După ce a fost marele câştigător al Premiilor ARILOG din 2014, proiectul Fashion Days „Logistics & Operations with style”, care şi-a adjudecat trofeul la categoria Best Logistics & Operational Excellence, s-a calificat în finala European Gold Medal in Logistics & Supply Chain. Clasarea între cele mai apreciate experienţe în logistică în cadrul competiţiei organizate de European Logistics Association (ELA) reprezintă o premieră pentru România.
Asociaţia Română de Logistică a primit recent scrisoarea oficială din partea ELA prin care asociaţia era anunţată că proiectul companiei Fashion Days, „Logistics & Operations with Style”, se află printre finalişti alături de alte 5 proiecte internationale. Competiţia organizată de Asociaţia Europeană de Logistică, formată din peste 30 de organizaţii naţionale din Europa, aduce în prim plan proiecte jurizate într-o primă fază la nivel național, care trebuie să descrie initiaţive din industria logistică şi supply chain.
„Pentru prima dată în istoria Premiilor ARILOG, o companie din România atinge această performanţă“, se arată într-un comunicat transmis la redacţie. Ceremonia de decernare a premiilor ELA, în cadrul căreia vor fi anunţaţi câştigătorii, va avea loc pe 22 aprilie, la Bruxelles. Asociaţia Română de Logistică invită membrii să fie alături de compania Fashion Days la Bruxelles, ţinând cont de faptul că rezultatele obţinute sunt remarcabile şi reprezintă un mare pas înainte pentru industria logistică din România.
Fashion Days – Operations & Logistics with style
Fondată în 2009 de către antreprenori elveţieni, iar din 2012 parte din Naspers Group, Fashion Days s-a extins rapid, devenind cel mai mare club de shopping online din Europa Centrală şi de Est pe segmentul fashion. Astăzi, peste 6 milioane de utilizatori din România, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Slovacia, Polonia şi Slovenia se bucură zilnic de mai mult de 500.000 de produse de la peste 1.000 branduri.
De menţionat că singurul centru logistic şi operaţional se află în Bucureşti, iar departamentul Logistică, cu peste 150 de angajaţi, asigură zilnic prelucrarea şi livrarea a mii de colete către clienţii Fashion Days din cele 7 ţări în care activează compania. Astfel, începând cu 2012 au fost proiectate, aplicate şi dezvoltate proiecte strategice axate pe trei direcţii principale: reducerea timpului de livrare către clienţi; eliminarea erorilor din procesarea comenzilor; creşterea numărului de produse disponibile. Obiectivele au putut fi îndeplinite prin trei proiecte importante.
Primul a avut în prim plan stabilirea unui parteneriat strategic cu firma de curierat DPD la nivelul Europei Centrale şi de Est, proiect unic în această zonă prin anvergura sa. „Prin acest parteneriat, Fashion Days a realizat performanţa de a livra în maximum 48 de ore comenzile clienţilor din Slovenia, Polonia şi Cehia, iar pentru România, Bulgaria, Ungaria în maximum 24 de ore.
Pe lângă timpul de livrare extrem de scăzut, trebuie menţionate şi alte beneficii majore ale acestui sistem: reducerea semnificativă a costurilor de livrare, posibilitatea de gestionare unitară a încasărilor ramburs în 6 monezi locale, capacitatea de track & trace pentru fiecare colet, sistem interactiv de notificare a livrărilor către clienţii Fashion Days“, a explicat Paul Copil, Head of Operations.
Cel de-al doilea proiect ţine de instalarea unei linii automatizate pentru procesare comenzi, care a dus la triplarea capacităţii de procesare zilnică. „Am crescut viteza de procesare a comenzilor cu un grad foarte mic de eroare şi toate acestea cu o reducere semnificativă de costuri“, a mai arătat Paul Copil.
Cel de-al treilea proiect care a dus la îndeplinirea obiectivelor a constat în creşterea capacităţii de stocare pentru susţinerea vânzărilor retail – de la 1.700 mp în 2013 la 9.000 mp în prezent, prin deschiderea unui depozit specializat în activitatea de retail. În noul context, pot fi realizate mai mult de 40.000 de livrări în fiecare zi.
„Expunem mai mult de 500.000 de produse de la peste 1.000 de branduri, fiind unici în piaţă ca urmare a acestei game extrem de largi. Cu toate acestea, putem realiza livrări către clienţii din 7 ţări în termen de 1-3 zile“ a subliniat Jan Vichr, Fondator & CEO Fashion Days. În spatele poveştii de succes Fashion Days, se află o echipă tânără şi entuziastă, cu peste 500 de angajaţi în cele 7 ţări din Europa Centrală şi de Est.
Calificarea Fashion Days între primele proiecte europene de logistică alături de plasarea, în 2014, a lui Dragoş Geleţu, managing director KLG Europe Logistics, pe podiumul „European Gold Medal in Logistics & Supply Chain – Professional of the Year“ demonstrează că România se află, cu adevărat, în elita Europei.
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro