În anul 2011, o dată cu inaugurarea celei de-a doua platforme FM Logistic în România, în Petrești – Dâmbovița, a început și activitatea de co-packing, care a luat avânt în anul 2013, cu demararea serviciilor logistice pentru Reckitt Benckiser – lider de piață în categoria produselor pentru sănătate, igienă și locuință, și a continuat să se dezvolte pe măsura extinderii portofoliului de clienți, deservind companii din diferite sectoare de activitate, recunoscute internațional, precum Jacobs Douwe Egberts – liderul pieței de cafea în România, PepsiCo, A&D Pharma etc.
Pe o piață extrem de competitivă, FM Logistic a dezvoltat o cultură a inovației și a îmbunătățirii continue la nivelul întregii companii, pentru a oferi clienților o nouă ofertă de servicii prin expertiză și pentru a îmbunătăți, în mod continuu, procesele și echipamentele. În acest context, în cadrul platformei FM din Petrești – un adevărat centru de co-packing, s-au organizat teste cu robotul Sawyer (distribuit în exclusivitate în România prin Smart ID Dynamics) – o soluție inovatoare pentru co-packing, eficientă, economică și care permite un raport calitate-preț foarte bun.
Flexibilitate ridicată
Robotul Sawyer reprezintă o alternativă atractivă pentru soluțiile de ambalare, care permite oferirea de soluții integrate de co-packing, cu o serie de avantaje importante. Printre acestea, se numără automatizarea operațiunilor și proceselor de co-packing, înlocuind forța de muncă, în cazul sarcinilor dificile sau produselor grele, sau realizarea unui număr mai mare de ore de lucru (poate funcționa neîntrerupt chiar și 16 ore pe zi. De asemenea, soluția poate fi utilizată în cadrul unei game diversificate de produse, de la cele alimentare și cosmetice, până la
produse farmaceutice sau mărfuri generale și generează o creștere a productivității, putând suplini productivitatea unui om și jumătate, chiar doi, în funcție de procese, menținând, în același timp, costurile sub control.
„Mai mult decât atât, această inovație are impact pozitiv asupra clienților existenți și potențiali, fiind, în același timp, o soluție economică și rapidă și făcând posibilă realizarea și prezența pe piață a pachetelor promoționale, mai rapid decât oricând. De asemenea, bazându-ne pe excelență operațională și pe un parteneriat de tip win-win, în relația cu clienții, oferim servicii de calitate la un preț competitiv, gândind, permanent, soluții pentru optimizarea costurilor, să fim cu un pas înaintea competitorilor. Suntem Numărul 1 pe piață în furnizarea serviciilor de
Co-packing și ne gândim ca pe viitor să oferim soluții integrate (…) prin automatizare, soluții de printing in-house al etichetelor, flexibilitate și cost-saving.”, a declarat Laurențiu Tudorache, Site Manager FM Petrești.
O activitate în dezvoltare
În cadrul platformei FM Logistic de lângă autostrada A1 București – Pitești, în fiecare an, sunt etichetate peste 10 milioane unități și sunt realizate peste 7 milioane pachete promoționale, prin diferite modalități (înfoliere cu PVC, împachetarea în pungi din polipropilenă, etichetarea cu timbru legal / etichetă promoțională, pachete cadou etc. ), prin intermediul celor 80 de oameni dedicați (ajungând până la 120 de angajați, în perioadele cu vârf de activitate), a 4 mașini (Smipack FP 560A cu tunel T 450, mașină pentru „sleeving” și „multipack carton”) și 14 linii de co-packing, de luni până vineri, în 2 schimburi de câte 8 ore, cu flexibilitatea de a lucra în 3 schimburi și în weekend, în perioadele de vârf, în funcție de solicitările clienților și particularitățile proiectelor în curs de desfășurare.
În prezent, FM Logistic realizează 100.000 pachete / săptămână, ajungând la 250.000 pachete, în perioadele cu vârf de activitate și având o capacitate de etichetare de 70.000 unități / zi, care poate fi extinsă, cu ușurință, până la
150.000 unități / zi.
Inovația și creativitatea soluțiilor pot fi regăsite în cadrul diferitelor campanii promoționale realizate pentru branduri precum Durex, Scholl, Dettol, Veet, Calgon, Air Wick, Finish, Cillit, Vanish, Pepsi, Lay’s, Jacobs, Tassimo, L’Or etc., pentru un număr de 1.250 referințe, în total, în cursul unui an.
„Pentru angajații în cadrul activității de co-packing FM Petrești, aceasta reprezintă o oportunitate pentru dezvoltare profesională continuă, încrederea, deschiderea și performanța stau la baza spirtului de echipă, iar înțelegerea dorințelor clienților și identificarea soluțiilor optime pentru îndeplinirea acestora sunt esențiale”, a menționat Marian Stoica – Co-packing Supervisor FM Petrești.
Pe scurt, despre FM Logistic
Grup independent și afacere de familie, pe parcursul a 50 de ani, FM Logistic a devenit unul dintre cei mai importanți jucători logistici internaționali, care oferă soluții pentru optimizarea operațiunilor din cadrul lanțului global de aprovizionare, de la depozitare și distribuție, până la co-packing și Supply Chain Management.
Planul de dezvoltare FM Logistic se bazează, pe lângă expansiunea geografică, și pe inovație. FM Logistic este pionier în crearea unor soluții logistice inovatoare (AGV, drone, roboți), fiind una dintre companiile care au implementat „pooling-ul”, o soluție inovatoare de consolidare a mărfurilor de același profil și ale cărei rezultate au fost recunoscute, aducând numeroase premii de-a lungul anilor, sau crearea Collaborative Routing Centres (CRC®), în 2015.
Având în vedere tendințele de consum, în 2015, FM Logistic a dezvoltat CityLogin – soluție ecologică de distribuție în interiorul orașelor, în conformitate cu solicitările de sustenabilitate la nivel European, implementată, inițial, în Roma, apoi în Madrid și Paris și, în curând, în Milano, Varșovia și Moscova.
În preajma aniversării a 50 de ani de la crearea companiei, FM Logistic a înființat o fundație corporativă. Fundația FM are ca obiectiv susținerea, încurajarea și crearea unor proiecte de inovare socială, în domeniul inserției și în sprijinul copiilor defavorizați, din apropierea actualelor și viitoarelor platforme FM.
FM Logistic operează în 6 sectoare principale – alimentar, retail, industria bunurilor de uz casnic și îngrijire personală, cosmetic / produse de lux, farmaceutic, produse industriale și electronice, este prezentă pe 3 continente, în 5 regiuni (Europa de Vest, Europa Centrală, Europa de Est, Asia și America Latină), are 25.000 angajați și o cifră de afaceri de peste 1 miliard euro, realizată în proporție de 63% în afara Franței.
Adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro