Demonstraţie de profesionalism

La începutul lunii aprilie, compania Holleman a efectuat un transport agabaritic din Ploieşti spre Constanţa via Portul Olteniţa. Profesionalismul echipei care s-a ocupat de acest transport a făcut ca totul să meargă ca la carte, reuşind să anticipeze şi să preîntâmpine toate elementele ce ar fi putut pune în dificultate transportul.

După un debut de an foarte calm din punct de vedere al activităţii, transporturile agabaritice au început să reintre în normal „… pentru noi cel puţin, dar am înţeles că pentru toţi a fost un început de an mai slab faţă de anul trecut. A fost prea liniştit. Din fericire, în a doua parte a anului, lucrurile se vor îndrepta. Cursa a fost interesantă. Am primit o comandă pentru transportul a două mărfuri identice pentru o rafinărie. Ceea ce a făcut ca acest transport să fie mai deosebit a fost reducerea înălţimii maxime de transport pe cale rutieră până la Constanţa“, ne-a explicat George Niţă, director general Holleman.

Traseul mastodonţilor

În acest context, s-a decis asupra unei rute combinate, prin Portul Olteniţa. „Am stabilit cu furnizorii de servicii stradale, ENEL, firme de cablu, să ne asiste pe drum pentru că am avut o înălţime mare, de 7 m, şi un tonaj de 110 t. Am preluat piesele de la o întreprindere din Ploieşti, am trecut prin Albeşti-Paleologu, iar ulterior am ajuns pe centura Bucureşti, de unde am pornit spre Olteniţa, pentru a efectua operaţiunea RO-RO. Am amenajat pontonul special dotat cu rampă la nivelul cel mai ridicat, ca urmare a cursului foarte ridicat al Dunării. Am lăsat mărfurile pe ponton cu ajutorul unor portale hidraulice şi am executat amarajul. După trei zile, convoiul a ajuns la Constanţa de unde tot noi, în Constanţa Sud – Agigea, am organizat transbordarea pe cheu, urmând ca piesele să fie încărcate şi amarate pe vapor, tot prin grija noastră“, a arătat George Niţă.

Pas cu pas

Cele două ansambluri din convoi au avut 34 respectiv 32 m lungime, beneficiind de o configuraţie de 9 axe cu 72 de roţi. Este vorba despre remorchere speciale pentru transport agabaritic, ce pot trage 250 t fiecare. Configuraţia vehiculelor a fost realizată sub îndrumarea lui Cristian Georgescu, specialist în configurări de trailere modulare şi instructor ECO EFECT, specializat pe acest segment şi, totodată, conducător auto. „Este nevoie de mult calm, răbdare şi totul trebuie luat pas cu pas. Eu fac acest lucru din 1988 iar la Holleman sunt de 15 ani, unde întotdeauna s-a pus accentul pe profesionalism. Am făcut cursuri speciale, pentru a fi mereu în pas cu tehnologia. Pot spune că nu se compară ceea ce foloseam în 1988 cu ce există acum“, a precizat Cristian Georgescu.

Proiectele cu eoliene încep în a doua parte a anului

Există aşteptări de la jumătatea lui 2013 în lumea transporturilor agabaritice, fiind anunţate investiţii importante. „Stagnarea pieţei din prima parte a anului a fost generată din zona eolienelor, unde au existat zvonuri potrivit cărora nu se vor mai elibera certificate verzi, iar investitorii care în primăvară ar fi trebuit să demareze pregătirea investiţiilor au intrat în aşteptare. O parte dintre aceştia au hotărât însă ca de la jumătatea anului să repornească motoarele. Sunt proiecte despre care ştim că se vor derula cu siguranţă, dar ar fi fost bine ca totul să se fi desfăşurat cursiv, fără pauză, pentru a nu fi afectate rezultatele financiare“, a apreciat George Niţă. El a precizat că Holleman lucrează în prezent în cadrul unui proiect din sectorul energiei eoliene. „Este vorba însă despre componente mici, momentan. Abia mai târziu se va pune problema transportului palelor şi a generatorului. În plus, am repornit în zona Bârlad un proiect care fusese oprit din cauza ninsorilor şi a îngheţurilor şi dezgheţurilor repetate, care stricaseră drumurile.“

Oportunităţi din țările vecine

Directorul general Holleman a arătat că investiţiile făcute în ţările vecine dau rezultate. „În Bulgaria, Serbia şi Ucraina stăm foarte bine atât din punct de vedere al echipamentelor, cât şi al personalului foarte bine pregătit. Suntem şi în aceste ţări, lideri de piaţă, cunoscuţi pentru modul occidental, profesionist de a face afaceri. Vom continua investiţiile, mai ales în Serbia şi Ucraina“, a spus George Niţă.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.