WHEELS SPEDITION. Creștere împotriva curentului

Wheels Spedition își continuă creșterea, în ciuda unei piețe cu numeroase provocări, bazându-se pe calitatea serviciilor oferite, valorificarea numărului de clienți, dar, mai ales, pe o echipă dinamică, concentrată pe optimizarea costurilor.

Compania piteșteană și-a crescut parcul, anul acesta, cu 12 camioane noi DAF XG, o creștere de flotă ce acoperă mai bine solicitările clienților și, totodată, reîmprospătează imaginea Wheels Spedition.

„Unul dintre camioanele achiziționate este un DAF XG+, cu motor de 450 CP, cu o semiremorcă mega, destinat transportului de anvelope și piese auto, iar acest autovehicul a devenit noua imagine a firmei. Și nu este vorba doar de imagine; de la preluare, DAF XG+ a transportat motoare, cu o masă de aproximativ 24 t și consumul mediu a fost de 25 l/100 km”, a precizat Alexandru Gheorghe, manager Wheels Spedition.

Deși achiziționate anul acesta, noile camioane au parcurs în cele câteva luni, un număr semnificativ de kilometri. Modelul XG+ a depășit deja primii 100.000 km.

Noua flotă achiziționată înseamnă o creștere a productivității, atât datorită stării tehnice (fără probleme de service, în primii ani de exploatare), cât și prin diminuarea consumului de carburant.

„Față de generația anterioară de camioane (achiziționată în 2020), economia consumului este de 870 de euro pe lună. Această performanță se adaugă la confortul de nu mai fi apelat de șofer pentru eventualele probleme tehnice. Astfel, rata de leasing pentru camioanele noi este susținută de diferența de consum și de absența costurilor neprevăzute care apar inerent la camioanele vechi”, a arătat Alexandru Gheorghe.

Alexandru Gheorghe, manager Wheels Spedition: „Pe partea de taxe, Germania reprezintă, probabil, doar un punct de plecare și vom asista la majorări în toate țările. Și, aici, deținerea unei flote noi de camioane va reprezenta un avantaj.”

În plus, pe lângă productivitatea deosebită, un camion nou înseamnă și faptul că atenția colegilor din dispecerat se concentrează pe activitatea operațională, iar acest lucru înseamnă câștig și în relația cu șoferul. „Sigur, chiar și la camioanele noi, mai apar unele erori legate, în general, de senzori, însă sunt rezolvate rapid și trebuie să avem în vedere că noile generații de camioane înglobează foarte multă tehnologie. Pentru noi, DAF XG nu este doar un camion cu un design deosebit, ci și unul care ne-a adus satisfacție”, a completat Alexandru Gheorghe.

„2023 a fost un an turbulent, cu multe majorări de taxe și un preț oscilant al motorinei, însă vom reuși să îl terminăm cu bine, pe plus. Anul viitor va fi, probabil, la fel și sperăm ca măcar din 2025 să se echilibreze piața.” – Alexandru Gheorghe

Wheels Spedition este o afacere de familie, care a depășit cu succes etapa schimbului de generații.

„Când auzi de la cinci ani că se vorbește, zi de zi, despre transport, nu îți vine să dai cu piciorul la ce s-a realizat până acum. Mă implic în toate problemele care apar și caut permanent îmbunătățirea activității.” – Alexandru Gheorghe, manager Wheels Spedition.

Șoferii buni fac diferența

Wheels Spedition a simțit scăderea volumelor de mărfuri ce a caracterizat anul acesta, însă având un număr mare de clienți, a reușit să mențină un randament bun pentru camioane.

„Astăzi, suntem preocupați de creșterea taxei de drum în Germania. Sunt clienți care întârzie acceptarea majorării tarifelor, pentru a acoperi diferența de cost. În plus, din această cauză, este foarte greu să semnezi, la ora actuală un contract. În general variațiile la prețul motorinei sunt mai ușor de integrat în tariful de transport, însă taxele constituie o problemă.  Contextul se simte și devine tot mai important modul în care reușești să legi cursele. Am avut cazuri cu șoferi care au reușit să atingă 15.000 km într-o lună singuri pe camion. Au fost curse lungi, cu încărcări și descărcări bine programate. În rest, a depins foarte mult de modul în care șoferii și-au gestionat programul și au utilizat la maximum timpii pentru condus. Distanța parcursă depinde mult de performanța șoferului, de comoditatea acestuia, de orele la care se trezește în fiecare zi, de modul în care se descurcă cu documentele…”, a spus managerul Wheels Spedition.

Achiziția noilor camioane a reprezentat o mărire a flotei pentru compania piteșteană, care, astăzi, a ajuns la 85 de camioane și 6 camionete. Cele mai vechi camioane ale Wheels Spedition sunt din 2017.

Focus pe costuri

Mai mult decât în alte perioade, Wheels Spedition acordă astăzi o atenție sporită optimizării costurilor, iar motorina ocupă, evident, locul principal.

„Avem carduri de motorină cu aproape toți furnizorii existenți și decidem utilizarea unui anumit card în funcție de preț. Avem o persoană dedicată, în cadrul firmei, care face permanent aceste verificări și intră în contact cu șoferii, indicându-le unde să alimenteze, cu ce card și cu ce cantitate. Sunt situații în care alimentăm parțial, doar pentru a asigura parcursul până la o stație unde știm că putem beneficia de prețuri mai bune. În general, preferăm să facem plinurile în Spania sau în Austria și evităm Germania sau Italia”, a explicat Alexandru Gheorghe.

Compania lucrează rar pe piața spot și principalul deziderat este reprezentat de asigurarea stabilității.

„Ceea ce experimentăm, astăzi, în piață era de așteptat după pandemie. Pentru că, după aceasta, cererea a crescut extraordinar de mult; a fost o situație nefirească și astăzi asistăm la revers… O scădere importantă a volumelor de mărfuri. Suntem atenți la riscuri și cel mai important dintre acestea este să nu eficientizezi toate costurile. De asemenea, un risc semnificativ este legat de clienții noi. Creșterea costului per kilometru reprezintă un alt risc major, pe care de multe ori îl realizezi după ce a avut loc”, a precizat managerul Wheels Spedition.

„Această achiziție a fost negociată încă din 2021, când cererea de camioane era foarte mare și termenele de livrare foarte lungi, dar asta nu ne-a făcut să renunțăm. Am mers pe principiul că unde este loc pentru 70 de camioane, găsim de lucru și pentru 80”, a arătat Alexandru Gheorghe.

Nici șoferii nu mai reprezintă o problemă atât de mare, în această perioadă. „Avem o bună colaborare cu șoferii și astfel am reușit să avem un procent de 80% dintre aceștia care sunt stabili . Restul de 20% se rulează (vin și pleacă). Totuși este o perioadă în care nu se simte lipsa șoferilor și camioanele nu stau”, a precizat Alexandru Gheorghe.

Tarifele trebuie majorate

În ciuda optimizărilor, costurile cresc și tarifele ar trebui să țină pasul.

„Încercăm să creștem tarifele și nu este ușor, mai ales că există, în continuare, transportatori care practică tarife prea mici, care, în mod normal, nu ar putea să le acopere costurile. Te întrebi cum reușesc să meargă cu asemenea tarife și consider că, de cele mai multe ori, este vorba despre lipsa calculelor care se reflectă într-un comportament de dumping. De altfel, în pandemie, mulți șoferi migrau către firme cu 6-7 camioane, iar, acum, cei mai mulți șoferi pe care îi angajăm vin de la firme mici, care au dat faliment. Ne întrebam și atunci cum de acele firme pot oferi șoferilor venituri mai mari decât noi și, după câțiva ani, am aflat răspunsul – lipsa calculelor, care i-a scos din piață”, a arătat Alexandru Gheorghe.

Wheels Spedition își propune, în continuare, să se dezvolte, țintind atingerea bornei de 100 de camioane, în următorii ani, și abordarea unor segmente noi cum ar fi transportul de mărfuri cu temperatură controlată.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

foto: Mihai STEȚCU, Attila SZABO

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.