Rezervarea vacanțelor de vară prin agenția Christian Tour devine mai facilă și mai convenabilă, pentru turiștii care aleg călătoria cu autocarul: FlixBus le pune la dispoziție vehiculele sale verzi, în baza unui parteneriat încheiat, recent, între cele două companii.
Astfel, românii pot renunța la mașinile personale, scăpând de grija lor și economisind bani, care, fie le măresc bugetul vacanței, fie rămân la „pușculiță”, pentru când revin în țară.
În acest sezon estival, Flix a început curse cu frecvență zilnică spre destinații populare din Bulgaria și Grecia, precum Atena, Salonic, Varna, Albena, Sunny Beach, Balcic, Nisipurile de Aur, Byala și Obzor. De asemenea, amatorii de city break pot călători cu autocarele verzi la Sofia, Budapesta, Viena, Praga sau Istanbul.
Prețurile biletelor pornesc de la 59,90 de lei pe ruta București-Nisipurile de Aur și Balcic, de la 91,99 de lei spre Salonic, iar pentru rutele Timișoara-Praga sau Cluj Napoca-Budapesta, de la 252,99 de lei, respectiv 138,99 de lei.
FlixBus oferă curse internaționale directe din peste 100 de orașe din România, spre 15 țări din Europa. În ultimii ani, compania travel-tech a creat cea mai mare rețea de autocare interurbane din Europa și s-a extins, la nivel global, în 43 de țări.
Turcia, Grecia și Bulgaria, cele mai populare destinații
Pentru perioada verii, destinațiile-vedetă în rețeaua Christian Tour rămân Turcia, Grecia, Spania, Egipt sau Bulgaria. Ca procent din vânzările tour operatorului, în anul 2023, sejururile în afara țării au reprezentat 49%, circuitele culturale peste 9%, vacanțele exotice aproximativ 17%, călătoriile individuale peste 9%, călătoriile interne peste 10%, iar serviciile turistice pe zona corporate și bilete de avion, în jur de 6%.
În prezent, Christian Tour poate accesa, prin intermediul platformelor sale de rezervări, peste 500.000 de unități de cazare din toată lumea. Anul trecut, a deschis 13 noi agenții în București și în țară, ajungând la un total de 43 de sedii proprii și 10 francize.
Alternativă la scumpirea carburanților și a biletelor de avion
Cererea pentru mobilitate colectivă este în creștere; oamenii caută din ce în ce mai mult mijloace de transport accesibile, în contextul scumpirii biletelor de avion și a carburanților, iar extinderea rețelei FlixBus în Grecia și Bulgaria confirmă cererea tot mai puternică din partea românilor.
Anul trecut, 81 de milioane de pasageri au călătorit spre 5.600 de destinații din 43 de țări, folosind serviciile FlixBus, FlixTrain, Greyhound și Kamil Koç. Numai în Europa, Flix a raportat peste 55 de milioane de pasageri, o creștere de 41% față de 2022.
Sustenabilitatea, tot mai importantă, în turism
Tot mai mulți călători iau în considerare aspectele legate de sustenabilitate, atunci când își plănuiesc vacanțele, iar, în următoarea perioadă, turiștii vor alege să călătorească mai aproape de casă și vor căuta din ce în ce mai mult un bun raport calitate-preț, relevă cel mai recent raport al Organizației Mondiale a Turismului.
Alături de tren, autocarul reprezintă o alternativă mai sustenabilă față de autoturismul personal și avion. Aproape toate autocarele Flix (98%) din Europa sunt echipate cu cel mai recent standard de eficiență Euro VI. Ca parte a strategiei sale de decarbonizare, Flix s-a angajat să realizeze operațiuni neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon în Europa, până în 2040, și la nivel global, până în 2050.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro