Continental a anunţat, recent, câteva noutăţi importante pentru clienţii săi. Este vorba despre lansarea unui sistem de control al presiunii în pneuri, dar şi despre extinderea producţiei sale europene de anvelope pentru vehicule comerciale, în cadrul fabricii sale din Puchov, Slovacia, printr-o investiţie de peste 100 de milioane de euro, ce va avea loc în următorii ani.
Sistemul de control al presiunii anvelopelor Conti PressureCheck combină, într-un singur produs, experienţa cumulată în diferitele domenii de afaceri conexe: anvelope, tehnologia senzorilor şi dotarea cu instrumente automotive ale firmei Continental. Ca rezultat, ContiPressureCheck furnizează nu doar date exacte referitoare la presiunea aerului şi temperatura din anvelope, ci este şi un indicator preţios pentru operatorul parcului în ceea ce priveşte managementul eonomiei de carburant şi al anvelopelor din parcul de autovehicule şi poate, astfel, contribui la scăderea costurilor în activitatea curentă. ContiPressureCheck a fost testat în ultimul an în peste 30 de parcuri auto din Europa şi SUA, atât pe autocamioane, cât şi pe remorci şi autobuze. În faza de testare, la mai mult de 20 de procente din autovehicule s-a constatat existenţa defectelor la roţi. Acestea au fost probleme la jantă, anvelope deteriorate din cauza pătrunderii unui cui sau din cauza ventilului defect. În toate cazurile, defectul a fost detectat şi remediat la timp cu sistemul de control al presiunii anvelopelor, anvelopa a fost recondiţionată şi nu a fost necesară înlocuirea.
Montare facilă
Montarea sistemului Conti PressureCheck este facilă. Pentru înregistrarea transmiţătorului de aproximativ 2 cm în mărime şi mai puţin de 20 de grame în greutate, se lipeşte un suport de cauciuc în partea interioară a suprafeţei de rulare a anvelopei. În cazul înlocuirii anvelopei, acesta poate fi extras din suport şi remontat în anvelopa nouă. Receptorul este montat fix pe cadrul autovehiculului, sistemul funcţionând cu toate mărcile de anvelope şi pe toate autovehiculele. Alimentarea cu energie a transmiţătorului se face cu o baterie cu o durată de viaţă de şase ani sau de aproximativ 600.000 km. Procesorul înregistrează continuu presiunea aerului şi temperatura citite de către senzori şi transmite datele anvelopei prin unde radio, la intervale regulate, către receptorul de pe autobuz sau autocamion şi remorcă.
Unitatea electronică de control transmite datele măsurate către afişajul din cabina şoferului. Astfel, şoferul poate supraveghea în timp util starea anvelopelor sale. În cazul discrepanţei dintre presiunea impusă a aerului din anvelope şi cea actuală, Conti PressureCheck atenţionează imediat şoferul, astfel încât acesta să poată lua măsuri pentru restabilirea imediată a presiunii corecte a aerului din anvelope. În cazul unei pierderi subite a aerului, sistemul declanşează o alarmă sonoră în câteva secunde.
Trei milioane de anvelope
Pe de altă parte, aşa cum am amintit, Continental investeşte, alături de dezvoltarea unor noi servicii pentru clienţii săi, şi în producţia în sine. În următoarea etapă a programului de investiţii al diviziei de anvelope, Continental îşi va mări capacitatea de producţie anuală de anvelope pentru autocamioane şi autobuze a fabricii din Puchov (Slovacia) de la 2,6 milioane anvelope, cât este în prezent, la peste trei milioane de anvelope. Pentru aceasta, în următorii ani, Continental investeşte în fabrică aproximativ 100 de milioane de euro. În cea mai mare fabrică europeană Continental pentru anvelope destinate autocamioanelor şi autobuzelor, pe lângă creşterea capacităţii de producţie, vor fi reînnoite masiv maşinile şi infrastructura, în scopul de a asigura o eficienţă maximă a producţiei. În afară de aceasta, fabrica din Puchov va fi prima care va produce noua generaţie Continental – a 3-a de anvelope destinate autobuzelor.