La sfarsitul lunii iulie, CTE Trailers a prezentat, in cadrul unui eveniment, primul trailer Faymonville cu 7 axe vandut in Romania. Cu aceasta ocazie, CTE Trailers si Faymonville au anuntat debutul parteneriatului lor.
Faymonville a intrat in portofoliul CTE Trailers din luna aprilie a acestui an si a ajuns deja la un numar de 8 unitati comercializate, dintre care o parte au fost livrate.
„Companiile din Romania au inceput sa se echipeze cu trailere ceva mai speciale. La licitatii, preturile sunt in continuare foarte mici, bugetele sunt si ele mici, iar acolo nu poti participa cu un trailer complet utilat cu toate optionalele de care ai avea nevoie in mod normal pentru transport agabaritic. Dar lucrurile par a incepe sa mearga mai bine“, a precizat Codrut Negrei, director vanzari CTE Trailers.
Desi discutam despre niste produse speciale, configurate in functie de cerintele si necesitatile clientilor, Faymonville ofera termene de livrare scurte.
„Se poate spune ca aceste trailere se fac la comanda, dar avem termene foarte bune de livrare. De exemplu, cel de 7 axe a avut termen de livrare doua luni. Clientul care l-a achizitionat doreste sa transporte o foreza de 69 t. Pe partea de finantare, lucrurile merg destul de greoi, dar se gasesc solutii. Firmele de leasing din Romania nu au un specialist care sa evalueze adevarata valoare de piata a unui trailer, iar clientii de multe ori isi pun intrebarea daca nu cumva preturile sunt supraevaluate. Dar, de fapt, nu sunt, ci sunt aproape la limita. Acest trailer cu 7 axe a costat 185.000 EUR, un pret mai mult decat rezonabil“, a explicat Codrut Negrei.
Trailerul cu 7 axe prezentat cu ocazia evenimentului are o platforma de 13 m, cu o extensie de 10 m, axele sunt viratoare hidraulice, iar trei sunt si liftante. Fata de generatiile anterioare, Faymonville a realizat o serie de imbunatatiri, un exemplu in acest sens fiind inelele de ancorare care acum sunt incluse in rama.
Pentru anul acesta, CTE Trailers intentioneaza sa depaseasca 20 de unitati vandute din gama produselor Faymonville.
„Avem incredere in noul nostru partener in Romania. CTE Trailers este un dealer dinamic pe acest sector de piata si are o prezenta nationala. In plus, au mecanici foarte buni, ceea ce este necesar pentru operatiunile post-vanzare“, a declarat Christoph Prümmer, reprezentant Faymonville.
Piata isi revine
Productia Faymonville este de aproximativ 1.400 unitati pe an, dintre care cel putin 30-35% este reprezentata de trailere speciale.
„La nivel international, pentru 2008 si 2009, am avut suficiente comenzi in portofoliu pentru a ne acoperi productia. De altfel, 2009 a fost cel mai bun an din istoria Faymonville, datorita contractelor semnate in 2008, dar livrarile au incetat la jumatatea anului 2009. 2010 a fost un an foarte dificil pentru compania noastra. Am reusit sa trecem peste aceasta perioada prin lucru part-time, prin a acorda vacante suplimentare, fara plata, angajatilor. Dar nu am stat degeaba. In acest timp, am lucrat foarte mult la produsele noastre, pentru a le dezvolta, pentru a aduce imbunatatiri, pentru a analiza aspectele liniilor de productie si a le eficientiza“, a explicat Christoph Prümmer, reprezentant Faymonville.
Finantarea pare sa fie principalul motiv de ingrijorare, iar acest aspect se manifesta in toate tarile din Europa de Est.
„In Europa de Est, nu numai in Romania, companiile de leasing sunt inca reticente si asta este una dintre principalele probleme. Sunt multe companii care au nevoie de un trailer, au ce transporta cu el, dar nu pot obtine un contract de finantare. Ultimii ani au fost foarte dificili si daca o companie de leasing solicita bilanturile unei firme, acestea nu arata foarte bine“, a spus Christoph Prümmer.
Amintim faptul ca CTE Trailers este unul dintre cei mai importanti dealeri de semiremorci din Romania, distribuind marci precum Krone, Meiller, Faun, Schmidt, Rohr si Faymonville.
Codrut Negrei, director vanzari CTE Trailers:
„Din punctul de vedere al transporturilor agabaritice, consider ca lucrurile o sa inceapa sa mearga foarte bine, avand in vedere dezvoltarea parcurilor eoliene. Iar posibilitatile de transport sunt destul de limitate la ora actuala. Criza a dus la invechirea parcului, multe firme au dat faliment, in special cele foarte mici, unele trailere au ramas pe piata, dar altele au plecat din Romania.“
Christoph Prümmer, reprezentant Faymonville:
„Piata isi revine incetul cu incetul. In timpul vizitei mele, am avut ocazia sa vad ca sectorul constructiilor incepe sa se miste din nou in Romania, iar cererea pentru trailere este in crestere. In ultimii doi ani, nu am vandut foarte multe produse in Romania. Anul acesta, incepem revenirea pe piata. De la sfarsitul lui 2008 si pana la inceputul lui 2011, am vandut 4-5 unitati. Oricum, nu suntem axati exclusiv pe anumite piete, ci actionam la nivel global. incercam sa reactionam la ceea ce se intampla in piata, daca apar cereri pentru produse speciale, ne concentram productia pe acestea, daca cererea se muta dinspre Germania spre Franta sau spre America de Sud, urmarim aceasta tendinta.“
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro