La baza fiecărei decizii de business, stau, în general, câteva criterii clare. Iar întrebarea de la care pleci, în cazul deciziei privind abordarea mentenanței pentru echipamente, este:
Cât de relevat este echipamentul în cauză pentru activitatea pe care o derulezi?
Intensitatea aplicației, numărul de ore lucrate de către echipament reprezintă, fără îndoială, un indiciu important. Pe de altă parte, atunci când vorbim despre „o flotă” formată dintr-un singur echipament, este indicat să ai o opțiune de back-up, chiar și atunci când aplicația nu este intensă.
Relevanța echipamentului
„În momentul în care trebuie stabilit tipul de contract de service care se potrivește cel mai bine situației, se pleacă de la relevanța echipamentelor și mărimea flotei. Sunt elemente care trebuie tratate cu mare atenție”, a arătat Daniel Preda, Directorul General Toyota Material Handling Romania.
În funcție de nevoia reală a clientului, poate fi încheiat, de exemplu, un contract, asemenea unei asigurări, care oferă inclusiv echipamente de schimb, astfel încât să nu rămână „descoperit”, dacă vreunul dintre echipamente cedează.
„Tocmai pentru a răspunde exact nevoilor clienților noștri, am configurat 9 pachete de service, pornind de la cel așa-numit «Economic», ajungând la cel «Premium» sau chiar la «Full Package». Din punctul meu de vedere, un contract de tip «Full Package» înseamnă lipsa grijilor pentru client, acesta putandu-se focusa strict pe activitatea sa principală, fără a fi distras de grija echipamentelor, care rămâne în sarcina noastră”.
Un partener corect de service va oferi un timp de răspuns scăzut la sesizările primite, dar, mai mult decât atât, va remedia rapid defecțiunile. Toate acestea sunt posibile având în spate investiții importante în oameni, aparatură și piese de schimb.
EXPERIENȚA este cea care da forță acelui angrenaj, care va răspunde corect nevoilor utilizatorilor de echipamente.
Cum verifici capacitatea furnizorului
Atunci când o companie decide furnizorul de la care va achiziționa echipamentele, serviciile oferite se plasează în top 3, ca importanță. Unii le pun chiar pe primul loc… și aceasta, probabil, tot datorită experienței acumulate!
Cum să verifici, însă, capacitatea reala a furnizorului de a răspunde solicitărilor care apar în timpul utilizării flotei achiziționate, așa cum el a prezentat în Ofertă?
Numărul tehnicienilor de care furnizorul dispune, experiența lor (vechimea și certificările obținute) reprezintă indicii importante pentru a te asigura că, în momentul în care apare o problemă, persoana responsabilă de remedierea ei va ști ce să facă. Mai mult decât atât, tehnicienii trebuie să fie amplasați favorabil, din punct de vedere al locației, astfel încât să poată ajunge cât mai repede oriunde există un utilaj nefuncțional.
„De asemenea, existența unui dispecer cu experiență, a unui sistem GPS care să echipeze mașinile tehnicienilor, poate oferi, pe lângă control, și o estimare corectă a timpului de răspuns, atunci când se programează intervenții. La Toyota Material Handling Romania, acest lucru se întâmplă. O dată ce s-a stabilit cine poate interveni mai repede, nivelul de pregătire al tehnicianului își spune cuvântul, printr-o depistare rapidă a cauzelor defecțiunilor. Din păcate, este mai greu de evaluat această latură a problemei, înainte de a lucra cu un anumit furnizor, dar poți solicita atât referințe de la Clienții din Portofoliu, cât și informații cu privire la training-urile tehnicienilor și cu privire la modul de certificare. În cazul nostru, tehnicienii sunt testați periodic și primesc certificări chiar de la Toyota (Material Handling Europe)”, a mai arătat Daniel Preda.
Odată stabilit acest aspect, pot fi solicitate informații și despre mașinile de intervenție (sau pot fi chiar și inspectate). Investiția și atenția acordată acestui segment devin foarte clare atunci când compari, de exemplu, un „Papuc” sau o „simplă dubă” cu un Van complet echipat.
„Costul dotării standard a unui tehnician Toyota Material Handling Romania este de peste 7.000 de Euro”, a precizat directorul companiei, subliniind și faptul că rata de „first fix” – atunci când, la plecarea tehnicianului, echipamentul este lăsat în stare de funcționare – a ajuns la 95%.
Sunt elemente care, în timp, oferă informații extrem de importante cu privire la disponibilitatea flotei de echipamente. De aceea, este esențial ca achizitorul să inspecteze, după discuția cu furnizorul, și service-ul, să se convingă „pe viu” de existența câtorva elemente care definesc capacitatea de a oferi servicii de calitate.
Nu trebuie scăpată din vedere nici problema pieselor de schimb. Beneficiarul trebuie să știe, de la bun început, în cât timp piesa necesară poate fi livrată.
De asemenea, și flota de echipamente de back-up trebuie temeinic verificată, pentru că acestea nu trebuie să se regăsească doar pe hârtie, ci și în curtea service-ului, perfect pregătite și disponibile instant.
„Toyota Material Handling Romania dispune de un parc de echipamente de back-up de peste 100 de utilaje”, a precizat Daniel Preda.
În concluzie, ar trebui reținut că, atunci când se ia decizia de achiziție a unui echipament, când se ajunge la stabilirea contractului de service necesar, beneficiarul trebuie să se asigure că furnizorul are capacitatea să ofere acele servicii de care are nevoie, la un nivel înalt.
Poți obține cheltuieli mici atunci când previi, nu reparând.