CONTINENTAL FAST LINE: 20 de ani de inovație

Aniversarea a 20 de ani de existență reprezintă o reușită în sine pentru orice companie, însă, pentru Continental Fast Line, cele două decenii au însemnat mai mult: evoluție continuă, un model de business bine conturat, o bază materială importantă și, mai ales, o cultură organizațională care menține firma în atenția celor mai importanți clienți.

Fondată în 2004 de Cosmin Costache, CFL a crescut de la o companie modestă, la un nume respectat pe scena națională, recunoscut pentru calitatea și fiabilitatea serviciilor sale. De altfel, compania a câștigat de două ori concursul Romanian Passenger Transport Company of the Year – edițiile 2019 și 2023.

Diversitate în servicii

CFL oferă o gamă largă de servicii de transport, adaptate pentru angajații companiilor, agenții de turism, transferuri aeroport, instituții de învățământ și cluburi sportive. Această versatilitate reflectă capacitatea CFL de a răspunde cu succes la diversele nevoi ale clienților săi și creează premisele pentru menținerea ritmului susținut de dezvoltare.

CFL deține, la ora actuală, o flotă de 150 de vehicule, Euro 6, demonstrând nu doar preocuparea pentru confortul pasagerilor, ci și pentru protecția mediului. Compania este certificată ISO 9001, ISO 45001 și ISO 14001.

Bineînțeles, optimizarea costurilor și eficientizarea rutelor prin oferirea de servicii personalizate sunt în atenția constantă a companiei. „Ajutăm clienții să optimizeze costurile și să eficientizeze transportul prin servicii personalizate, eficiente și sigure”, a afirmat Cosmin Costache, CEO și fondatorul CFL.

Însă, pentru ajunge aici, a fost nevoie de schimbări importante în modul de organizare al companiei.

„Suntem optimiști și considerăm că vom trăi și vremurile în care calitatea și siguranța călătorilor vor prima.” – Cosmin Costache

Structura unui business de calitate

Strategia CFL este clară – asigurarea unor servicii de transport de calitate, printr-o flotă nouă și șoferi bine pregătiți și motivați. În aceste condiții, vânzarea serviciilor la tarife corecte (peste media pieței) devine esențială.

„Principala problemă este angajatul – un șofer premium va primi un salariu pe măsură. Noi am încercat să plătim șoferii la un nivel superior față de media pieței. Nevoia de șoferi este tot mai greu acoperită, la nivel național, și, tocmai de aceea, țintim clienți care apreciază serviciile de transport de calitate. Doar așa putem plăti șoferii la un nivel care să asigure fidelizarea acestora”, a explicat fondatorul CFL.

Începând cu 2020, au fost realizate centre de cost/profit pentru fiecare client în parte. Astfel, fiecare contract poate fi analizat din punct de vedere al performanțelor, al profitabilității și al oportunității de a investi în continuare.

„A fost o schimbare destul de mare, în mersul business-ului. S-a tras linie, pentru fiecare client, și s-au luat decizii. Am rămas doar acolo unde exista echilibru financiar”, a explicat Cosmin Costache.

Au ieșit în evidență și alte aspecte, esențiale pentru parteneriatele pe termen lung. Astfel, pe lângă clauza de carburant, contractele ar mai trebui să includă și altele, precum o clauză legată de salariul minim, de polițe RCA, de inflație…

„Am făcut toate eforturile posibile pentru a menține echipa intactă, pentru că valoarea unei firme este dată, în primul rând, de echipă.” – Cosmin Costache

Totodată, au fost implementate modalități noi de raportare pentru cost, bugetare, performanță, motivare etc. Au fost create elemente de lucru (aplicații informatice), și, astfel, se lucrează cu date clare.

Iar monitorizarea consumului de carburant este cea mai importantă.

„Avem, pe partea de consum, un standard, jaloane de consum, un buget pe fiecare mașină și, lunar, se raportează. În funcție de economie, oamenii sunt motivați financiar. Am scăzut ponderea șoferilor ce au un consum mai mare decât jalonul nostru, de la 25, la 10%. Al doilea element important la care suntem atenți este reprezentat de costurile administrative, acestea cântărind foarte mult într-o ofertă, când vrei să câștigi un contract. Aceste costuri trebuie să fie într-un procent cu o sigură cifră”, a declarat Cosmin Costache.

Pe partea administrativă, compania se bazează pe o echipă restrânsă. A fost creat un regulament intern, un manual al șoferului și au fost stabilite responsabilitățile fiecăruia, cu procedurile aferente.

„A durat aproximativ doi ani până am reușit să schimbăm automatismele și cultura. Este foarte important ca toți să tragă în aceeași direcție. Am muncit mult să responsabilizăm managerii zonali, să ia decizii, să-și creeze autonomie”, a arătat fondatorul CFL.

Sunt trei direcții principale. Prima vizează clienții. Aceștia intră în responsabilitatea managerului de zonă, iar clientul vorbește mereu cu aceeași persoană. Apoi, sunt șoferii, care au dispeceri locali cu care comunică. Nu în ultimul rând, este și mentenanța flotei. Iar CFL dispune de resurse alocate în toată țara, acolo unde are mașini, și un manager de reparații, acest segment fiind bugetat separat.

Pentru a marca aniversarea de 20 de ani, CFL a achiziționat un nou microbuz Mercedes-Benz Sprinter, echipat cu cele mai moderne facilități, pentru asigurarea confortului pasagerilor.

Expansiunea

Continental Fast Line continuă să se extindă, la nivel național. „Politica noastră a fost aceea de a ne extinde zona de acțiune. Ne bazăm pe faptul că oferim un standard ridicat, peste nivelul pieței”, a spus Cosmin Costache.

La ora actuală, CFL este prezentă în Timișoara, Brașov, Neamț, Bistrița-Năsăud, Caraș-Severin, Vâlcea, Dâmbovița și București, iar compania țintește să își păstreze rata de înnoire a flotei.

Un alt segment în dezvoltare pentru CFL este transportul turistic și pentru evenimente. „Acest lucru, însă, nu se poate face cu aceeași flotă. Apelăm și la subcontractori, pentru că putem organiza evenimente unde flota CFL să nu fie îndeajuns, iar atunci avem nevoie de transportatori care respectă standardul stabilit de noi. Este o altă direcție de business, în care dorim să ne creștem cifra de afaceri”, a afirmat fondatorul CFL.

Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.