Forumul Român de Curierat și Servicii Poștale: Curierii români, în topul calității

A cincea ediție a Forumului Roman de Curierat și Servicii Poștale s-a desfășurat, în data de 18 aprilie, la Hotel InterContinental București și a adus în prim plan provocările unei piețe, care, potrivit estimărilor, ar trebui să depășească 500 milioane euro în acest an. Față în față s-au aflat reprezentanții celor mai importante companii de profil, ai Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), ai magazinelor online, precum și furnizori de servicii financiare sau echipamente și tehnologii destinate acestui sector.

Eduard Lovin, vicepreședinte ANCOM

Creșterea calității serviciilor, provocările și modalitățile de a rămâne competitiv, într-un mediu de business în continuă schimbare, implementarea de servicii inovative și tehnologii de automatizare și eficientizare în domeniul logistic, poștă și curierat sunt principalele subiecte dezbătute cu ocazia evenimentului organizat de Govnet.

ANCOM vrea libertate de alegere pentru clientul final

„Mă bucur să constat că soluții digitale inovative, implementate la nivelul altor state europene, au fost integrate și la noi. Am în vedere dezvoltarea unor puncte de colectarea a trimiterilor poștale amplasate în punctele de lucru ale retailer-ilor, dezvoltarea de servicii de parcel lockers și, inclusiv, de servicii de secure electronic parcel lockers. De asemenea sistemele automate de preluare – predare a trimiterilor poștale și aplicațiile mobile pentru urmărirea coletelor au intrat, deja, în normalitatea zilelor noastre”, a apreciat Eduard Lovin, vicepreședinte ANCOM, menționând că autoritatea și-a propus să analizeze piața serviciilor poștale prin prisma evoluțiilor legate de dezvoltarea comerțului electronic și a implicațiilor acestuia asupra dinamicii segmentului de curierat.

„În esență, am vrea să existe o mai mare libertate de alegere pentru cumpărătorii magazinelor online, în privința furnizorului care livrează pachetul. Ca întotdeauna, reglementările noastre vor fi adoptate în urma consultării cu operatorii din piață și doresc să vă asigur că veți găsi, în continuare, în autoritate, un partener de dialog”, a subliniat Eduard Lovin.

Adrese cu probleme

În contextul creșterii calității realizării trimiterilor poștale, Cristi Petcu, manager general al PinkPost a solicitat sprijinul ANCOM, pentru dezvoltarea unui proiect privind sistematizarea adreselor. „Sunt câteva milioane de scrisori, în special facturi, care sunt expediate în fiecare lună, pentru că, din nefericire, sub 40% dintre români au adrese de email. Pot să vă asigur că, în mediul rural, sub 15% dintre destinatari au un număr și o cutie poștală la poartă”, a explicat Cristi Petcu.

Vicepreședintele ANCOM s-a declarat dispus să susțină, la nivelul autorităților centrale, o soluție care să genereze, ulterior, un mod de a acționa, la nivelul autorităților locale, pentru o semnalizare corectă a adreselor.

Servicii Premium, la tarif standard

În ciuda problemelor privind infrastructura, România se bucură, însă, de servicii de curierat cu o calitate superioară celor furnizate în alte state, inclusiv în Vestul Europei. „Nivelul de servicii pe care îl oferim noi clienților din România este mult superior celui oferit pe piețele similare din Vest. Am în vedere procentul de livrare în 24 de ore, care îl depășește pe cel consemnat în afara țării. În plus, în condițiile în care livrările în 24 de ore sunt considerare Premium în Vestul Europei și tarifate ca atare, în România ele sunt tarifate ca serviciu standard. Este un trend care caracterizează piața autohtonă și la care noi ne adaptăm”, a arătat Cornel Morcov, Business Development Manager FAN Courier, subliniind nevoia de flexibilitate pe care compania a identificat-o la consumatorii finali. „Am mutat, puțin, focusul, de la discuțiile purtate cu clienții de business, la identificarea directă a nevoilor reale pe care le au consumatorii finali. Iar, pentru că am identificat o nevoie acerbă de flexibilitate, am început să investim în sistemul de livrări alternative”. Cornel Morcov a menționat că un pas care trebuie făcut în perioada următoare ține de predictibilitate, oferind consumatorului intervale cât mai scurte de livrare, pentru a nu obliga clientul să stea la adresa de destinație între 9 și 17. „În acest context, ne-am dezvoltat un sistem propriu de coduri de rutare, iar sortarea se face automat, atât în București, cât și în țară”, a precizat reprezentantul FAN Courier.

Operatorii din piața autohtonă de curierat așteaptă, în următorii ani, creșteri semnificative de volum, ca urmare a dezvoltării comerțului online. Ținând cont că România se află mult în urma altor state din Europa, pe segmentul e-commerce, următorii 5 ani ar putea consemna comenzi suplimentare semnificative, în paralel cu educarea pieței către alternative de vânzare, precum livrările la puncte fixe, care, în Vest, reprezintă un procent important.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.