CAMPER LIFE (I): O reîntoarcere la valorile esențiale

Există viață după COVID-19? Sigur că există, dar ar fi o idee bună să trecem printr-o resetare adevărată, să ne reîntoarcem la valorile esențiale: familia, credința și natura. Să ne facem mai mult timp pentru noi, pentru liniștea noastră, meditând, să fim împăcați cu Dumnezeu, cu aproapele, cu noi înșine, și cu natura. Iar apropierea de natură o putem face și cu un cort, sau cu o rulotă, de închiriat sau de cumpărat.

De altfel, mulți dintre noi se gândesc la asta, sau au făcut deja primii pași. Poate și de frica virusului care ne-a dat peste cap existențele în ultimii doi ani, dar și din necesitatea de a se întoarce către sine și către familie, mulți se reorientează, atunci când este vorba despre concediu sau, pur și simplu, momente de relaxare, către spațiile largi, mai puțin aglomerate și populate, fără ziduri, betoane și poluare.

Către natura pe care am fost atât de obișnuiți, în nebunia de zi cu zi, să nu o mai observăm, ba chiar să o și distrugem, cu voie sau fără voie. Și către un grad cât mai mare de autonomie posibil.

Dragoș Ghidibaca

De la hobby, la afaceri

De aceea, nu este de mirare că una dintre activitățile care au căpătat avânt, în timpul pandemiei, este aceea de caravaning. Pentru Bavaria Bus și pentru Dragoș Ghidibaca, totul a pornit de la un „Hobby”… care s-a transformat într-o oportunitate, mai ales în contextul în care, tot din cauza bine-cunoscutei pandemii, piața vehiculelor de transport pasageri s-a contractat enorm, în ultimii doi ani. Și, de ce nu, într-un mod de viață.

„La Arad, într-o curte, am găsit o rulotă Hobby, pe care am cumpărat-o și reparat-o pentru mine însumi și, astfel, am avut primul contact cu lumea caravaningului și a service-urilor de rulote și autorulote. Apoi am primit o comandă pentru o rulotă Hobby nouă, cu două axe, de la un client din Băneasa. Treptat, lucrurile au evoluat și, de la 1 rulotă la 20 de microbuze, am ajuns astăzi la 50 de rulote, autorulote și campere din 60 de anunțuri”, povestește Dragoș Ghidibaca.

Bavaria Bus este, în prezent, sub-dealer pentru Hobby, producător de rulote și autorulote cu fabrică în Germania și reprezentant general în Polonia, oferind o selecție de 7 modele de rulote, pe axă simplă sau pe axă dublă, de la 400 la 720 cm (4-7,2 m la interior) și o gamă de autorulote semi-integrate, de 5 locuri, cu dotări de top. De asemenea, are parteneriate cu grupul german Himmer, cu grupul italian Trigano și cu grupul spaniol La Marca. „Nu în ultimul rând, suntem dealeri pentru România și țările din regiune (Bulgaria, Serbia, Croația, Polonia, Ungaria) cu Crawler, un producător de rulote off-road din Turcia, care folosește subansamble de top (de exemplu, suspensii Wabco), cu care am avut foarte mare succes la un târg de profil din Ungaria”, spune directorul general Bavaria Bus.

Pentru că tot a venit vorba, Dragoș Ghidibaca subliniază importanța participării la târgurile naționale și internaționale din domeniu, atât cele dedicate în exclusivitate acestei categorii de vehicule, cât și cele dedicate turismului sau vânătorilor și pescarilor. „Există târguri de profil europene: la Düsseldorf toamna și la Stuttgart primăvara. La unul dintre aceste târguri, am avut surpriza să descoperim că 95% dintre producători aveau producția deja vândută. În acest caz, ne-am orientat și către vehicule second-hand sau către convertiri de vanuri – așa numitele campere.”

Căsuțe de vacanță… pe roți

Directorul general Bavaria Bus ne explică, în acest context, că există trei categorii de produse pe acest segment. În primul rând, categoria camperelor – structuri reconvertite din vanuri. Majoritatea utilitarelor care se folosesc la campere sunt din grupul PSA (Peugeot-Citroen), acestea având un interior care te ajută la instalarea mobilierului. Pe locul 2 sunt Ford și Renault, iar Mercedes Sprinter pe locul 3, deoarece are tracțiune pe spate, e mai înalt, e mai greu și mai scump.

Apoi, există categoria autorulotelor, care pot fi semi-integrate și integrate. Cele semi-integrate sunt carosate pe șasiu-cabină, iar, la cele integrate se montează toată suprastructura direct pe șasiu. Rulotele nu au motor, sunt tractate de un alt autovehicul și sunt împărțite, la rândul lor, în două categorii: clasice (turistice) și off-road.

„Fiecare categorie oferă atât avantaje, cât și dezavantaje”, explică Dragoș Ghidibaca. Avantajul, în cazul unei rulote, este că o poți decupla în orice camping și apoi poți dispune de autonomia pe care ți-o oferă autoturismul pentru a vizita, a te mișca…

Este o variantă potrivită pentru situațiile în care dorești să stai mai mult într-o singură locație. Dezavantajul este că ai limită de viteză de 100 km/h. Avantajele unei autorulote se pot observa, în general, în circuit, atunci când nu stai mult timp în același loc și vrei să te miști repede, viteza ajungând la 130-140 km/h.”

Cum alegi?

Deși lucrurile par simple, la prima vedere („m-am decis, îmi iau rulotă, de care-o fi!”), în final, decizia de achiziție nu este una ușoară. Cine nu cunoaște domeniul, nu și-ar putea închipui că există atâtea variante și atâtea dotări. O axă? Două axe? Încălzire pe gaz, cu electricitate sau mixtă? Panouri solare? Toaletă cu duș, sau cabine separate? 4 metri sau 8? Despre paturi sau bucătărie, nici măcar nu mai vorbim… Decizii… Decizii…

„De obicei, acesta este genul de investiție care se face de comun acord cu familia, iar doamnele au un important cuvânt de spus, deoarece își doresc un anumit grad de confort”, spune directorul Bavaria Bus, subliniind că, de asemenea, trebuie luată în considerare mărimea familiei, numărul de persoane și necesitățile fiecăruia. „Apoi, depinde și de ce gen de om sunt: genul sportiv – camper van, că merg mai repede, genul foarte comod – foarte mult spațiu etc. Nu în ultimul rând, intervine bugetul – entry level, medium și high class. În rest, este ca o casă, o amenajezi cum îți dorești.”

Dar despre toate acestea vă vom povesti în numerele viitoare. (Va urma)

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.