CNG, o realitate și în România

Iveco pune accent pe vehiculele alimentate cu gaz natural c­omprimat, CNG, considerând că acestea ar putea fi o soluție și pentru piața din România, iar o primă livrare urmează să aibă loc în această primăvară.

Producătorul italian oferă o gamă completă de vehicule cu propulsor de tip CNG – minibusuri, vehicule urbane și interurbane, precum și pentru segmentul turistic.

Vedeta acestei game este, fără îndoială, modelul Daily, desemnat International Van of the Year 2015. Continuăm, pe linie ascendentă, cu modelul Urbanway, dedicat transportului urban, care a putut fi văzut în premieră în România cu ocazia Romanian Passenger Transport Company of the Year 2015, apoi Crossway, care este vehicul interurban, dar există și o variantă cu podea coborâtă pentru aplicații în zonele suburbane.

Urbanway, premieră în țara noastră

Discutăm de un vehicul complet nou, dar care moștenește 20% din abilitățile vechiului Citelis. Motorizarea CNG a acestui model este de tip Cursor 8, cu o putere de 290 sau 330 CP și cu un cuplu maxim de 1.100 respectiv 1.300 Nm. Avantajele acestui tip de motor se văd și asupra mediului înconjurător, emisiile fiind foarte mici, sub EURO 6. Capacitatea rezervoarelor variază între 1.260 și 1.550 kg, în funcție de varianta aleasă, iar consumul între 37 și 55 kg/100 km. Ca și autonomie, aceasta poate varia de la 350 până la 450 km. Per total, în cazul unui model CNG față de unul diesel, economia anuală numai din carburant este de 35%.

„Cel mai cel” minibus, în varianta CNG

Iveco Daily, recent decorat cu titlul International Van of the Year 2015, este un produs proaspăt, dar cu o istorie bogată în spate, care se aliniază trendului actual. În varianta furgon de până la 6,5 t, poate avea între 19 și 22 de locuri, cu două tipuri de înălțime, putând fi comandat și cu tonaj de 4, 5 sau 6 t. Daily șasiu de 7,5 t vine pregătit pentru carosare, având omologarea M3. Sunt și aici mai multe versiuni, putând fi livrat cu sau fără cabină, sau fără accesorii. Motorizarea ce echipează această versiune CNG are o capacitate cilindrică de 2.998 cmc, dezvoltă o putere de 136 CP iar cuplul oferit ajunge la 350 Nm.

Capacitatea de încărcare a rezervoarelor este de 246 kg, dar poate fi suplimentată prin montarea a două rezervoare adiționale, până la 406 kg, autonomia crescând de la 265-280 la aproximativ 420-450 km, la un consum estimat de 14,5 kg/100 km. Pe șasiul 70C, dacă se face o comparație pe costuri între motorizarea diesel și cea CNG, aceasta din urmă aduce economii de 35-40%.

Carosările sunt și ele de mai multe tipuri, clienții putând opta pentru o multitudine de variante, printre care amintim modelul Low Floor, care oferă o capacitate de 37 de locuri în total, 14+2 locuri pe scaune, 20 în picioare, la care se adaugă postul de conducere, sau SubUrban și City Low Entry, cu 35-38 de locuri, dintre care 31 + șoferul sunt pe scaune, respectiv 22 + șoferul.

Iveco Daily CNG – costuri reduse cu 35-40% față de varianta diesel.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.