O afacere de transport pornită în 1993, care a trecut prin perioada de pionierat a breslei locale de profil, a traversat perioada autorizaţiilor, perioada liberalizării transportului în relaţie cu statele UE, a suferit de pe urma crizei şi a reuşit să se ridice. Un nume care spune multe oricărei persoane interesate de ramura transporturilor din România: Dianthus.
Astăzi, flota Dianthus reuneşte 220 de camioane echipate cu semiremorci standard şi megatrailer destinate mărfurilor generale. „De la nisipurile Antaliei şi până în gheţurile Suediei, nu există drum important al Europei pe care roţile camioanelor Dianthus să nu fi rulat. Efectuăm transport în tot spaţiul UE şi suntem deschişi oricăror noi destinaţii în statele emergente, fiind receptivi la comenzi care, în mod normal, nu sunt accesibile companiilor concurente. Putem acoperi cu succes trasee noi şi categorii de mărfuri speciale, fiind consecvenţi unei flexibilităţi în care am crezut încă de la înfiinţare“, afirmă Adrian Alexandru Dinoiu, managerul general Dianthus, care îşi aduce aminte cu nostalgie de perioada în care a început, în 1993, afacerea alături de partenerul său. „Atât eu cât şi colegul meu am terminat Politehnica. Am fost ultima promoţie de ingineri care au primit repartiţie guvernamentală. Colegul meu a fost repartizat la un IAS, în sudul judeţului Argeş, iar eu la o întreprindere care se ocupa de irigaţii. Iar înfiinţarea firmei a venit din necesitatea noastră de a trăi. S-au făcut 20 de ani de când am înfiinţat firma. Ne-am dorit să avem cele mai moderne şi bine echipate camioane, care să ne ofere performanţă, eficienţă, cu un impact cât mai redus asupra mediului, şi am reuşit. Îmi aduc aminte că am fost primul transportator din România care a achiziţionat camioane Volvo cu normă de poluare Euro 5, în anul 2006. Credem într-un transport cât mai eficient şi cât mai curat. Îndeplinim standardele europene antipoluare, fiind printre cei mai receptivi transportatori români faţă de această tendinţă“, a continuat el. De altfel, faptul că Dianthus transportă pentru industria auto implică alinierea la un sistem just-in-time, unde erorile nu sunt permise, iar calitatea parcului, noutatea lui devin esenţiale.
Şoferi motivaţi pentru camioane performante
Un transport eficient înseamnă atât camioane performante cât şi şoferi experimentaţi. Iar pregătirea lor reprezintă un element esenţial în cadrul Dianthus. Fiecare şofer răspunde pentru maşina lui, care îi este alocată pentru perioade îndelungate. „Foarte rar alocăm doi şoferi pe o maşină. Potrivit filosofiei noastre, şoferul preia maşina nouă, îşi duce leasingul până la capăt şi timp de 4 ani stă lângă maşină. Din punctul nostru de vedere, acelaşi stil de conducere creşte şi fiabilitatea“, a explicat Adrian Alexandru Dinoiu. Controlul activităţii conducătorilor auto se face pe baza datelor oferite de computerul maşinii. Iar în ultimele luni a fost introdus un sistem suplimentar de premiere financiară cu 1.000 de euro a celor mai buni 10 şoferi. Sunt urmărite mai multe aspecte privind condusul economic, precum rularea liberă sau numărul de frânări la suta de kilometri sau procentul în care a fost utilizat pilotul automat. „Şoferii care conduc bine, care sunt corecţi cu firma primesc un plus de 10% la diurnă. Una dintre regulile de bază este ca şoferii să îşi primească banii la timp. Există inclusiv un panou unde sunt prezentaţi cei mai buni şoferi. De asemenea, avem un sistem de creştere a loialităţii şoferilor, oferindu-le sporuri de vechime. Astfel, pentru o perioadă de 5 ani de lucru în cadrul companiei se acordă un spor de vechime de 25% din salariul fix, în timp ce pentru o perioadă de 10 ani procentul se dublează. Camioanele noastre nu stau în parcare, ţinem la oameni. Dar ne-am schimbat optica, în sensul că ne-am dat seama că nimeni nu e de neînlocuit“, a concluzionat managerul general Dianthus.
Adrian Alexandru Dinoiu – manager general Dianthus:
„Ne-am dezvoltat continuu în cei 20 de ani, iar astăzi, suntem o companie care priveşte spre viitor, mărindu-şi permanent capacitatea de transport. Puterea unei companii de transport stă în înţelegerea dorinţelor clienţilor şi capacitatea de a răspunde prompt cu tot ceea ce îi stă în putinţă pentru a le rezolva solicitările. Nu există client cu solicitări imposibile atunci când există un preţ corect pentru acestea“.
Dianthus este certificată pentru calitate ISO 9001-2008.
Toate vehiculele sunt dotate cu sistemul Volvo de monitorizare a flotei, Dynafleet, care oferă, în timp real, toate informaţiile necesare privind camionul şi şoferul.
„Am decis să optăm pentru achiziţia de motorină în sistem vrac, ceea ce ne-a oferit în anumite perioade discounturi de 8-9%. Am achiziţionat chiar două cisterne în acest sens. Plătim însă motorina pe loc.“
„Din păcate, concurenţa neloială se manifestă în continuare pe piaţă şi vor fi companii de transport care nu vor reuşi să supravieţuiască în aceste condiţii. Mă aştept să aibă loc din nou o corecţie, ca la sfârşitul anului 2008.“
„Transport o să mai fie cât o să mâncăm, dar va exista o tendinţă de creştere a volumului mărfurilor transportate în sistem feroviar“
„Schimbăm din temelii sistemul de motivare. Vom face o notare a parametrilor de conducere şi, în funcţie de aceasta, îşi vor lua şoferii diurna.“
O flotă pentru o ofertă completă de transport pe segmentul de mărfuri generale şi o oportunitate pentru un număr mare de solicitări de transport intern şi internaţional.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro