Cursele de camioane – platformă pentru tehnologiile eco

Campionatul European de Curse de Camioane (ETRC) reprezintă un spectacol cu adevărat unic, în lumea sporturilor cu motor.

Competiția este recunoscută FIA și funcționează, în formatul actual, din 2006, însă primele curse cu camioane au o vechime de peste 30 de ani. Mai mulți producători cunoscuți de camioane sunt reprezentați în FIA ETRC, și anume IVECO, Freightliner, MAN, Scania și Ford.

Însă, dincolo de competiție, acest eveniment reprezintă o platformă unde pot fi testate noi tehnologii sustenabile. De altfel, ETRA s-a angajat, în Acordul de la Paris, să ajungă la zero emisii până cel târziu în 2038.

Campionatul este foarte popular și atrage, în fiecare an, aproximativ 420.000 de spectatori din industrie și nu numai. Atmosfera plăcută atrage inclusiv familii cu copii, iar evenimentul funcționează și ca o expoziție industrială pentru producătorii de camioane și piese, proprietarii de flote, șoferi…

Testarea noilor tehnologii sustenabile

European Truck Racing Association (ETRA) se concentrează asupra celor trei piloni strategici ai industriei de transport – siguranța, sustenabilitatea și penuria de șoferi profesioniști.

2021 a adus un focus important pe tranziția către tehnologii sustenabile. Iar ETRA lucrează împreună cu toate părțile interesate, cum ar fi echipele, organizatorii de evenimente, partenerii și comunitatea sportivă, pentru combaterea schimbărilor climatice.

O măsură importantă în ideea durabilității a fost introducerea biocombustibilului în FIA ETRC, din sezonul 2021, ceea ce îl face prima competiție reglementată de FIA care trece la un combustibil provenit complet din surse regenerabile (biocombustibil HVO).

Organizatorii consideră că, dacă pot demonstra că noile tehnologii funcționează în mod fiabil, în condițiile extreme ale cursei, oamenii vor înțelege și vor accepta mai ușor schimbările care apar în industria transporturilor.

Alături de aspectele legate de siguranță, ETRC își va continua eforturile în promovarea unora dintre provocările cheie din industria transporturilor rutiere, precum nevoia de îmbunătățire a infrastructurii și deficitul de șoferi profesioniști din întreaga Europă.

De altfel, pandemia a demonstrat cât de importanți sunt șoferii de camioane în viața tuturor, pentru asigurarea bunurilor de care fiecare are nevoie.

FIA ETRC pe scurt:

• Patru curse (2+2) per eveniment
• Două sesiuni de calificare și Super Pole
• Limită de viteză: 160 km/h
• Masă minimă per vehicul: 5,3 t
• Grila inversată la cursa numărul 2 și 4 pentru camioanele poziționate pe locul 1-8 în cursa anterioară
• „Fumul negru” – prima încălcare duce la un avertisment și, în cazul unei a doua încălcări, la o excludere
• Piloții de curse sunt împărțiți în două categorii: Chrome și Titan

Pilotul Buggyra, Téo Calvet, a obținut trei victorii consecutive pe circuitul de casă al echipei sale, preluând conducerea în clasamentul Goodyear Cup.

Circuit: Most
Țară: Republica Cehă
Dată desfășurare: 28-29 august
Lungime circuit: 4,212 km
Număr viraje: 21.

Radu BORCESCU
Most, REPUBLICA CEHĂ
radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.