Sa construiesti parteneriate pe termen lung, sa iei masurile potrivite pentru a te proteja din timp de riscurile pe care recesiunea economica le-a scos de sub pres, sa gandesti o solutie alternativa de transport cu trenul atunci cand prea putini o fac… Toate sunt cai prin care se construieste eficienta de termen lung.
Tibbett Logistics a deschis un capitol nou in ceea ce priveste transportul intermodal, proiectand solutii eficiente de utilizare a trenului inclusiv pe parcurs intern si chiar si atunci cand este vorba despre transport intermodal.
Potrivit lui Alexandru Catana, Board Director Tibbett Logistics, operatiunile de intermodal au inceput in 2008 cu trenuri inchise pentru containere intre Constanta si Bucuresti, pentru ca in 2009 sa se preia controlul terminalului din Bucuresti si sa inceapa catre alte orase din Romania. „In primul trimestru din 2011, am inceput operatiunile de trafic international import-export (semiremorci si containere Continental de 45’), iar in trimestrul doi si operatiunile nationale pentru traficul de camioane complete intre Vestul si Sud-Estul Romaniei“, a explicat Alexandru Catana, precizand ca in trimestrul 3 al acestui an va fi inaugurat un nou terminal intermodal in Vestul Bucurestiului. „Cu toate ca distantele de transport sunt mai scurte in traficul intern, economiile financiare si reducerea de CO2 sunt obtinute prin utilizarea navetei noastre feroviare, regulate (in special pentru produse cu greutate mai mare – bauturi, faina, zahar, produse industriale). Combinata cu capacitatea de depozitare din cadrul celor doua terminale, aceasta solutie poate avea un impact major asupra costurilor“, a aratat Alexandru Catana, mentionand ca, pe langa terminalele din Bucuresti, Arad si Sofia, Tibbett Logistics se afla in prezent in discutii pentru a adauga noi puncte la reteaua de terminale din Romania pe parcursul anului 2012.
Reteta pentru eliminarea riscurilor de cash flow
Atunci cand criza abia incepea sa se manifeste in Romania, Waberers a decis implementarea unor masuri cel putin neprietenoase la prima vedere. „Au fost renegociate termenele de plata cu furnizorii si cu clientii, s-au revizuit contractele de transport, incluzandu-se clauze care sa tina cont de evolutia preturilor carburantilor, iar in functie de rulajul dezvoltat, s-au introdus plafoane de creditare pentru clienti. Avem, de asemenea, un contract cu o companie mare de evaluare a riscului, se verifica fiecare client si se acorda o limita de credit in functie de cifra de afaceri si de bilantul firmei. Sunt controlate inclusiv companiile pentru care facem o singura cursa“, a aratat Dana Dumitru, Bucharest Office Manager Waberers Romania, adaugand ca au fost introduse, in paralel, discounturi pentru cei care platesc facturile in avans. In plus, se monitorizeaza atent toate conturile, sistemul de operare blocand automat clientii care au intarzieri mari sau frecvente la plata. „Desi parea prea strict, mai ales in conditiile in care a dus la pierderea unui numar de clienti, controlul strict al cash-flow-ului s a dovedit pe termen lung solutia salvatoare, iar in 2010 filiala noastra din Romania a obtinut cam tot ce si-a propus“, a precizat Dana Dumitru.
Colaborare profitabila
Parteneriatul pe termen lung dintre Whiteland Logistics si Alex International Transport a rezolvat una dintre cele mai grave probleme cu care se confrunta astazi cei care fac transport national – acoperirea zonelor cu probleme in mod eficient. Potrivit lui Sabin Cernea, Coordonator Transport Whiteland Logistics, si lui Costel Ciupitu, sef Transporturi Alex International, acest lucru a fost posibil in urma discutiilor purtate cu toti clientii companiei de transport, ceea ce a permis combinarea fluxurilor de marfa. Colaborarea dintre cele doua companii a inceput in 1999 cu 3 camioane de 12 t, care faceau livrari catre IKA si punctele de lucru. In prezent, livrarile se fac on time, dupa un grafic bine stabilit, in situatia in care colaborarea a fost diversificata atat pe segmentul de transport intern cat si pe cel intracomunitar, in conditii de optimizare a costurilor. Iar viitorul arata bine impreuna: clienti noi, depozite noi, masini noi.
Cristina TOBESCU
cristina.tobescu@ziuacargo.ro