Este una dintre directiile prinse in strategia FM Logistic care vizeaza orizontul 2022, elaborata odata cu realizarea in 2012 a schimbului de generatii la nivelul conducerii executive a grupului.
Din toamna anului 2012, Jean-Claude Michel este presedinte al Consiliului Director al FM Logistic, iar Jean-Christophe Machet – CEO. Dupa doua decenii de succes in construirea afacerii in Europa, compania si-a propus un obiectiv ambitios: acela de a ajunge la o cifra de afaceri de 2 miliarde de euro in urmatorul deceniu, prin consolidarea activitatii de baza a companiei si dezvoltarea de activitati noi. Concret, planul strategic pentru urmatorii 10 ani asaza pe primul loc activitatea de transport, urmata de imbunatatirea continua a activitatii, intarirea sectoarelor de baza in care activeaza compania (retailul si cel al bunurilor de larg consum), dezvoltarea de sectoare noi si cresterea satisfactiei clientilor. Pe segmentul de transport, conducerea FM se asteapta ca majorarea pretului carburantului si regulile mai stricte privind emisiile de noxe, care se vor resimti in tariful de transport, sa schimbe centrul de greutate din depozitare catre transport. In acest context, FM isi propune sa fie recunoscut ca un furnizor de servicii de calitate pe acest segment in statele in care este prezent, sa isi sustina clientii (care au sau nu activitati de depozitare cu grupul) in vederea rezolvarii tuturor nevoilor privind transportul si sa construiasca o oferta larga in domeniu, pornind de la un palet si ajungand la camion intreg.
Romania a anticipat trendul
Pe aceeasi directie, FM Romania a acordat o atentie marita transportului care, in prezent, reprezinta aproape 50% din cifra de afaceri realizata pe plan local, in conditiile in care, la nivel de grup, transportul aduce 29% din cifra de afaceri. De altfel, FM Romania estimeaza pentru anul fiscal 2012 o majorare a cifrei de afaceri la 24 de milioane de euro fata de 21 de milioane de euro in 2011. FM Logistic este prezenta pe piata romaneasca de logistica din anul 2003, oferind servicii logistice (depozitare/manipulare, transport intern si international, co-packing) unor companii renumite precum Cora, L’Oreal, Yves Rocher, Roche sau Nestle. De la o cifra de afaceri de 4,5 milioane de euro dupa primul an de activitate, compania si-a marit valoarea afacerii la peste 20 milioane de euro, are 700 de angajati si peste 80.000 mp suprafata de stocare. Ca pondere in cifra de afaceri, depozitarea si activitatea de manipulare reprezinta 48% din veniturile obtinute, activitatea de transport intern 48%, iar cea de co-packing 4%. Serviciile de transport intern sunt oferite principalilor clienti FM Logistic in Romania, precum si companiilor PROFI Rom Foods, Sarantis, Boromir, Coca-Cola, SCA Packaging, Pepsico, Dufa Deutek, Albalact, Bunge, Rompak, Carrefour etc. Avand in vedere ca activitatea de transport intern se dezvolta de la un an la altul, si portofoliul clientilor s-a extins, Billa, Friesland, Albalact, Covalact, Agricola, Heineken fiind o parte dintre noii clienti FM Logistic pe partea de distributie. In ceea ce priveste serviciile de transport international, acestea sunt oferite unor companii precum Danone, Unilever, Kraft Foods etc.
Depozite in dezvoltare
In 2008, FM Logistic a inaugurat prima sa platforma logistica din Romania, in Dudestii Noi – Timis; aceasta platforma a deschis portile firmei Nestle in iulie 2008 si desfasoara pentru acest client activitati logistice de depozitare/manipulare, co-packing si distributie. La scurt timp dupa deschiderea primei sale platforme in Romania, FM Logistic a inaugurat in 2011 cea de-a doua sa platforma logistica in Petresti – judetul Dambovita. Aceasta platforma Clasa A, localizata langa autostrada A1, Bucuresti – Pitesti, are in prezent 18.000 mp si va fi extinsa la capacitatea maxima de 120.000 mp conform planului de dezvoltare FM Logistic. In noiembrie 2012, FM Logistic a inaugurat cea de-a treia celula de depozit la Dudestii Noi, in judetul Timis, platforma gestionata de FM Logistic in aceasta locatie ajungand astfel de la 12.000 mp la 20.000 mp construiti. FM planuieste sa creasca numarul de clienti din site-ul timisean, care poate fi extins pana la o suprafata totala posibila de 86.000 mp. „Am devenit parteneri in 2003 si pot spune ca suntem un client pretentios pentru FM Logistic. Cu toate acestea, an dupa an, FM Logistic a depasit asteptarile noastre”, a declarat Jacques Reber, Director General Nestle Romania. „Pe masura dezvoltarii in Romania, ne-am extins atat capacitatea de stocare, cat si capacitatile flotei de transport. FM Romania este in prezent o poveste de succes datorita oamenilor, care reprezinta cea mai buna investitie a companiei. Oamenii restituie investitia companiei prin eforturile lor de a face ca FM Logistic sa devina unul din cei mai buni furnizori logistici, cu cele mai inovatoare solutii, cu servicii de calitate si cu cel mai inalt nivel de securitate”, a concluzionat Catalin Olteanu-Heel, Director General FM Romania.
O companie cu istorie
Istoria FM Logistic pleaca din 1967 cand fratii Claude si Edmond Faure si Jean-Marie Machet au infiintat compania Faure & Machet, avand ca obiect initial de activitate transportul cherestelei in Moselle (regiune in estul Frantei). Din 1998, compania Faure & Machet si-a schimbat denumirea in FM Logistic, o societate internationala condusa de familiile fondatorilor. Afirmarea durabilitatii companiei si garantarea independentei acesteia a constituit motivatia predarii conducerii FM Logistic de catre fondatorii ei celei de-a doua generatii in anul 2002. Astazi, compania este condusa de Consiliul de Conducere al holdingului prezidat de Claude Faure, Edmond Faure si Jean-Marie Machet. Consiliul Director (format din Jacky Gervis si Jean-Christophe Machet – Co-Directori Executivi, Hervé Dujardin – Director Vanzari, Corporate, Gilles Faure – Director Tehnic, Corporate, Marie-Laure Schreiber – Director Cultura Corporatista si Comunicare Externa si Olivier Faure – Director Operatiuni, Corporate) are sarcina de a propune strategia corporatiei Consiliului de Conducere si de a asigura structurile si resursele necesare pentru a atinge obiectivele fixate. Pe langa acestea, Comitetul Executiv (COMEX) si Comitetul Functiilor Centrale (CDFC) sunt responsabile pentru controlul
operational.
Cifre cheie
– 14.177 angajati
– 2.400.000 mp de depozit
– 851 milioane de euro cifra de afaceri estimata pentru anul fiscal 2012 (aprilie 2012 – martie 2013)
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro