CONTINENTAL – Anvelope de iarna pentru mai multa siguranta

Mai ales in contextul ninsorilor abundente din ultima vreme si al temperaturilor deosebit de scazute, dar si al legislatiei in vigoare, alegerea anvelopelor corecte, adaptate exact la conditiile de utilizare, poate avea un impact major asupra activitatii unei firme.

Producatorul de anvelope din Hanovra a conceput, in anul 2010, special pentru autobuze, anvelopa de iarna HSW2 Coach, care dispune exact de calitatile necesare. Aceasta anvelopa speciala de iarna poate fi utilizata pe toate puntile autobuzelor. Pe sosele aflate in conditii tipice de iarna, anvelopele de iarna asigura o tractiune marita cu pana la 20 procente in comparatie cu anvelopele standard. Baza o constituie carcasa, care se foloseste si la anvelopele Continental pentru autocamioane. Aceasta se remarca printr-o centura triunghiulara in patru straturi, un asa-numit sistem Air-Keep, un talon modificat intarit cu cablu de otel si un contur special. Aceasta combinatie asigura un parcurs total de utilizare ridicat, o rezistenta redusa la rulare si posibilitati mai bune de resapare. Pentru o asezare deosebit de stabila pe janta rotii si pentru o reducere in consecinta a miscarii pe muchia jantei, tehnicienii au prevazut talonul cu un cablu de intarire din otel. Toate anvelopele din aceasta generatie au un strat interior prevazut cu sistemul Air-Keep brevetat de Continental. O structura moleculara deosebit de compacta a acestui strat impiedica difuzia naturala a aerului sub presiune prin peretele de cauciuc. Prin aceasta se reduce cu pana la 50 de procente pierderea lenta de presiune din pneurile de autobuz. Acest sistem special Air-Keep ajuta la evitarea unor deteriorari costisitoare ale anvelopelor si la marirea parcursului lor total de utilizare precum si a capacitatii lor de resapare.

Mai mult cauciuc natural

In general, anvelopele pentru autovehicule utilitare contin un procentaj mai ridicat de cauciuc natural in comparatie cu cele pentru autoturisme, ceea ce asigura o elasticitate maxima la toate temperaturile. In anvelopele de iarna se utilizeaza chiar un amestec pur de cauciuc natural, acesta intarindu-se abia la temperaturi de sub minus 60°C. Amestecul mai moale mareste aderenta anvelopelor pe sosea. In legatura cu profilul de iarna, aderenta mai buna se face clar remarcata inca de la temperaturi de sub 7°C. Profilul anvelopelor de iarna de la Continental prezinta o multitudine de lamele complexe in blocuri de profiluri, aceste lamele asigurand, la temperaturi scazute precum si pe gheata sau zapada, un contact cu solul deosebit de aderent precum si o buna evacuare a apei de pe carosabil aflate in zona suprafetei de contact. Arta in ceea ce priveste lamelele consta in a oferi cat mai multe crestaturi cu putinta, fara a impieta asupra robustetii anvelopei. Acest lucru l-a obtinut Continental cu geometria 3D si cu adaptarea adecvata a amestecului de cauciuc. Cu aceste anvelope, fortele de tractiune si de franare se transmit optim la carosabil, astfel ca se asigura in permanenta, in conditii sigure, deplasarea, directia si franarea. Pentru HSW2 Coach, Continental a ales o structura inchisa a profilului de banda pentru suprafata de rulare. Prin aceasta se reduc zgomotele de rulare si se realizeaza silentiozitatea necesara a anvelopelor de iarna in circulatia de cursa lunga. Nervurile late ale umerilor contracareaza fortele transversale care apar – mai ales in curbe – si asigura astfel o stabilitate laterala optima. In afara de aceasta, nervurile asigura si o uzura uniforma a anvelopelor de iarna.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.