Operatorul de transport public al municipalității din Madrid, compania EMT, a comandat 82 de autobuze Mercedes-Benz Citaro cu gaz natural. Aceasta deservește capitala spaniolă ce numără aproximativ 3,2 milioane de locuitori, fiind un utilizator cu tradiție al tehnologiilor inovatoare folosite.
Comandând 82 de autobuze Mercedes-Benz Citaro NGT (Natural Gas Technology), compania municipală de transport EMT Madrid (Empresa Municipal de Transportes de Madrid), continuă să mizeze pe tehnologia prietenoasă cu mediul înconjurător.
Parcul auto verde
Din cele 82 de vehicule comandate, 40 reprezintă autobuze articulate Mercedes-Benz Citaro, alimentate cu gaz natural, cu o lungime de 18 metri, și 42 de autobuze rigide Mercedes-Benz,cu o lungime de 12 metri, alimentate, de asemenea, cu gaz natural. Noul Citaro NGT își propune să stabilească noi standarde în ceea ce privește interacțiunea cu mediul înconjurător și gradul de confort.
Este aprobat fără restricții pentru utilizarea gazelor naturale din surse regenerabile, conform DIN 51624. Acest lucru face ca amprenta de carbon să fie şi mai mică, deoarece funcționarea autobuzelor cu gaz natural este, practic, neutră din punct de vedere al dioxidului de carbon.
În plus, nivelul de zgomot al motorului cu gaz natural este considerabil mai mic decât cel al unui motor diesel. În funcție de condițiile de drum, emisiile de zgomot sunt cu până la 4 dB mai mici, mai precis nivelul de zgomot perceput este aproape redus la jumătate.
Ambii factori, emisii diminuate de CO2 și nivel de zgomot limitat, recomandă noul Citaro NGT pentru servicii prestate în centrul orașelor aglomerate, precum și zone rezidențiale sau cartiere vechi ale orașelor, vizitate de un număr mare de turiști. La Madrid, noile autobuze Mercedes-Benz cu gaz natural comprimat vor funcționa în oraş, inclusiv pe una dintre cele mai importante străzi ale capitalei, Paseo de la Castellana, situată în centru.
Reduceri semnificative
Elementul central al noului Citaro NGT este motorul cu gaz natural comprimat Mercedes-Benz M 936 G. Cu o cilindree de 7,7 litri, este cel mai compact motor cu gaz natural din clasa sa. Greutatea de doar 747 kg, incluzând precatalizatorul, îl face un exemplu de „manual” de reducere a dimensiunilor. Motorul cu gaz natural este bazat pe motorul turbodiesel de ultimă generaţie OM 936. Motorul mono-combustibil instalat vertical, cu șase cilindri în linie, funcționează cu gaz natural comprimat sau biogaz.
Are o putere de 302 CP la 2.000 rpm, oferind, în același timp, un cuplu maxim de 1.200 Nm, între 1.200 – 1.600 rpm. Aceste cifre, în combinație cu puterea impresionantă, plasează motorul M 936 G la egalitate cu omologul său diesel. În modul uzual de conducere, caracteristicile de putere şi cuplu rămân constante, de la ralanti, la aproximativ 1.500 rpm. În plus, motorul cu gaz natural oferă un ușor avantaj în ceea ce privește puterea și cuplul.
În același timp, motorul cu gaz natural de la Mercedes-Benz are emisiile de CO2 cu până la 10% mai mici decât cele ale unui motor diesel. Cu ajutorul gazului natural folosit din surse regenerabile, amprenta de carbon este şi mai mică, deoarece autobuzele cu gaz natural sunt practic neutre din punct de vedere al dioxidului de carbon.
Silenţios, economic şi compact
Aceste atribute ne spun că transportul viitorului se va baza pe gazul natural comprimat. Piața de autobuze urbane din Europa de Vest se ridică la aproximativ 10.500 de autovehicule noi înregistrate pe an, în medie, și rămâne constantă la acest nivel.
Segmentul european specializat pe autobuze urbane cu gaz natural însumează în prezent aproape 1.000 de unități pe an. Mercedes-Benz se așteaptă ca acest număr să crească și mai mult în viitor, în lumina dezbaterilor privind poluarea mediului în centrele urbane şi conservarea resurselor.
EMT Madrid
Compania municipală de transport are o flotă de 1.920 de autobuze. Autobuzele acoperă aproape un milion de kilometri în fiecare an, transportând 425 de milioane de pasageri. Rețeaua are o lungime de aproximativ 3.600 km, cu circa 10.000 de opriri. Compania EMT Madrid a fost fondată în 1947 și este deținută în întregime de către municipalitatea din Madrid.
Hartmut Schick, șef Daimler Buses și CEO Evobus GmbH: „La fel ca tehnologia noastră diesel Euro VI, noua unitate cu gaz natural este o tehnologie cu producție standard accesibilă, prin care acest obiectiv poate fi atins deja într-o manieră economică.”
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro