Citaro Hybrid, în topul preferințelor

Chiar dacă transportul de pasageri traversează o perioadă dificilă, Mercedes-Benz România a înregistrat performanțe notabile, în 2020, și are proiecte importante și în acest an. Am discutat cu Bogdan Aldea, bus sales manager Mercedes-Benz România, despre rețeta care a dus la aceste rezultate.

Bogdan Aldea

ZIUA CARGO: Cum ați traversat anul 2020?

Având în vedere dificultățile de la începutul anului, precum și restricțiile de circulație și transport generate de pandemia COVID-19, 2020 a fost o provocare pentru noi și clienții, respectiv partenerii noștri. A trebuit să ne reorganizăm exemplar, pentru a compensa neplăcerile create de criza sanitară, astfel încât derularea contractelor să nu fie influențată, iar clienții noștri să resimtă cât mai puțin impactul pandemiei în derularea contractelor. În ciuda acestor condiții, anul trecut am finalizat o serie de proiecte importante, astfel că ne putem mândri cu rezultate extraordinare pentru divizia Bus în România.

Ne puteți oferi detalii legate de contractul pentru București?

Încă de la pregătirea documentației, oferta pentru PMB a reprezentat o mare provocare pentru noi, nu numai datorită complexității tehnice a produsului ofertat (130 de unități Mercedes-Benz Citaro Hybrid), dar și prin pachetul de servicii complementar acestuia.

Este un contract prin care toate grijile operatorului sunt preluate și gestionate de către compania noastră – Mercedes-Benz Trucks & Buses România.

În acest sens, am înființat un atelier de service la sediul utilizatorului, care beneficiază de toate echipamentele și dotările necesare, personal bine instruit, precum și un stoc de piese și consumabile, pentru a reduce pe cât de mult posibil, timpul de staționare/imobilizare a autobuzelor. Această organizare va oferi clientului certitudinea că, pe parcursul viitorilor opt ani de colaborare, activitatea se va desfășura la cel mai înalt nivel de profesionalism.

Sunt și alte contracte câștigate în România?

Așa cum am menționat anterior, anul trecut s-a concretizat o serie de proiecte la care am lucrat în ultima perioadă, astfel încât am încheiat 2020 cu aproximativ 200 de unități vândute, mare parte dintre acestea fiind autobuze urbane, achiziționate de operatori de transport, în urma unor licitații publice.

Mare parte dintre solicitările primite, în ceea ce privește autobuzele de transport urban, se îndreaptă către soluții cu poluare redusă, ceea ce este de apreciat. De departe, autobuzul Citaro Hybrid este în topul preferințelor clienților noștri, oferind aceeași fiabilitatea și costuri scăzute de operare consacrate de modelul Citaro, coloana vertebrală a rețelei de transport din Europa, din care s-au vândut aproape 60.000 unități. Desigur, Citaro Hybrid, cu ale sale efecte benefice majore în ceea ce privește scăderea emisiilor, le oferă partenerilor noștri o rentabilitate excelentă pe termen lung.

Majoritatea ofertelor a fost însoțită și de un pachet post-vânzare generos, ce include nu doar servicii de garanție extinsă, dar și servicii de întreținere și mentenanță.

Pentru a crește calitatea serviciilor, precum și pentru scurtarea timpului de imobilizare, ne organizăm logistic, la fiecare punct de operare a vehiculelor, ceea ce reprezintă o facilitate excelentă pentru partenerii noștri.

Cum vedeți anul 2021, în România? Dar la nivel global?

Deși efectele pandemiei sunt resimțite în continuare, considerăm că 2021 va fi un an de revenire economică și susținem această afirmație având în gând o serie de proiecte planificate, care nu au fost concretizate în 2020, însă așteptate să producă efecte în acest an.

Aveți o estimare legată de numărul de unități ce va face obiectul licitațiilor în 2021?

Având în vedere interesul crescut pentru schimbarea și modernizarea parcurilor, cu vehicule ce beneficiază de o tehnologie puțin poluantă, precum și faptul că proiectele de finanțare europeană sunt în derulare, în continuare, estimăm aceeași tendință și în 2021 și mizăm pe un interes crescut al operatorilor de transport pentru autobuzele noastre urbane, care și-au dovedit, deja, fiabilitatea și rentabilitatea generală.

Care este abordarea Mercedes-Benz față de carburanții alternativi?

Este clar că viitorul aparține vehiculelor cu poluare zero, referindu-ne, aici, la cele electrice. În acest sens, modelul Mercedes-Benz eCitaro este într-o continuă perfecționare, pentru a oferi clienților noștri o autonomie crescută și o capacitate maximă de transport.

Am ajuns, deja, la a doua generație de acumulatori și, cu siguranță, nu ne oprim aici.

Tot în portofoliul de autobuze urbane, regăsim și vehiculele propulsate cu hidrogen, tehnologia fuel cell. Acestea oferă aceleași avantaje ca și autobuzele convenționale, în ceea ce privește capacitatea de transport și autonomia.

De altfel, pe lângă tehnologiile de viitor pe care le propunem, Daimler Buses are deja în paleta de produse sisteme de propulsie ecologice, cum ar fi, de exemplu, autobuzele diesel-hibrid sau cu propulsie cu gaz natural comprimat (CNG).

Care sunt principalele modele Mercedes-Benz care considerați că se potrivesc pieței românești?

Clienții noștri apreciază calitățile și versatilitatea autocarelor noastre pe distanțe scurte și avem în minte, aici, modelul Intouro, proaspăt relansat și modernizat. La capitolul transport internațional, oferta este și mai bogată: Mercedes-Benz Tourismo și autocarele din portofoliul Setra și-au dovedit deja eficiența, randamentul, fiabilitatea și costurile reduse de operare la numeroase companii de transport românești, dar mai ales confortul și siguranța oferite pasagerilor.

În ceea ce privește transportul public, autobuzele urbane Mercedes-Benz Citaro cred că nu mai au nevoie de nicio prezentare, susținând deja transportul călătorilor în mai toate orașele importante din Europa. Chiar și în București, anul trecut, câteva dintre unitățile comandate de Regia de Transport în 2008 au atins o bornă importantă – peste un milion de kilometri, fiind în continuare active în parcul operatorului.

Fiabilitatea vehiculelor Mercedes-Benz este incontestabilă, iar acum, prin modelul Mercedes-Benz Citaro Hybrid, putem oferi un autobuz urban complet, cu calități tehnice remarcabile și un efect pozitiv asupra protejării mediului înconjurător, o soluție ideală până la consolidarea infrastructurii necesare introducerii vehiculelor electrice.

Cum vedeți celelalte segmente de transport – turistic și regional?

Având în vedere faptul că 2020 a fost un an în care operatorii din segmentul turistic au fost mai reticenți în ceea ce privește investițiile noi și ținând cont de deblocarea transportului internațional, considerăm că, în anul 2021, transportul turistic și cel regional vor reveni în actualitate.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.