Faymonville a trecut la CTE Trailers


La sfarsitul lunii iulie, CTE Trailers a prezentat, in cadrul unui eveniment, primul trailer Faymonville cu 7 axe vandut in Romania. Cu aceasta ocazie, CTE Trailers si Faymonville au anuntat debutul parteneriatului lor.

Faymonville a intrat in portofoliul CTE Trailers din luna aprilie a acestui an si a ajuns deja la un numar de 8 unitati comer­cia­lizate, dintre care o parte au fost livrate.

Companiile din Romania au inceput sa se echipeze cu trailere ceva mai speciale. La licitatii, preturile sunt in continuare foarte mici, bugetele sunt si ele mici, iar acolo nu poti participa cu un trailer complet utilat cu toate op­tio­nalele de care ai avea nevoie in mod normal pentru transport aga­baritic. Dar lucrurile par a in­cepe sa mearga mai bine“, a pre­cizat Codrut Negrei, director van­zari CTE Trailers.

Desi discutam despre niste produse speciale, configurate in functie de cerintele si necesitatile clien­tilor, Faymonville ofera ter­me­ne de livrare scurte.

Se poate spune ca aceste trailere se fac la comanda, dar avem termene foarte bune de li­vrare. De exemplu, cel de 7 axe a avut termen de livrare doua luni. Cli­entul care l-a achizitionat do­reste sa transporte o foreza de 69 t. Pe partea de finantare, lu­cru­rile merg destul de greoi, dar se gasesc solutii. Firmele de leas­ing din Romania nu au un specia­list care sa evalueze adevarata va­loare de piata a unui trailer, iar clien­tii de multe ori isi pun intre­barea daca nu cumva preturile sunt supraevaluate. Dar, de fapt, nu sunt, ci sunt aproape la limita. Acest trailer cu 7 axe a costat 185.000 EUR, un pret mai mult decat rezonabil“, a explicat Codrut Negrei.

Trailerul cu 7 axe prezentat cu ocazia evenimentului are o plat­for­ma de 13 m, cu o extensie de 10 m, axele sunt viratoare hidra­u­lice, iar trei sunt si liftante. Fata de generatiile anterioare, Fay­mon­ville a realizat o serie de imbu­na­tatiri, un exemplu in acest sens fiind inelele de ancorare care acum sunt incluse in rama.

Pentru anul acesta, CTE Trai­lers intentioneaza sa depaseasca 20 de unitati vandute din gama pro­duselor Faymonville.

Avem incredere in noul nos­tru partener in Romania. CTE Trai­lers este un dealer dinamic pe a­cest sector de piata si are o pre­­zenta nationala. In plus, au me­ca­nici foarte buni, ceea ce este ne­cesar pentru ope­ratiunile post-van­zare“, a de­cla­rat Christoph Prüm­mer, repre­zen­tant Fay­monville.

Piata isi revine

Productia Faymonville este de aproximativ 1.400 unitati pe an, dintre care cel putin 30-35% este reprezentata de trailere speciale.

La nivel international, pentru 2008 si 2009, am avut suficiente comenzi in portofoliu pentru a ne acoperi productia. De altfel, 2009 a fost cel mai bun an din istoria Faymonville, datorita contractelor semnate in 2008, dar livrarile au incetat la jumatatea anului 2009. 2010 a fost un an foarte dificil pentru compania noastra. Am reusit sa trecem peste aceasta perioada prin lucru part-time, prin a acorda vacante suplimentare, fara plata, angajatilor. Dar nu am stat degeaba. In acest timp, am lucrat foarte mult la produsele noastre, pentru a le dezvolta, pen­tru a aduce imbunatatiri, pentru a analiza aspectele liniilor de pro­duc­tie si a le eficientiza“, a expli­cat Christoph Prümmer, repre­zen­tant Faymonville.

Finantarea pare sa fie princi­pa­lul motiv de ingrijorare, iar acest as­pect se manifesta in toate tarile din Europa de Est.

In Europa de Est, nu numai in Romania, companiile de leasing sunt inca reticente si asta este una dintre principalele probleme. Sunt multe companii care au ne­voie de un trailer, au ce transporta cu el, dar nu pot obtine un con­tract de finantare. Ultimii ani au fost foarte dificili si daca o com­pa­nie de leasing solicita bi­lan­turile unei firme, acestea nu arata foarte bine“, a spus Christoph Prümmer.

Amintim faptul ca CTE Trailers este unul dintre cei mai importanti dealeri de semiremorci din Ro­ma­nia, distribuind marci precum Krone, Meiller, Faun, Schmidt, Rohr si Faymonville.

Codrut Negrei, director vanzari CTE Trailers:

Din punctul de vedere al transporturilor agabaritice, consider ca lucrurile o sa inceapa sa mearga foarte bine, avand in vedere dezvoltarea parcurilor eoliene. Iar posibilitatile de transport sunt destul de limitate la ora actuala. Criza a dus la invechirea parcului, multe firme au dat faliment, in special cele foarte mici, unele trailere au ramas pe piata, dar altele au plecat din Romania.“

Christoph Prümmer, reprezentant Faymonville:

Piata isi revine incetul cu incetul. In timpul vizitei mele, am avut ocazia sa vad ca sectorul constructiilor incepe sa se miste din nou in Romania, iar cererea pentru trailere este in crestere. In ultimii doi ani, nu am vandut foarte multe produse in Romania. Anul acesta, incepem revenirea pe piata. De la sfarsitul lui 2008 si pana la inceputul lui 2011, am vandut 4-5 unitati. Oricum, nu suntem axati exclusiv pe anumite piete, ci actionam la nivel global. incercam sa reactionam la ceea ce se intampla in piata, daca apar cereri pentru produse speciale, ne concentram productia pe acestea, daca cererea se muta dinspre Germania spre Franta sau spre America de Sud, urmarim aceasta tendinta.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.