COMISIILE-CHEIE DIN PARLAMENTUL EUROPEAN ȘI-AU SPUS CUVÂNTUL: Vot pragmatic pentru Euro 7

Membrii a trei comitete-cheie din Parlamentul European, IMCO, ITRE și TRAN, au votat pentru pragmatism, în adoptarea amendamentelor de compromis pentru Euro 7. Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) salută această inițiativă, prin intermediul unui comunicat de presă.

Opening the debate on BREXIT

O abordare pragmatică și realistă a standardelor de emisii Euro 7, propuse de către Uniunea Europeană, a fost îmbrățișată de trei comisii-cheie din Parlamentul European: cel de Protecție a Pieței Interne și a Consumatorilor (IMCO), cel de Industrie, Cercetare și Energie (ITRE) și cel de Transport și Turism (TRAN).

În acest context, directorul de promovare IRU EU, Raluca Marian, a declarat: „Salutăm deciziile comisiilor de a echilibra performanțele de mediu cu costul de actualizare a tehnologiilor. Ele stabilesc tonul corect pentru asigurarea certitudinii legale și alinierea cu standardele internaționale, furnizând în același timp un calendar realist, care îi permite pieței să se adapteze.”

Ea a adăugat că este important să se trimită semnalul corect pentru o performanță de mediu mai bună, pentru toate tehnologiile disponibile. „Diferite sisteme de propulsie se potrivesc diferitor operațiuni de transport. Decarbonizarea transporturilor necesită un cadru de lucru deschis din punct de vedere tehnologic.”

Ce se schimbă

Noua prevedere propusă, de transmitere a datelor over-the-air, va fi, acum, doar opțională. În plus, vor fi transmise numai datele relevante privind comportamentul vehiculului din punct de vedere al emisiilor, care includ informațiile de la senzorul de poluare și datele despre fluxul de evacuare, se arată în comunicatul de presă al IRU.

„Ar trebui să fie temporar disponibile date specifice predefinite, numai la cerere, pentru inspectorii autorizați pentru testările periodice și inspecțiile de pe șosea, în condiții de siguranță, după care să fie șterse”, a spus Raluca Marian.

„Ar trebui recunoscute provocările în ceea ce privește cerințele tehnice, de siguranță și de confidențialitate. Accesul la datele vehiculului nu ar trebui să interfereze cu performanța operațiunilor de transport”, a subliniat ea.

O deficiență considerabilă a votului este eșecul comitetelor de a propune un calendar de stimulente, pentru accelerarea asimilării Euro 7 pe piață.

„Regulile curente Euro VI și cele precedente au permis întotdeauna statelor membre să acorde stimulente pentru asimilarea vehiculelor cu noile standarde, înainte de data de la care devin obligatorii. Parlamentul ratează oportunitatea de a adăuga acest lucru în propunerea Comisiei pentru Euro 7”, a concluzionat Raluca Marian.

Comunicatul IRU a mai subliniat și faptul că raportorii Antonius Manders (Țările de Jos), Marian-Jean Marinescu (România) și Massimiliano Salini (Italia), toți din partea grupului politic EPP, au țintit echilibrarea ambițiilor înalte de reducere a emisiilor pentru vehiculele noi, pentru îmbunătățirea calității aerului, cu costurile rezultate din actualizarea tehnologiilor și îndeplinirea standardelor înalte de calitate, continuând, în același timp, sprijinirea tranziției către neutralitate din punct de vedere al emisiilor de carbon.

traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.