După ce, în 2017, a făcut investiții însumate de 1,5 milioane de euro, în extinderea capacității logistice și în software, DPD România estimează o creștere cu 20% a cifrei de afaceri, în 2018, și anunță că va continua investițiile cu încă 1 milion euro.
Principalul motor de creștere a afacerii DPD, în 2017, a fost e-commerce-ul, iar industriile care au generat cele mai multe livrări au fost cele de fashion, telecom, IT&C, electro, beauty și home&deco. Ponderea livrărilor la nivelul întregului an a rămas echilibrată, 48,5% dintre colete au fost trimise de sectorul B2B și 51,5% de segmentul B2C.
Livrări
Anul trecut, ponderea livrărilor naționale a fost de peste 75% din total. Topul zonelor din care s-au trimis, în 2017, cele mai multe colete în țară este condus de regiunea București – Ilfov, cu 27% din total, urmată de județul Cluj, cu aproximativ 9%, Timiș, cu 8%, Constanța, cu 7%, și Iași, cu 6%. În ceea ce privește livrările internaționale realizate de curierii DPD în 2017, topul țărilor cu cele mai multe livrări este condus de Ungaria (26%), Germania (22%), Italia (10%) și Bulgaria (9%).
2017 – an al investițiilor
Compania DPD a investit, în 2017, 1,5 milioane euro în dezvoltarea sistemelor IT (Sky Logistic și MyDPD), dar și în extinderea capacității operaționale în trei regiuni cheie, prin deschiderea de centre logistice în Cluj, Bacău și Brașov. Sky Logistic reprezintă o soluție IT integrată, ce permite un flux de livrare mai rapid, prin noul sistem de rutare bazat pe adresă și geolocație. Astfel, prin identificarea automată a coordonatelor GPS, clienții scapă de obligativitatea introducerii codului poștal și va fi, astfel, eliminată posibilitatea de eroare în livrarea coletelor la destinatar.
De asemenea, sistemul oferă date în timp real, îmbunătățind, astfel, comunicarea dintre clienți și companie, și este flexibil, pentru integrarea de noi servicii și tehnologii. De la sfârșitul anului trecut, toți clienții DPD au acces la noua aplicație online MyDPD.
Noua platformă permite calcularea instant a prețurilor expedierilor, track & trace al coletelor și personalizarea contului, pentru o introducere rapidă a datelor viitoarelor expedieri. De asemenea, aplicația este disponibilă online și clienților fără contract și oferă suport permanent. Conform DPD România, investițiile vor permite o flexibilitate mai mare în dezvoltarea serviciilor noi și vor îmbunătăți calitatea operațională de livrare.
„Inovația și calitatea serviciilor sunt principalele noastre priorități. Am investit în zona de IT, unde am implementat un software nou, intuitiv și ușor de utilizat, care vine în întâmpinarea nevoilor clienților și care permite, totodată, companiei o flexibilitate mai mare în viitor, în vederea diversificării portofoliului de servicii. De asemenea, am continuat expansiunea infrastructurii logistice, prin deschiderea a trei noi hub-uri în regiuni care anul trecut au înregistrat creșteri considerabile”, adaugă Lucian Aldescu, CEO DPD România.
Piața locală de curierat, în 2018
Reprezentații DPD România se așteaptă ca piața locală de curierat să valoreze jumătate de miliard de euro, în 2018, față de 430 de milioane euro, în 2017. „Putem vorbi de o maturitate și de o stabilitate a pieței locale de curierat. Pentru anul în curs, estimăm că ne vom apropia de jumătate de miliard de euro. În continuare, e-commerce-ul va fi principalul motor de creștere, susținut de industriile de fashion, IT&C, food sau home&deco, care generează peste 50% din livrări”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.
Lucian Aldescu, CEO DPD România: „Anul 2017 a reprezentat un an în care ne-am focusat pe îmbunătățirea serviciilor pe care le oferim, inclusiv pe comunicarea cu clienții noștri, prin schimbarea în totalitate a sistemului IT. Pentru anul în curs, estimăm o creștere de 20%, influențată de calitatea serviciilor oferite de DPD România, de prețul competitiv și corect pe care îl aplicăm, alături de inovația pe care o aducem prin noul nostru sistem IT. De asemenea, vom continua dezvoltarea infrastructurii logistice din țară, prin investițiile în noi centre, la Arad și Craiova.”
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro