GRUPUL ROHLIK – SEZAMO ROMÂNIA. Logistică „verde”, pentru o afacere sustenabilă

200 de mașini electrice (dintre care 60 în România), un milion de kilometri cu zero emisii, în fiecare lună, la nivel de grup, și 10-15% reducere a emisiilor de CO₂ datorită utilizării mai bune a autovehiculelor standard. Un model de business gândit să răspundă, astăzi, și nevoilor de mâine. Cum a primit piața autohtonă acest concept, mai degrabă al viitorului?

Tomáš Chadzivasilis

„Am intrat pe piața din România cu o misiune: să facem viețile oamenilor mai bune și să le oferim produse de calitate superioară, în cel mai scurt timp posibil”, afirma Tomáš Chadzivasilis, chief executive officer Sezamo România.

Deja activă în Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa, s-a lansat, în 2022, în România, sub brandul Sezamo.

Supermarketul online Sezamo, oferă, pentru zona București-Ilfov, o fereastră de livrare de 15 minute, în 3 ore de la înregistrarea comenzii. Totul implică o logistică bine pusă la punct, care încorporează sisteme moderne menite să fluidizeze activitatea, păstrând o rigoare ridicată, în condițiile în care produsele sunt, în cea mai mare parte, alimentare (10.000 SKU+).

60 de stații de încărcare electrică

„Am gândit, încă de la început, lucrurile, astfel încât să fim pregătiți pentru dezvoltarea activității, iar elementele tehnice de care am avut nevoie au fost prinse în proiect”, ne-a explicat Tomáš Chadzivasilis, precizând că, dacă în prezent sunt active, lângă depozit, 60 de stații de încărcare electrică pentru vehicule, numărul lor poate fi crescut oricând la 120, infrastructura fiind deja pusă la punct. În plus, depozitul este scalabil pe etaje și poate acomoda oricând soluții de automatizare, avute în vedere la nivelul grupului, pentru a reduce perioada de timp scursă din momentul comenzii, până la plecarea produselor din depozit.

Un depozit croit la cerere

De altfel, spațiul personalizat aflat în CTPark Bucharest North a fost realizat de dezvoltatorul de spații industriale astfel încât să faciliteze întregul proces operațional al Sezamo. Din totalul de 12.000 mp ai depozitului, 9.800 reprezintă spații destinate produselor alimentare, dintre care aproximativ o treime au temperatura controlată. Există zone dedicate pentru produsele refrigerate și congelate, inclusiv camere frigorifice care pot genera temperaturi de până la -24 °C.

De asemenea, au fost amenajate spații dedicate lactatelor, fructelor și legumelor, cu temperatură controlată între 4 și 12 °C; spații pentru produsele din carne și pește, care au temperaturi între 0 și 2 °C, și camere speciale pentru produsele congelate.

Există și o bucătărie de peste 350 mp, o zonă destinată ambalării produselor și echipată cu sisteme automatizate de preluare și sortare și peste 2.000 mp dedicați birourilor.

Echipă. Motivare. Clienți

„Am preferat să investim mai mult, pentru a putea facilita dezvoltarea în perioada următoare”, a subliniat Tomáš Chadzivasilis. Dar, chiar mai importanți decât tehnica sunt oamenii, domeniu în care echipa de management a Sezamo a urmărit, în primul rând, elementele care țin de abilități, capacitate de adaptare și de a lua decizii, pentru că modul de lucru se învață. De altfel, fiecare nou angajat trece, la început, printr-o perioadă de training, care îl ajută să înțeleagă cum funcționează compania pe toate palierele.

„Tocmai pentru că le solicităm curierilor să fie foarte orientați către clienți, îi plătim peste nivelul pieței. Ne dorim să fie mulțumiți din punct de vedere financiar, iar politețea față de client să nu fie una forțată”, a mai arătat CEO-ul companiei, menționând că, în acest moment, Sezamo România are o echipă de 100 de curieri.

„Avem o misiune și luăm lucrurile foarte în serios. Satisfacția clienților este prioritatea noastră și toate eforturile noastre se îndreaptă într-acolo”

60.000 de comenzi în 2022, în România

Piața a reacționat bine la ceea ce a propus Sezamo. Supermarketul online, lansat oficial pe 18 octombrie, în România, a livrat 60.000 de comenzi în 2022, în zona București-Ilfov. De menționat că, la nivelul grupului Rohlik, s-au livrat în total, anul trecut, 11 milioane de comenzi, către 1,5 milioane de clienți, dintre care un milion de comenzi au fost înregistrate doar în luna decembrie.

Cel mai fidel client român a plasat, în această perioadă, 62 de comenzi, iar cea mai mare comandă a avut 95 de pungi, a fost plasată în luna decembrie și a costat 10.584 de lei. Majoritatea clienților Sezamo este reprezentată de femei.

Rohlik este o companie dinamică, în creștere rapidă, obținând statutul de „Unicorn” în 2021, când cifra de afaceri la nivelul grupului a depășit 500 de milioane de euro.

Sustenabilitatea se află în ADN-ul grupului, astfel că Sezamo a salvat, prin categoria „Save food”, peste 35 t de alimente și are în folosință, în acest moment 11.000 de pungi reutilizabile, făcute din plastic reciclat. La asta se adaugă, deja, milioane de pungi de hârtie, care au fost reciclate de către companie.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.