FAN COURIER CONTINUĂ INVESTIȚIILE: Depozite noi în Ștefănești, Brașov și Cluj

FAN Courier continuă investițiile, pe lista priorităților fiind deopotrivă depozitele noi și infrastructura informatică. Decizia de a nu reduce turația motoarelor a fost o decizie strategică, asumată pe deplin la începutul lunii martie, anticipând un context favorabil industriei de curierat, în ciuda scăderilor pe care le consemna compania, pe fondul izbucnirii crizei generate de COVID-19.

Luna martie a debutat cu scăderi masive în zona industriei de curierat, pentru ca, la 2-3 săptămâni, lucrurile să ajungă în cealaltă extremă, unde se mențin încă. „Am consemnat o creștere medie de 30%, dar evoluția nu a fost una unitară, la nivel național, ceea ce a generat provocări cărora a trebuit să le facem față. De exemplu, în zone precum Timișoara, am consemnat vârfuri de 60%, care s-au menținut timp îndelungat”, ne-a explicat Cornel Morcov, chief commercial officer FAN Courier, menționând că, la finalul lunii iulie, volumele au ajuns la normal.

În toată această perioadă, s-a înregistrat și un comportament diferit al consumatorilor.

Dacă, înainte, livrările B2B (între companii – n.n.) și B2C (între companii și consumatorul final – n.n.) erau relativ echilibrate și reprezentau proporții egale (50%), din martie până în prezent, segmentul B2C a crescut exploziv, ajungând să reprezinte până la 80% din livrări, ceea ce s-a materializat într-o masă medie unitară mai mică, generând posibilități de creștere a productivității în zona de transport. În prezent, lucrurile s-au normalizat, zona B2C ajungând la 55% și plasându-se doar puțin deasupra segmentului B2B.

În paralel, au crescut livrările către zone mai retrase, punctele fixe au câștigat în popularitate, iar expedierile prepaid s-au majorat de la 20 la 45%.

Un trend pozitiv accentuat au urmat și livrările de produse alimentare, inclusiv cu temperatură controlată. „Asigurăm servicii de curierat, în prezent, pentru majoritatea retailerilor mari”, a precizat Cornel Morcov.

Linia automată de sortare, punctul forte

Punctul sensibil, „călcâiul lui Ahile”, atunci când volumele cresc accentuat, îl reprezintă, însă, centrele de sortare. De aceea, investiția pe care FAN Courier a făcut-o în automatizarea liniei de sortare de la Ștefănești a reprezentat un punct forte.

HUB Ștefănești

„Estimam că vom ajunge să folosim depozitul nou de la Ștefănești la capacitate maximă în următorii 5-6 ani. Pe fondul crizei, am atins, însă, neașteptat de repede, capacitatea extra de sortare, iar această investiție ne-a permis să păstrăm întreaga activitate în parametri de eficiență. Concret, dacă înainte de pandemie foloseam maxim 50% din capacitatea benzii de sortare, în perioada pandemiei și, mai ales, a stării de urgență, am reușit să ajungem undeva la 80-90%. Am reușit să sortăm mai repede, să dăm drumul mașinilor mai repede din hub și am obținut o performanță peste așteptări, crescând productivitatea”, a mai arătat reprezentantul FAN Courier.

Cornel Morcov a subliniat faptul că indicatorii de performanță au fost urmăriți chiar și în zilele în care volumele erau duble față de ceea ce fusese estimat. În fond, într-o rețea de curierat care nu este optimizată pe segmentul depozitării, dacă nu ai performanță în livrare într-o zi, volumele suplimentare îți pot bloca depozitul a doua zi.

„Într-o companie de curierat, este important ca fiecare zi să se termine cu un număr mare de colete livrate. Deși misiunea noastră în fața clienților este de a duce coletul până la ușă, nu putem influența preluarea efectivă, care depinde foarte mult de consumator, care trebuie să se afle la locul de livrare. Noi monitorizăm, însă, livrările efective și avem un interes major în finalizarea comenzii în interesul clientului nostru, pentru care este important să își poată primi banii.”

Sute de mii de euro, pentru sănătate

Au existat și provocări din perspectiva normelor de siguranță și sanitare, dar conduita de protecție aleasă a dat roade.

„În toată această perioadă, am fost foarte atenți și stricți la protocoalele de securitate în muncă. Am colaborat îndeaproape cu DSP Ilfov și București. La FAN Courier, nu se poate lucra de acasă, iar, în spațiile comune, putem vorbi de un risc mare de îmbolnăvire. Pentru a ne putea desfășura activitatea în condiții optime, am analizat soluțiile și am creat echipe independente, care nu se întâlnesc în circuit, deși, în final, împărțim toți același aer”, a precizat Cornel Morcov. Oficialul liderului pieței de curierat a menționat că, în perioada scursă de la declanșarea pandemiei, FAN Courier a reușit să gestioneze inclusiv criza sanitară – care a fost mai mult una de imagine – izbucnită după ce doi manipulanți au fost testați pozitiv. „Boala a fost adusă din afara companiei, persoanele respective locuind în localități cu focare, despre care autoritățile nu ne-au informat la timp, pentru a lua măsuri de preîntâmpinare. Din fericire, am izolat problema și nu a existat, ulterior, niciun caz de transmitere, în cadrul companiei. Iar aceasta în condițiile în care în hala unde lucrau cei doi manipulanți lucrează, în schimburi, 700 de persoane, cea mai numeroasă tură fiind de 390 de angajați”.

În prezent, FAN Courier este dat drept exemplu de bună practică și de responsabilitate de autoritățile de sănătate, însă în spatele acestor mențiuni stau investiții semnificative și o abordare extrem de strictă a zonei de sănătate și siguranță.

„Am creat un grup de lucru, în acest sens, și am fost foarte stricți. O parte importantă din veniturile obținute în această perioadă au fost investite în măști, mănuși, dezinfectanți, în dezinfectarea spațiilor de lucru și a depozitelor. Este vorba de sute de mii de euro, reprezentând costuri nebugetate. Astăzi, nu avem niciun caz de COVID-19 în companie”, a afirmat Cornel Morcov.

25.000 mp la Ștefănești, fără focalizare pe curierat

Și în toată această perioadă, care nu urmează niciun tipar cunoscut, FAN Courier continuă investițiile. „În acest moment, schimbăm infrastructura PDA, reprezentând o investiție de 4 milioane de euro în dispozitive care, împreună cu noua aplicație, ne vor ajuta să fim mult mai agili în a avea servicii cât mai apropiate de nevoile clienților și de a acoperi nevoi noi”.

În paralel, depozitul de la Brașov va fi extins cu un spațiu nou, iar în Cluj continuă procesul de obținere a autorizațiilor pentru construcția unui centru de sortare. „Avem în plan, inclusiv, construirea unui centru logistic în Ștefănești (lângă cel actual), care nu va avea concentrare pe curierat. În acest depozit, care va avea 25.000 mp într-o primă fază, vom muta centrul de fulfillment și vom închiria inclusiv spații pentru clienții noștri care își doresc să fie mai aproape de FAN Courier. Bineînțeles, compania SLS Cargo, pe care am achiziționat-o anul trecut, va beneficia de un spațiu dedicat în cadrul depozitului. Considerăm că, dacă le vom oferi clienților un serviciu integrat de logistică, freight forwarding, distribuție și distribuție în regim de curierat, lucrurile vor arăta mult mai bine”, a concluzionat Cornel Morcov.

Meda IORDAN

meda.iodan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.