Finanțare europeană pentru Autostrada Târgu Mureș – Câmpia Turzii

Corina Crețu, comisarul european pentru Politică Regională, a aprobat, din Fondul de coeziune, peste 246 milioane euro pentru construirea secțiunii de autostradă ce leagă localitățile Târgu Mureș, Ogra și Câmpia Turzii.

Proiectul are în vedere construirea unei porțiuni de 51,8 km de autostradă cu două benzi pe sens de circulație, între orașele Târgu Mureș și Câmpia Turzii, plus o secțiune de 4,7 km în apropierea orașului Târgu Mureș.

Autostrada Târgu Mureș – Câmpia Turzii va face parte din Coridorul 9 – Rin – Dunăre, ce leagă Strasbourg de Constanța, în cadrul rețelei de transport pan-european. Proiectul va fi finalizat până în octombrie 2019.

Corina Crețu a declarat că „acest tronson, atât de așteptat, poate intra, de mâine, în linie dreaptă, pentru că banii intră în bugetul național”, însă „n-avem un proiect depus la CE pentru Târgu Mureș – Iași, așteptăm un răspuns din partea Guvernului României”. „Noi ne-am oferit, pentru această perioadă de programare, să realizăm studiul de fezabilitate. Proiecte noi nu mai avem. Din păcate, pentru miliardele de euro pe care le avem la dispoziție pentru infrastructura mare, am primit spre aprobare, în cei 4 ani, de când sunt comisar european, doar patru proiecte, din care, astăzi, s-a aprobat cel de-al treilea. Primul proiect aprobat vizează un tronson de cale ferată, iar cel de-al doilea – Autostrada Sebeș – Turda, în valoare de 272 milioane de euro”, a precizat Corina Crețu, la Parlamentul European.

Cel de-al patrulea proiect aflat la aprobare este linia de metrou Gara de Nord – București Otopeni și se află în faza de evaluare. „Așteptăm proiecte noi, pentru că, deocamdată, România consumă banii pentru Infrastructură Mare pentru proiectele fazate, care ar fi trebuit să se termine din bugetul 2007 – 2014. Pentru că nu erau terminate – unele erau la 50%, altele la 70%, în proiectele de infrastructură am introdus și proiectele de canalizare și apă. Am fazat proiecte în valoare de 2 miliarde euro. Deci, vestea bună este că aceste proiecte se vor încheia, vestea proastă este că, deja, consumă din bugetul 2014 – 2020”, a avertizat comisarul european.

România beneficiază de o alocare de peste 22 miliarde euro, în cadrul politicii de coeziune pentru perioada 2014 – 2020. Proiectele de infrastructură mare din domeniul transporturilor urmează a beneficia de 5,1 miliarde euro.

Echipamente pentru investigarea infrastructurii rutiere

CNAIR va achiziționa, până în luna iunie 2019, din fonduri europene nerambursabile în valoare de 36.777.836,55 lei (inclusiv TVA), 25 de echipamente pentru investigarea infrastructurii rutiere. Este vorba despre 3 echipamente pentru măsurarea planeității și rugozității suprafeței de rulare a drumurilor; 2 pentru determinarea planeității (longitudinal / transversal), rugozității și a geometriei drumurilor; 8 pentru determinarea rugozității suprafeței de rulare, prin măsurarea coeficientului de frecare GRIP NUMBER; 3 pentru determinarea capacității portante tip Falling Weight Deflectometer; 2 pentru evaluarea stării de degradare cu sistem de prelucrare automată / manuală a imaginilor; 2 pentru determinarea continuă a coeficientului de luminanță retroreflectată RL a marcajelor rutiere; 5 pentru determinarea vizibilității pe timp de noapte pentru indicatoarele rutiere.

Corina Crețu, Comisar european pentru Politică Regională: „În timpul mandatului meu de comisar european, am primit spre aprobare doar proiecte de peste 50 de milioane euro – patru proiecte majore”.

Centura Ștei, la aprobare

CNAIR a elaborat și depus Aplicația de Finanțare pentru proiectul „Varianta de Ocolire Ștei”, în valoare de 352.234.265,61 lei (inclusiv TVA). Centura rutieră va avea 27,23 km – drum nou cu câte o bandă pe sens – și 13 poduri, 5 pasaje, 2 viaducte și 2 parcări, ce vor crește accesibilitatea și viteza de deplasare pentru traficul de tranzit pe DN76, în zona localității Ștei.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.