe durata de viață a echipamentului.
Reglementări stricte privind emisiile – presiune pe DPF
De-a lungul anilor, cerințele pentru NOx și particule au devenit mai stricte. În timp ce Stage III și Stage IV au condus la utilizarea limitată a DPF-urilor, Stage V conduce la adoptarea pe scară largă a DPF-urilor, care pot fi foarte eficiente în reducerea emisiilor de pulberi în suspensie, dar fac obiectul unei curățări periodice, pentru a elimina materialele incombustibile, care se acumulează în timp.
Funcționarea lor crește, în mod inerent, consumul de combustibil, pentru a asigura că este generată suficientă căldură, pentru a arde funinginea acumulată. Acest lucru are un cost – nu numai costul inițial asociat acestor dispozitive și numeroșilor senzori și unități de dozare care le compun, ci și costurile operaționale și de întreținere.
Deși sistemele DPF sunt în funcțiune de mulți ani, există, încă, probleme operaționale raportate.
Într-un sondaj realizat în 2020, în Regatul Unit, și comandat de Texaco Lubricants, 67% dintre respondenți au raportat probleme legate de sistemele de control al emisiilor, iar multe dintre acestea făceau referire, în mod specific, la DPF.
De fapt, aproape jumătate din respondenții sondajului a indicat că a trebuit să forțeze o regenerare manuală a DPF, pentru a restabili funcționarea acestuia, o activitate de întreținere neplanificată, care ține camionul în afara drumului și care necesită, de asemenea, arderea combustibilului.
Blocajele DPF care au necesitat curățare sau înlocuire au fost cele mai frecvent raportate probleme.
Texaco Delo 600 ADF reduce semnificativ rata de înfundare a DPF (durata de viață a DPF este crescută de până la 2,5 ori) și asigură o economie de combustibil de 3%, pe durata de viață a echipamentului.
Reducerea acumulării de funingine
DPF colectează până la 98% din emisiile de particule sub formă de funingine și cenușă, majoritatea acestora fiind arsă în timpul ciclurilor tipice de regenerare a DPF. Cenușa este un material incombustibil, derivat din aditivi lubrifianți metalici, ceea ce înseamnă că, în timp, DPF se înfundă și proprietarii de parcuri auto sunt obligați să scoată unitățile din funcțiune, pentru a restabili funcția DPF, suportând costuri de întreținere și pierderea productivității.
Dacă se acumulează prea multă funingine și cenușă în DPF, cantitatea mare de căldură produsă la regenerare poate duce la deteriorarea DPF, piesele de schimb implicând costuri ridicate. Înfundarea DPF crește contrapresiunea motorului și ciclurile de regenerare, rezultând într-un consum mai mare de combustibil.
Și nu este vorba doar despre protecția DPF. Texaco Delo 600 ADF îndeplinește sau depășește specificațiile ACEA E6, E9 și OEM și a demonstrat o stabilitate remarcabilă la oxidare, în industrie, OEM și testele pe teren, oferind posibilitatea de a prelungi intervalul de schimb al uleiului de motor. Împărtășind durabilitatea produselor Texaco Delo 400, Texaco Delo 600 ADF a oferit, de asemenea, o protecție bună împotriva uzurii trenului de supape și performanțe pentru depunerile de pe pistoane.
Radu BORCESCU