Daimler Buses se pregăteşte de Kortrijk

Busworld 2015 Kortrijk este aproape de start, iar Daimler Buses îşi face încălzirea, prezentând noi modele, mai confortabile și mai eficiente.

Cu o istorie de peste 40 de ani, fiind demarat în 1971, acesta este cel mai vechi şi mai faimos eveniment în materie de autobuze şi autocare. Începând cu 2001, expoziţia BusWorld s-a extins la nivel mondial, existând în acest moment 5 expoziţii „soră“, ce acoperă toate continentele.

Ce ne aduce nou Daimler?

Aşa cum deja suntem obişnuiţi, aceste evenimente sunt momente ideale pentru producători să îşi scoată în faţă premierele, iar divizia de autobuze şi autocare de la Daimler nu a stat degeaba în ultima vreme. La standul acestora, se vor regăsi premiere în domeniul motoarelor, a siguranţei, a serviciilor şi, bineînţeles, în ceea ce priveşte confortul pasagerilor.

În linii mari, vorbim despre premiera mondială a lui Mercedes-Benz Citaro NGT, despre mai mult confort, siguranţă şi eficienţă oferită de modelele Setra, dar şi despre cea mai nouă variantă a motorului OM 471. Pe partea de servicii, sunt prezentate noi ramuri ale Omniplus, aplicaţia BusStore, cele mai noi soluţii de telematică aduse prin FleetBoard, dar şi un nou lanţ cinematic, Mercedes-Benz Powertrain. Mercedes-Benz și Setra vor avea zone de prezentare diferite, chiar dacă vor împărţi standul Daimler Buses, ce are o suprafață de 2.600 mp.

Iar paleta de servicii ce cuprinde Omniplus, FleetBoard și BusStore urmează să reprezinte liantul între cele două branduri. Cu această ocazie, Daimler Buses doreşte să arate că oferă o gamă întreagă de servicii, pentru două brand-uri de top, dar şi să prezinte noi vehicule, de la minibus-uri până la autocarul double-decker.

Premieră mondială

Se va ridica cortina pentru a arăta celor prezenţi noul Citaro NGT, ce funcţionează cu gaz natural, garantând emisii foarte mici de noxe. Aceste elemente reprezintă avantaje majore pentru oraşele aglomerate. Chiar dacă vorbim de un combustibil ceva mai puţin utilizat şi mai slab cotat din punct de vedere al puterii, acesta oferă un nivel bun de performanţă al motorului, consum redus de combustibil şi intervale de servisare generoase. Cilindreea motorului M 936 este de 7,7 l iar puterea dezvoltată ajunge la 302 CP.

Motorul M 936 urmează să se regăsească în echiparea modelului Citaro, fie că vorbim de caroseria clasică, fie de cea articulată. Rezervoarele de gaz ale best-seller-ului urban articulat sunt din material compozit, iar farurile sunt echipate cu tehnologie LED, o altă premieră pentru acest segment. La standul producătorului german vor fi expuse vehiculele cu numărul 10.000 ale modelelor Travego şi Tourismo, iar Mercedes-Benz continuă să îmbunătăţească aceste autocare de succes, dovadă stând echiparea acestora cu noul motor OM 471.

Pe lângă acești coloşi, îşi fac loc şi modele precum economicul Intouro, autobuzul interurban, şi modelul de oraş Sprinter City 65, echipat acum cu un sistem infotainment extins.

Mai mult confort, siguranţă crescută şi eficienţă

Setra subliniază varietatea prin expunerea a patru modele diferite, printre care un autocar cu podea coborâtă pentru transport interurban, dar şi un double-decker. Pentru modelul Setra TopClass 500 s-au introdus elemente ce sporesc confortul, precum scaune ce beneficiază de suport lateral ajustabil şi de noi materiale folosite la tapiţarea acestora, din fibre de piele.

Noile scaune sunt mai rezistente la uzură, mai uşor de curăţat, iar noul material se anunţă a fi superior pielii clasice. Atât pentru acest model, cât şi pentru ComfortClass 500, sunt disponibile farurile cu tehnologie LED, una dintre premierele mondiale, precum şi motorizarea OM 471, o altă premieră şi ea, prezentată recent la Berlin.

S 415 LE Business, cu podea coborâtă în faţă şi ridicată în partea din spate, este un model de autocar interurban economic şi confortabil, iar succesul înregistrat de acesta a făcut să se dezvolte încă un model pe acest calapod.

Este vorba despre S 418 LE Business, autocar ce ajunge să ofere până la 61 de locuri pe scaune, în condiţii de confort deosebit. Tradiţia continuă şi în ceea ce priveşte un alt model special, S 511 HD. Lansat la 6 ani de la apariţia legendarului S6, acesta are o lungime de 10,5 m, iar în interior configuraţia este dedicată întâlnirilor şi discuţiilor, scaunele fiind poziţionate faţă în faţă.

Motorizare de ultimă generaţie

Cea mai nouă realizare a inginerilor germani în materie de motoare este OM 471, cu 6 cilindri în linie şi o capacitate de 12,8 l. Prezentat în această vară la Berlin, acesta va putea echipa atât modele Mercedes-Benz cât şi Setra. Motorul dezvoltă o putere de 476 sau 510 CP, obţinuţi cu ajutorul unei presiuni în rampa de injecţie ce ajunge la 2.700 bar, o compresie mărită, o turbină de tip nou şi o geometrie nouă a pistonului. Graţie acestor noi elemente introduse s-a obţinut o creştere a puterii şi a cuplului la turaţii mai mici decât la generaţiile de motoare trecute.

Cu ocazia BusWorld 2015, în Hala 8, Daimler Buses va face demonstraţia modului de lucru a unui nou lanţ cinematic, echipat cu mai nouă tehnologie. Se vor regăsi două tipuri de motoare, unul din gama grea şi unul din cea medie, ce vor fi legate la o cutie automată PowerShift GO 250-8 şi montate pe axele cu greutate redusă HL6, oferind celor prezenţi ocazia să vadă cu ochii lor cum „se mişcă lucrurile”.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.