La finalul lunii august, timp de două zile, pe platforma centrală din Romexpo, s-a desfășurat competiția Romanian PRO Driver Competition 2023.
A treia ediție a singurei competiții dedicate șoferilor profesioniști din România a adus numeroase noutăți și recorduri. Pornind de la locul unde a avut loc evenimentul, platforma centrală din Romexpo fiind preferată parcării de la km 30 de pe A1, și stabilind noi recorduri privind numărul de concurenți, numărul de echipe sau numărul de probe practice.
Numărul de echipe s-a dublat
La startul primei zile de concurs, s-au prezentat 66 de concurenți, cu peste 50% mai mult decât la ediția din 2022. „Ne-am bucurat să facem cunoștință cu noii concurenți, dar și să-i revedem pe cei vechi, participarea cu repetiție fiind cea mai bună dovadă a atractivității acestei competiții”, a declarat Mircea Ciolpan, Infortrucker.ro, organizator RPDC. Și numărul de echipe s-a dublat față de ediția trecută, în acest an având 16 echipe participante: H.Essers România, Vio Trans Grup, International Alexander, Agexim Transport, Laguna Technology, Cartrans Preda, Mainfreight România, Ravy Prest, Tiberius Spedition, Mandrean Logistics, Ekol Logistics, Euroluc, Flavic Expres Trans, Profi Trucker, NSN și Blue River. În momentele de pauză, participanții la eveniment au putut asista la o demonstrație de drift, oferită de campionul național Sorin Ene. De asemenea, aceștia au participat la activitățile de la corturile partenerilor. Copiii prezenți au putut urca la bordul unui camion, un model special, MAN TGX Individual Lion S.
La volan
Prima zi de probe a fost una eliminatorie. O probă teoretică din legislația de transport, la finalul căreia cei 9 concurenți care nu au obținut minimum 15 răspunsuri corecte la 30 de întrebări au fost eliminați. Ceilalți 57 s-au întrecut, apoi, în numeroase probe practice. Au fost, rând pe rând, probe de identificare a unor piese de camion, verificarea ansamblului înainte de plecarea în cursă, simularea distribuției paleților pe platforma semiremorcii, arimarea mărfii și îndemânare (dărâmarea unor tuburi cu roata autotractorului, într-un traseu în formă de plus, și parcare laterală cu spatele cu semiremorcă).
La competiție s-au prezentat și două șoferițe. Profitând de experiența acumulată la participarea la RPDC 2022, Ionela Paraschiv a reușit să treacă de prima zi, în urma căreia au rămas în competiție 41 de șoferi.
A doua zi a adus noi probe practice de îndemânare. Prima, într-un traseu în formă de „T”, la finalul căreia au fost aleși cei mai buni 16 concurenți, luând în calcul și punctajele acumulate în prima zi. Cei 16 au concurat în faza eliminatorie, doi câte doi, în sistemul capilor de serie (1 cu 16, 2 cu 15 ș.a.m.d.), mai întâi într-o probă de cuplare-decuplare a semiremorcii, iar apoi într-o probă de îndemânare cu traseu în „L”.
În marea finală, cei doi concurenți au mers cap la cap până la mijlocul probei, când Marian Manea (NSM) a făcut o mică greșeală la o manevră de dat cu spatele. Florin Cimpoeru (H.Essers) a avut, însă, un parcurs aproape perfect și s-a încoronat, în premieră, câștigător al Romanian PRO Driver Competition.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro